Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan jeg kan få fjernet mennesker på bilder som uheldig dukket opp? :) vet det finnes flere apper og slikt men er det noen her som har erfaring med noen ? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Se et par youtubetutorials med photoshop e.l.. Finnes også mye gratis alternativ.

Det enkleste er nok å bruke pixler som allerede finnes i bildet, liksom at du smører de over personen i bildet. Resultatet blir så elegant som tiden du bruker vil tilsi. Mye tid, bra resultat, lite tid, dårlig resultat.

Ellers fins det en betafunksjon i photoshop der man bruker generativ kunstig intelligens for å fjerne eller legge til elenter i et foto. Dette er dog i moralsk grenseland, siden Adobe da kommer til å bruke dine bilder i fremtidig generativ KI. Hvis det er en fremmed på bilde ville jeg vært forsiktig, siden vedkommende kanskje ikke vil bli brukt på å trene kunstig intelligens.

Anonymkode: 35f04...934

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Se et par youtubetutorials med photoshop e.l.. Finnes også mye gratis alternativ.

Det enkleste er nok å bruke pixler som allerede finnes i bildet, liksom at du smører de over personen i bildet. Resultatet blir så elegant som tiden du bruker vil tilsi. Mye tid, bra resultat, lite tid, dårlig resultat.

Ellers fins det en betafunksjon i photoshop der man bruker generativ kunstig intelligens for å fjerne eller legge til elenter i et foto. Dette er dog i moralsk grenseland, siden Adobe da kommer til å bruke dine bilder i fremtidig generativ KI. Hvis det er en fremmed på bilde ville jeg vært forsiktig, siden vedkommende kanskje ikke vil bli brukt på å trene kunstig intelligens.

Tusen hjertelig takk for svar :) det er et menneske med ryggen til, men personen står foran noe annet på bildet, vet du hvordan det blir da ? Altså, det er ikke bare en ensfarget bakgrunn bak personen :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når du sier pixler som allerede finnes i bildet, hva mener du da? :) dette er så langt utenfor min kunnskap he he 

AnonymBruker
Skrevet

Redigerer via Galleri på min Samsung. 

Trykker på blyanten for redigering, de fire prikkene, så gjenstandsviskelær.

Anonymkode: 8e238...727

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Redigerer via Galleri på min Samsung. 

Trykker på blyanten for redigering, de fire prikkene, så gjenstandsviskelær.

Anonymkode: 8e238...727

Vet du om dette er mulig på iPhone? :) 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym941 skrev (På 11.1.2025 den 16.44):

Vet du om dette er mulig på iPhone? :) 

På 15 og opp mener jeg. 
Jeg har 16. 

Anonymkode: a7a51...de5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2025 den 23.21):

På 15 og opp mener jeg. 
Jeg har 16. 

Anonymkode: a7a51...de5

Jaha :) jeg har en eldre modell, det var synd 

Skrevet

Er det noen andre som vet ? Erfaringer ? 

Skrevet
Anonym941 skrev (På 11.1.2025 den 16.21):

Når du sier pixler som allerede finnes i bildet, hva mener du da? :) dette er så langt utenfor min kunnskap he he 

Jeg tror vedkommende forsøker å si at du kloner andre områder av bildet for å dekke over de elementene du ikke vil ha. Det kan være en tidkrevende prosess og hvor vellykket det blir avhenger av bildet og hvor flink du er med verktøyene i Photoshop. M.a.o ikke noe jeg ville anbefalt av noen som ikke har kjennskap til Photoshop i utgangspunktet.

Men slike ting er blitt veldig mye enklere bare de siste par årene med diverse AI-verktøy. Noen av disse verktøyene er ikke i beta-versjon lenger og fullt tilgjengelig i Photoshop. Og nei, selv om du bruker disse verktøyene inne i Photoshop vil ikke Adobe bruke dine bilder til generativ AI senere. Hva de eventuelt kan gjøre med materiale du laster opp i Adobe Express eller Firefly online, skal jeg ikke uttale meg bråsikkert om. 

Skrevet
ElectricScum skrev (1 time siden):

Jeg tror vedkommende forsøker å si at du kloner andre områder av bildet for å dekke over de elementene du ikke vil ha. Det kan være en tidkrevende prosess og hvor vellykket det blir avhenger av bildet og hvor flink du er med verktøyene i Photoshop. M.a.o ikke noe jeg ville anbefalt av noen som ikke har kjennskap til Photoshop i utgangspunktet.

Men slike ting er blitt veldig mye enklere bare de siste par årene med diverse AI-verktøy. Noen av disse verktøyene er ikke i beta-versjon lenger og fullt tilgjengelig i Photoshop. Og nei, selv om du bruker disse verktøyene inne i Photoshop vil ikke Adobe bruke dine bilder til generativ AI senere. Hva de eventuelt kan gjøre med materiale du laster opp i Adobe Express eller Firefly online, skal jeg ikke uttale meg bråsikkert om. 

Tusen takk for svar :) 

kan du anbefale en app eller noe slikt hvor man kan gjøre sånt ? Er ikke Photoshop veldig dyrt ? 

Skrevet
Anonym941 skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for svar :) 

kan du anbefale en app eller noe slikt hvor man kan gjøre sånt ? Er ikke Photoshop veldig dyrt ? 

Adobe Express er gratis, så du kan teste det. Finnes en del tutorials på nett for det du ønsker å gjøre. Har ikke testet det selv, da jeg stort sett bare bruker fullversjonen av Photoshop og jobber på PC (ikke på mobil eller nettbrett).

Skrevet
ElectricScum skrev (7 minutter siden):

Adobe Express er gratis, så du kan teste det. Finnes en del tutorials på nett for det du ønsker å gjøre. Har ikke testet det selv, da jeg stort sett bare bruker fullversjonen av Photoshop og jobber på PC (ikke på mobil eller nettbrett).

Tusen takk!! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...