Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #1 Skrevet 5. mars 2006 Hvordan reagerer barn på bind-reklamene hjemme hos dere? Er det flaut eller "helt normalt"-tema? Har dere pratet angående temaet? Var ikke slikt når vi som er voksne nå vokste opp, og alt slikt var mer eller mindre flaut den gangen:sjenert:
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #2 Skrevet 5. mars 2006 Her snakker vi åpent om alt, begge mine har visst lenge både hva bind, mens, kondomer og "alt det andre" er for noe.
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #3 Skrevet 5. mars 2006 Bind-reklame er ikke flaut, nei. Men storejenta lurte veldig på hvorfor væsken var BLÅ når blod vitterlig er rødt Måtte forklare at det var fordi det ellers kunne bli uappetittlig å spise foran TV.... ← Er den blå...? *tenke etter* Ja det er den sannelig, det har jeg ikke tenkt på engang... Men du har vel rett i din begrunnesle...........
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 Jeg syntes nok egen menstruasjon var et litt ømt tema, aldri noe jeg diskuterte med andre. Men disse bind-reklamene er jo så latterlige med disse hysteriske jentene som måtte sjekke om de hadde fått flekker på klærne i heisen, bilvinduet mm, så man bare lo av det. Og for ikke å glemme de bindreklamene der jenter må komme med betroelser om hvor fantastisk livet har blitt etter at de byttet bind. Så gjennomskuelige kommunikasjonsvirkemidler at det bare blir latterlig
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #5 Skrevet 5. mars 2006 Hos oss ble bindreklame en innfallsport til å diskutere akkurat slike ting. Min datter spurte og jeg svarte.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Vi har hatt demonstrasjoner av hvordan tamponger vider seg ut i vann også vi *vente på storm av sjokkerte brukerinnlegg* Min mening er at kunnskap aldri har drept noen
jordbær Skrevet 6. mars 2006 #7 Skrevet 6. mars 2006 Hehe. Håper da at alle har et såpass fornuftig forhold til det med mensen, at det IKKE blir en tabusak i hjemmet Det skal det iallefall ikke være hjemme hos oss. Og Evelina.. supert at du har forklart tamponger og slikt.. Skulle ønske min mor gjorde det for meg. I stedet fikk jeg høre om skrekktilfeller med tampongsyka og hvor farlig det var med tamponger. (Som i senere år har gjort mensen til en drøm!)
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 6. mars 2006 #8 Skrevet 6. mars 2006 Forståeligt nok er det ikke noe å holde hemmeligt for datter og evt stedatter. For dere som har sønner, er det like naturlig hos dere?
Gjest x-trønder Skrevet 6. mars 2006 #9 Skrevet 6. mars 2006 Hvordan reagerer barn på bind-reklamene hjemme hos dere? Er det flaut eller "helt normalt"-tema? Har dere pratet angående temaet? Var ikke slikt når vi som er voksne nå vokste opp, og alt slikt var mer eller mindre flaut den gangen:sjenert: ← Min datter har hele tiden visst hva bind er, eller damebleier som hun kaller det. Hun har alltid vært interessert i hva jeg bedriver på badet og da hun var mindre så hentet hun bind til meg når jeg var i den perioden. Og da snakket vi om at hun også kom til å oppleve menstruasjonen når hun ble større, og jeg fortalte hvor gammel jeg var da jeg fikk mensen første gang. Jeg fikk den tidlig så det er like godt å forberede henne tidlig på det. Guttene synes sikkert det er flaut, men de vet hva det er men de har aldri brydd seg noe særlig om temaet. Men jeg synes at de der reklamene er utrolig teite.
Gjest x-trønder Skrevet 6. mars 2006 #10 Skrevet 6. mars 2006 Hehe. Håper da at alle har et såpass fornuftig forhold til det med mensen, at det IKKE blir en tabusak i hjemmet Det skal det iallefall ikke være hjemme hos oss. Og Evelina.. supert at du har forklart tamponger og slikt.. Skulle ønske min mor gjorde det for meg. I stedet fikk jeg høre om skrekktilfeller med tampongsyka og hvor farlig det var med tamponger. (Som i senere år har gjort mensen til en drøm!) ← Jeg har ikke snakket så mye om tamponger siden jeg ikke klarer å bruke det selv og derfor ikke har det liggende i huset. Jeg glemmer at det finnes, så det må jeg huske på.
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2006 #11 Skrevet 6. mars 2006 Her hjemme, da jeg var mindre, var det aldri noe tema i det hele tatt. Jeg syntes bare det var superflaut og turte ikke å fortelle mamma om min første mens engang. Men det gikk helt fint det, og ikke noe problem da ble litt eldre. Var vel bare sånn vi fiksa det. Selv er jeg mer åpen for det i forhold til barn og tenker at det er ganske viktig at de får vite litt av hvert. Og i hvert fall får ordentlige svar på spørsmålene sine. Hadde for eksempel en demonstrasjon av forskjellen på sugeevne på O.B og Tampax for en 11-åring for noen uker siden, og hun syntes det var kjempegøy å se hvor store de ble i vann. Men litt rart at de ble sååå store, selvsagt. Reklamene på tv nå for tida gjør jo at det er enklere å ta det opp som tema, men budskapsmessige er de jo helt idiotiske.
jordbær Skrevet 6. mars 2006 #12 Skrevet 6. mars 2006 Ikke mange her som har blå mensvæske som er like tyntflytende som vann, altså?
Gjest gjest 0 Skrevet 6. mars 2006 #13 Skrevet 6. mars 2006 Ikke mange her som har blå mensvæske som er like tyntflytende som vann, altså? ← Joda vi vampyrer har!! Men jeg hadde et veldig anstrengt forhold til kropp, mensen og sex ovenfor foreldrene mine, så jeg synes disse reklamene var kjempepinlige....
Gjest Gjest_Ester_* Skrevet 6. mars 2006 #14 Skrevet 6. mars 2006 Sønnen min har visst hva bind og mensen er siden han var gammel nok til å spørre, tror ikke han var mer enn 6-7 år. Han fulgte etter meg over alt og gravde og spurte, så det var ikke lett å skjule noe.
Annie Skrevet 6. mars 2006 #15 Skrevet 6. mars 2006 Merkelig nok har aldri ungene her spurt om hva det er eller hvorfor det er sånne reklamer.
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #16 Skrevet 7. mars 2006 For dere som har sønner, er det like naturlig hos dere? ← Minst like naturlig. Hadde ikke du blitt sjarmet på ungdomsskolen over en gutt som visste hva det dreide seg om, og lot deg være i fred når du hadde smerter? som hadde lært mer enn de fleste hjemme, og ikke syns det var noe å rødme over og le av? Det er ihvertfall min ideologi, ikke at de skal sjarmere tenåringsjenter, men at både gutter og jenter har godt av all mulig kunnskap
Blackjack Skrevet 7. mars 2006 #17 Skrevet 7. mars 2006 Vi har hatt demonstrasjoner av hvordan tamponger vider seg ut i vann også vi *vente på storm av sjokkerte brukerinnlegg* Min mening er at kunnskap aldri har drept noen ← Hadde ikke du blitt sjarmet på ungdomsskolen over en gutt som visste hva det dreide seg om, og lot deg være i fred når du hadde smerter? som hadde lært mer enn de fleste hjemme, og ikke syns det var noe å rødme over og le av? Det er ihvertfall min ideologi, ikke at de skal sjarmere tenåringsjenter, men at både gutter og jenter har godt av all mulig kunnskap ← Helt enig! Husker med gru hvor redd jeg var for tamponger når jeg var 10-14, mensen var noe av de mest skumle.. Og det hjalp lite når alle guttene ertet oss og syntes mensen var det ekleste i verden. Burde vært obligatorisk for alle foreldre å lære barna om noe som er helt naturlig! Minste søsteren min er helt motsatt av hvordan jeg var, hun er bare 6 år, men har allerede fått med seg hvorfor voksne damer også bruker "bleier", noe som resulterte i at hun sto i butikken og gaulet ut "Mamma, har du sånn mensen nå også????".
Gjest Gjesta Skrevet 7. mars 2006 #18 Skrevet 7. mars 2006 Kunnskap er kult, det er mottoet her hjemme hos oss!
Helene Skrevet 8. mars 2006 #19 Skrevet 8. mars 2006 Her snakker vi åpent om alt, begge mine har visst lenge både hva bind, mens, kondomer og "alt det andre" er for noe. ← Gullet har alltid vært nyskjerrig. Hun spør og jeg svarer. Dessuten er ÅPENHET et tema hjemme hos oss. Bind-reklame er ikke flaut, nei. Men storejenta lurte veldig på hvorfor væsken var BLÅ når blod vitterlig er rødt Måtte forklare at det var fordi det ellers kunne bli uappetittlig å spise foran TV.... ← Vi har hatt demonstrasjoner av hvordan tamponger vider seg ut i vann også vi *vente på storm av sjokkerte brukerinnlegg* Min mening er at kunnskap aldri har drept noen ← Vi har demonstrert bruken av bind. Nå blir gullet snart 12 år, og har i løpet av det siste året totalendret kroppsfasong. Tror nok at noe kommer til å skje snart. Kunnskap er kult, det er mottoet her hjemme hos oss! ← :enig_anim:
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #20 Skrevet 8. mars 2006 Ja, tenk så pinlig å ikke aaaane hva de andre på skolen snakker om, tenk så piiinlig å spørre de andre i klassen. Tenk så mye kulere å vite
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå