Gå til innhold

3 uker i Japan - Budsjett - Sparetips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger en treukers tur til Japan i juni, men har ikke peiling på hvor mye det vil koste. Ønsker også å vite om dere har noen gode sparetips til hvordan jeg kan gjøre reisen billigere. Planlegger hvertfall tur til Tokyo/Osaka/Kyoto men har også lyst å se andre plasser.

Budsjett for to personer:
Flybillett: 10.000 t/r pr. pers
Hotell: 500 kr/natt pr. pers (deler rom)
Mat/opplevelser: 700 pr. dag
Totalt: ca 35.000 kr pr. pers

For hotell har jeg sett på "business hotels" og for mat/opplevelser har jeg lest omtrent 10.000 JPY per dag. Kapselhotell er ikke aktuelt. Er budsjettet for konservativt eller er det oppnåelig?

Anonymkode: 91951...d2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt oppnåelig med mindre dere må spise sushi og wagyu hver dag. Mat er billig i Japan. For overnatting, bare begynn å søke på nett og se om dere finner noe som passer i deres prisklasse. Jeg kjenner en som var i Japan i en måned på 10 000 kroner, men han bodde på vandrerhjem da, men likevel, helt oppnåelig.

Anonymkode: fec94...183

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som et fornuftig budsjett!
Når det gjelder hotellposten, er det nok mer realistisk med rundt 1200-1500,- per natt hvis dere ønsker norsk standard i sentrale områder. Den svake norske kronen og inflasjonen gjør reising dyrere enn tidligere..

Uansett, ser overkommelig ut :) God tur!

Anonymkode: 23ed6...807

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Planlegger en treukers tur til Japan i juni, men har ikke peiling på hvor mye det vil koste. Ønsker også å vite om dere har noen gode sparetips til hvordan jeg kan gjøre reisen billigere. Planlegger hvertfall tur til Tokyo/Osaka/Kyoto men har også lyst å se andre plasser.

Budsjett for to personer:
Flybillett: 10.000 t/r pr. pers
Hotell: 500 kr/natt pr. pers (deler rom)
Mat/opplevelser: 700 pr. dag
Totalt: ca 35.000 kr pr. pers

For hotell har jeg sett på "business hotels" og for mat/opplevelser har jeg lest omtrent 10.000 JPY per dag. Kapselhotell er ikke aktuelt. Er budsjettet for konservativt eller er det oppnåelig?

Anonymkode: 91951...d2a

Du får billigere billetter med Austrian air.

Hotell i tokyo ligger mer på rundt 1500/natt.
Er du andre steder er det nok kanskje billigere, men fra 1000-1500 per natt er nok ganske typisk.

Som nevnt er maten billig, gå på småsteder i sidegater og du får knallmat til en veldig billig penge.

"Opplevelser" kan jo være så mangt, og det spørs hvor du er.

Dersom du legger deg utenfor Tokyo må du påregne utgifter til tog, dessverre har man ikke lyntogpakken til en fornuftig pris lenger, før kunne man kjøpe en 2 eller 3 ukersbillett til fastpris og reise så mye man ville med lyntoget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...