AnonymBruker Skrevet 14. januar #21 Del Skrevet 14. januar Xena555 skrev (58 minutter siden): De kaller det fargelaser, så vet ikke om det er det du refererer til. Tok det på st. Olav. For meg kjennes det mer ut som tusen nålestikk. Men man må lide for skjønnheten😅 Nå kjennes det ut som at jeg har plastikk i ansiktet. Går nok over. Er det lenge siden du fikk behandling på st.olav? For hudlegen min sa de hadde sluttet med rosacea behandling i narkose på st.olav. Det var etter covid kom. Pga. De må prioritere kreft pasienter. Ventetiden hadde økt. Anonymkode: 50a4e...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar #22 Del Skrevet 14. januar Xena555 skrev (1 time siden): De kaller det fargelaser, så vet ikke om det er det du refererer til. Tok det på st. Olav. For meg kjennes det mer ut som tusen nålestikk. Men man må lide for skjønnheten😅 Nå kjennes det ut som at jeg har plastikk i ansiktet. Går nok over. Har du tatt laser på st olav nå? Jeg forsøkte også å få en henvisning dit av hudlege, som mente jeg absolutt var en kandidat for det. Men han sa at de har sluttet med laserbehandling av rosacea. Dette var for ca 2 år siden. Anonymkode: 0e64a...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xena555 Skrevet fredag kl 11:26 Forfatter #23 Del Skrevet fredag kl 11:26 AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 23.26): Er det lenge siden du fikk behandling på st.olav? For hudlegen min sa de hadde sluttet med rosacea behandling i narkose på st.olav. Det var etter covid kom. Pga. De må prioritere kreft pasienter. Ventetiden hadde økt. Anonymkode: 50a4e...335 Hei. Beklager for seint svar. Ja, har tatt laser nå. De har begynt igjen. Lang ventetid da, ble henvist for omtrent et år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xena555 Skrevet fredag kl 11:28 Forfatter #24 Del Skrevet fredag kl 11:28 Doris Becker skrev (På 14.1.2025 den 18.33): For meg fungerte det ikke. Skulle ha flere behandlinger, men fikk en kjempereaksjon. Fulgte derfor magefølelsen og avsluttet behandlingen. Jeg fikk tilbake pengene jeg hadde betalt. Håper det vil fungere bedre på deg ❤️ Hei. Tre uker siden og jeg har også en kjempereaksjon. Ekstremt rød og tørr i huden. Hundrevis av prikker og ser fortsatt hoven ut. Hvilken reaksjon fikk du? Og hva brukte du for å lindre ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xena555 Skrevet fredag kl 11:29 Forfatter #25 Del Skrevet fredag kl 11:29 AnonymBruker skrev (På 14.1.2025 den 23.32): Har du tatt laser på st olav nå? Jeg forsøkte også å få en henvisning dit av hudlege, som mente jeg absolutt var en kandidat for det. Men han sa at de har sluttet med laserbehandling av rosacea. Dette var for ca 2 år siden. Anonymkode: 0e64a...fce Hei. Beklager for seint svar. Ja, har tatt laser nå. De har begynt igjen. Lang ventetid da, ble henvist for omtrent et år siden. Funker for noen, men for meg ble det verre enn aldri før. Tre uker siden nå, og ser forferdelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet fredag kl 11:38 #26 Del Skrevet fredag kl 11:38 (endret) Xena555 skrev (10 minutter siden): Hei. Tre uker siden og jeg har også en kjempereaksjon. Ekstremt rød og tørr i huden. Hundrevis av prikker og ser fortsatt hoven ut. Hvilken reaksjon fikk du? Og hva brukte du for å lindre ❤️ Jeg mener at det trigget en allergisk reaksjon hos meg, som minnet om elveblest... Jeg lindret med mild parfymefri fuktighetskrem, og en spray fra Avene, som kjølet ned. En annen i familien prøvde også laser mot rosecea, blodkar forvant, men nye kom til. Ingen bedring. Hun fikk ikke så kraftig reaksjon, men penger bortkastet, for alt var likt etter et år ca. Og det er lang "nedetid", så ikke noe man ønsker å gjøre 1-2 ganger i året... Håper det bedrer seg ❤️ Endret fredag kl 11:38 av Doris Becker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:15 #27 Del Skrevet fredag kl 13:15 Doris Becker skrev (På 14.1.2025 den 18.49): De prøvde å overbevise meg, til å ta ferdig behandlingene, nå husker jeg ikke hvor mange det var, men mulig 5? De var dyktige, og har masse erfaring, så jeg er trygg på at de hadde profesjonelt utstyr. Men jeg har veldig sensitiv hud, i tillegg til rosacea kan jeg få angioødem/elveblest, og til tider også seboreisk eksem og perioral dermititt. Jeg måtte endre kosthold. Totalt. Har også kuttet ut alkohol Rosecea blir ikke bedre med årene, men jeg har klart å holde det i sjakk. Jeg vet ikke om det kan skade å fortsette behandlingene, men les deg opp før du foretar deg noe mer, for jeg tror ikke dette er for alle. Du og jeg har samme hudtype tror jeg. Hvordan ser kostholdet ut for deg nå? Anonymkode: 5f613...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:36 #28 Del Skrevet fredag kl 13:36 Jeg fikk hos hudlege for ca 10 år siden og har hatt fantastisk effekt frem til tidlig overgangsalder klusset til dete aller meste i kroppen. Hormonbehandling gjorde det også verre i starten da jeg ikke tålte kunstig progesteron. Selve behandlingen var litt ubehagelig første gang, vond andre gang når de gikk nærmere øyne. Jeg var bare litt rød etterpå og kunne gå rett tilbake til jobb, men de sa også at jeg tålte det unormalt godt. Var innvilget 3 behandlinger, men hadde så god effekt av de to at de stoppet. Hadde glatt tatt på ny om jeg fikk 😅 Anonymkode: ac8d2...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet fredag kl 13:56 #29 Del Skrevet fredag kl 13:56 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du og jeg har samme hudtype tror jeg. Hvordan ser kostholdet ut for deg nå? Anonymkode: 5f613...d4c Spiser ganske "rent" og tar tilskudd av jern, fermentert torskelever, b-vitamin og D3. Lite frukt, mye rotgrønnsaker, søtpotet blant annet, og avocado(guacamole) . Angus, økologiske egg, viltkjøtt, kraft, quinoa og klarnet smør. Kun vann/bris, en espresso daglig.cocosa MCT. Kan skeie ut med pizza, potetgull, sjokolade, kremkaker osv, en gang i blant er det verdt det, men da merkes det på utbrudd... Alkohol kan jeg ikke drikke, gjærbakst ei heller. Bakst med bakepulver gir mindre reaksjoner. Sterk mat kan gå, men ikke tomatpure. Kan spise vanlig ost, ikke vellagret, muggost kan jeg bare drømme om. Tacolefser av en viss type går greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #30 Del Skrevet 20 timer siden Xena555 skrev (22 timer siden): Hei. Beklager for seint svar. Ja, har tatt laser nå. De har begynt igjen. Lang ventetid da, ble henvist for omtrent et år siden. Fikk du narkose på st.olav? Anonymkode: 50a4e...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå