Gå til innhold

Blir kristne sinte når andre banner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bare har et spørsmål om noe ang banning eller andre "brudd" på den kristne tro. Mannen til ei venninne av meg er svært kristen. Det gjør meg ingenting altså, men jeg bare lurer på om de kristne blir irriterte over at vi andre banner eller gjør noe som går i mot den kristne tro? Var der en dag og sparka borti et bord, og så glapp det ut ordet «fader».. Han sa ingenting, men kanskje ikke helt innafor å si!? 

Anonymkode: b23a3...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Vi er vant til det.

Har venner og kollegaer og familie som banner. Ikke noe jeg går rundt og tenker på 

Anonymkode: b1e20...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei vi skjønner de har lite ordforråd. 

Anonymkode: b61b3...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kristne utgjør ca 2.6 milliarder mennesker. De tenker og reagerer selvsagt helt likt. 

Anonymkode: 6edbe...128

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en bekjent som er kristen og hun klaget til meg fordi en annen person hadde sagt "jævlig" til henne. Det var visst sååå grusomt. Jeg finnes ikke kristen og det vet hun selv om jeg aldri har bannet i hennes nærvær, men hun brukte meg som klagemur over absolutt alt før helt til vi til slutt mistet kontakten. Men jeg tror ikke kristne flest bryr seg så mye om at andre banner, det finnes jo til og med kristne som banner selv også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kristen. Jeg banner ikke selv. Aksepterer at andre banner uten å bli sint, men jeg synes det er ubehagelig å høre på. Jeg trives ikke sammen med folk som banner i de aller fleste setninger. Jeg reagerer også på banneord som stadig oftere dukker opp i aviser, også riksaviser. Jeg synes det er unødvendig og lite respektfullt, men blir fortsatt ikke sint.

Det er jo forskell på banning også. En ting er banning som involverer Gud, Faderen, Fanden, Djevelen og Helvete. Noe helt annet, og etter min mening enda verre, det er banning og språkbruk som spiller på sex, som diskriminerer, sjikanerer, fornedrer og fornærmer folk. Ofte går det utover kvinner. Dette opprører meg, og ikke fordi jeg er kristen, men fordi de som driver med dette utviser så dårlig dømmekraft og så lite respekt for folk.

Anonymkode: 858a0...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke kristen, men jeg syns banning er stygt å høre på. Unntaket er slike tilfellet som ditt, TS 🙂. Når man sparker borti noe, tråkket på noe, slår seg osv, så syns jeg det er helt greit med et kraftuttrykk 🙂

Anonymkode: 2a1c1...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kristen og utdanner meg til å bli prest. Jeg banner også når jeg sparker tåa mi borti noe. Men jeg banner ellers ekstremt sjeldent 

Anonymkode: 3ba08...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss har banning alltid vært forbudt. En klarer fint å snakke uten å bruke banneord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Neida, jeg forstår at de som svarer ikke svarer for alle 2,6 milliarder kristne, men tenker at de som vet eller kanskje er kristen selv vil svare. Forstår også at de som har lite å finne på i dag og må innom for å svare sarkastisk gjør seg litt vanskelig 🙃 
Da håper jeg at mitt lille banneord, i mitt dårlige ordforråd gikk bra denne gangen! 

TS

Anonymkode: b23a3...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...