Gå til innhold

Tips til glade bøker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det finnes mange "feelgood"-bøker for barn, men har dere noen tips til bøker som er skrevet for voksne?

Anonymkode: b3a8d...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bøkene til François Rabelais må vel kunne klassifiseres som feelgood. Pantagruel er jo en klassiker.

Anonymkode: 7df4b...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna

Ikke la deg skremme av tittelen. Det er en fantastisk bok med masse livsglede og humor. Selv leste jeg den for første gang mens jeg var i sorg at kjæresten min hadde dødd. 

Kan generell anbefaler bøkene til Paasilinna hvis du trenger noe å le av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Stikkelsbærsøstre av Siri Østli er veldig morsom, lettlest underholdning. En del klisjeer og sånt, men morsom.”Pikeskyss og djevelkake” av samme forfatter er også morsomt. 

Anonymkode: 14951...b5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jonas Jonassen, Kristine S. Henningsen, Lene L. Kjølner, Karin Brunk Holmqvist, Janne Stigen Drangsholdt, Knut Nærum, Jenny Colgan. 

Anonymkode: 513a5...283

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du vil lese morsomme bøker, anbefaler jeg så og si alt av Erlend Loe. Reinspikka galskap, som jeg både humrer og ler høyt av. 

Anonymkode: 60731...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vil vel påstå at omtrent alt av romantiske komedier (RomKom) er ganske midt i "Feelgood" kategorien. 

Bare pass på at det er lettbeint RomKom og ikke romantisk drama. 

Om du takler litt Comic Fantasy, så kan du jo lese litt Terry Pratchett. Han skrev stort sett ting man ler og blir i godt humør av.

Anonymkode: 37322...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sophie Kinsella sine bøker synes jeg har fine og morsomme. Ikke lest så mange ennå, men f.eks. Can You Keep a Secret og The Undomestic Goddess er veldig gode bøker, som jeg blir glad av å lese. 

Anonymkode: 79372...7bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du på Instagram? Flere flinke som deler gode boktips der!

vil du lese på norsk eller engelsk? Så kan jeg tipse deg om kontoer som anmelder bøker for deg🤩

Anonymkode: 90377...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett bare blitt faglitteratur på meg de siste årene så forslagene mine er nok litt utdaterte, men jeg lo høyt av både Bridget Jones og "En bønn for Owen Meany" av John Irving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...