Gå til innhold

Hjelp - oppskrift balaklava

Karen1234

Anbefalte innlegg

"Legg opp 80 m på rundpinne og strikk vrangbord til mønsteret er 14 cm. Herfra skal det strikkes fram og tilbake med glattstrikk, rett på retten og vrang på vrangen. På første pinne som strikkes rett felles de siste 7 maskene, til du har 73 masker igjen på pinnen. Fortsett videre med å felle 1 maske i starten og slutten på hver 2 omgang (den 2 og 3 masken i starten og slutten av pinnen) til du har totalt 65 masker på pinnen."

Jeg sliter med å forstå denne Balaklava oppskriften. Jeg har strikker frem og tilbake på rundpinne og har kommet til der jeg skal felle av. Slik jeg forstår feller man av ved å strikke to masker også tre den første over den andre, men da vil man sitte igjen med en maske igjen på pinnen til slutt? Hvordan gjør man med den siste masken? :) Videre forstår jeg det som at jeg skal felle hver gang jeg strikker rett, men skal jeg felle på en annen måte, vil vel bli små hull hvis jeg feller slik jeg tror jeg skal gjøre det. Er ikke så rutinert på å lese oppskrifter. Er det noen som vil hjelpe? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...