Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #1 Skrevet 5. mars 2006 Før hadde jeg skikkelig fordommer mot fake planter. Men i det siste har det sneket seg flere og flere eksemplarer inn hos meg Foreksempel har jeg et kjøkkenvindu hvor sola står veldig på. Alt dør i det vinduet, så nå har jeg en flott fake eføy og et par fake løkblomster der. Har også et bad uten naturlig lys, og der har jeg og brukt fake grønt. Det har også sneket seg inn fake innslag ellers i huset, syns det har blitt veldig mye fint på "kunstig blomst"-fronten, og for de som ikke har grønne fingre eller vansker pga sterk sol o.l. er det en grei løsning. Hva syns andre?
Arkana Skrevet 5. mars 2006 #2 Skrevet 5. mars 2006 Jeg vil ikke ha kunstige planter. Selv om det etterhvert har kommet flere fine så synes jeg sjelden det er noen som ser helt ekte ut. Og jeg synes noe av gleden med planter er å stelle dem, se dem vokse osv. Men hva andre måtte velge er helt opp til dem, jeg skjønner jo de som ikke vil eller kan stelle med planter og jeg stusser aldri over om andre har huset fullt av kunstige planter eller blomster. Det er bedre med kunstig enn ingenting.
Gjest gjest1 Skrevet 5. mars 2006 #3 Skrevet 5. mars 2006 Noen kunstige blomster ser jo veldig naturlige ut, men jeg sverger til mine ekte planter jeg da, liker å stelle og stulle litt.
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 De skal være VELDIG bra laget om noe sånt kommer inn i mitt hjem... Kunstige blomster fra Europris tilhører ikke den kategorien for å si det sånn
Cata Skrevet 5. mars 2006 #5 Skrevet 5. mars 2006 Har ingen av det slaget (men burde nok hatt så elendig som jeg er til å vanne....) , men "kontorblomsten" min er fake. Husker dessuten at min gamle bestemor gikk inn for fake planter da hun ble for skral til å stelle de ekte på skikkelig vis. Dermed hadde hun gleden av at vinduskarmen så ut som før (hun plantet dem i en oasisblokk i en vanlig blomsterpotte og hadde litt jord på toppen sånn at det skulle se normalt ut ), men hun slapp arbeidet. Dette var spesielt smart siden hun av og til måtte legges inn på sykehus i lengre perioder. Ser at min mor nå har tatt til seg litt av ideen. Hun har nå en lett blanding av fake (i mørke kroker) og ekte planter. Synes igrunnen det er smart, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #6 Skrevet 5. mars 2006 Jeg har hatt, og har vel fortsatt litt fordommer mot fake blomster. Men jeg har faktisk et par eksemplarer - en rød amaryllis fra ikea, og en kremgul/rosa hortensiakvast fra Black Design/SIA. Jeg plasserer dem gjerne ikke midt på bordet/i glaninga, men synes de gjør seg såpass at de kan stå i vinduer jeg ellers glemmer og sånn. Noen kunstige blomster ser faktisk ganske så flotte ut, synes jeg. Og det er jo ikke alltid den lokale blomsterbutikken har ekte alternativer i de fargene og artene man ønsker. Men jeg har aller flest levende potteplanter, og kjøper gjerne buketter med friske blomster omtrent ukentlig til tider. Avblekede "blåaktige" faslke uteblomster har jeg ikke særlig sansen for, dog. Men det bryr meg ikke om andre har det. Kjenner folk som ellers har god smak (etter min mening, da..) som har slike planter, trolig for å slippe stellet.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. mars 2006 #7 Skrevet 5. mars 2006 Av prinsipp kommer ingen falske planter inn i mitt hus, her er det ekte eller ingenting
hilli Skrevet 5. mars 2006 #8 Skrevet 5. mars 2006 For meg er hele poenget med de få plantene jeg har at de faktisk lever. Kunstige planter er jo helt meningsløst. Jeg innrømmer gjerne at jeg stusser litt når jeg ser falske planter hjemme hos folk.
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #9 Skrevet 5. mars 2006 Jeg har samme policy som Bjørnsdatter: Ekte eller ingenting. Men når det er sagt: Det er i dag mulig å få fine kunstige blomster, så for den som ikke kan ha blomster i hus pga allergi er det faktisk et godt alternativ. Hvis man da "må" ha noe blomstrende.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #10 Skrevet 5. mars 2006 Heller ingen planter enn falske planter hos meg. Ser ikke gleden ved plastplanter.
Grooo Skrevet 5. mars 2006 #11 Skrevet 5. mars 2006 Heller ingen planter enn falske planter hos meg. Ser ikke gleden ved plastplanter. ← Samme her
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #12 Skrevet 5. mars 2006 He he, ser ut til at jeg er den eneste som syns det er ok å bruke fake grønt her Må si meg enig i at ekte vare er best, der det lar seg gjøre
Gjest Bellatrix Skrevet 5. mars 2006 #13 Skrevet 5. mars 2006 Før var jeg veldig anti, men jeg mener nå at det er finere med kunstige blomster(så lenge de ser ordentlige ut) enn døde blomster.
Hu i Svingen Skrevet 5. mars 2006 #14 Skrevet 5. mars 2006 Heller ingen planter enn falske planter hos meg. Ser ikke gleden ved plastplanter. ← Enig. Tror det hadde plaget meg å vite at jeg hadde noe sånt i huset. Mareritt om natten osv.
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2006 #15 Skrevet 6. mars 2006 Har ikke sansen for kunstige planter. Da er det faktisk bedre å ikke ha planter....
salsera Skrevet 6. mars 2006 #16 Skrevet 6. mars 2006 Jeg er ikke så glad i kunstige planter, så jeg forsøker å kjøpe robuste planter som overlever perioder med lite vann. Kunstige blomster har jeg ikke, med et unntak: fikk en sånn lysestake til telys som ser ut som et slags glassrør. Det er dekorert med kunstige blomster inni. Ekte hadde aldri gått, det er så langt at jeg ikke aner hvordan jeg skulle klart å vaske det innvendig.
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #17 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har masse kunstige planter, og er kjempefornøyd! Her står også sola på hele dagen, og alt dør. Ikke moro. But plasticfantastic never dies..........
Gjest Rognebær Skrevet 6. mars 2006 #18 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har bare en grønn dings fra IKEA, en slags gresstust, på et skap helt oppe under taket på badet. Vi har ikke vindu på badet, så alt naturlig ville dødd, og så har vi grønt tema på badet, så selv om jeg ellers får HELT spader av kunstige blomster, synes jeg liksom den passer der. Kall meg inkonsekvent, det er helt OK.
Lealaus Skrevet 6. mars 2006 #19 Skrevet 6. mars 2006 Helst ingen kunstige planter her heller. Jeg liker best grønne planter og disse er det ikke så mange fine kunstige av. Jeg har èn kunstig plante og det er en stilk med en lilla solsikketing på; denne står i en fancy flaske som pynt.
wok Skrevet 6. mars 2006 #20 Skrevet 6. mars 2006 nix, ikke kunstig hos meg... de plantene som kommer innenfor døren som ikke tåler min vannings-avvenning, fyker ut når de er visne... har noen få som har tålt at de ikke får så mye vann, og de pynter jo opp. Men jeg liker ikke å ha vinduskarmene fulle av blomster, heller da. Liker å pynte men andre ting, og ellers ha det nokså rent i karmene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå