Gå til innhold

Arbeidsledig!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest plutselig uten jobb

Jeg hadde aldri trodd dette skulle hende meg, men nå har det skjedd og jeg er helt fortvilet. Jeg har mistet jobben min. Har vært ansatt i nesten fire år.

Grunnen til at jeg skriver her er at jeg ukke orker å ringe arbeidskontoret og spør om mine rettigheter med tanke på arbeidsledighets trygd.

Håpeer noen kan hjelpe meg. Årslønnen min lå på 200000 ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selvfølgelig har du rett på arbeidsledighetstrygd. Tror grensen for å ikke for det, ligger rundt 60.000 i året. Jeg skjønner at dette er tøft, men du er nødt til å kontakte arbeidskontoret slik at du får litt finansiell støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Du må ta kontakt med Aetat, men gå inn på www.aetat.no først. Der får du all informasjon du trenger. Det er nemlig liten vits for noen her inne og ramse opp alle reglene når alt står forklart inne på Aetat sine websider som både er ryddige, enkle og brukervennlige.

Lykke til i jakten på ny jobb!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og meld deg arbeidssøkende fra dag 1. Det har nemlig ikke tilbakevirkende kraft - så selv om du kan bevise a du har vært uten jobb fra den og den datoen, hjelper ikke det. Du har rett til penger fra dagen du står på aetat - ferdig med det.

Ellers så vil jeg si at dette var veldig trist. Det føles vondt å miste jobben. Men det vil også gi deg nye muligheter. Kanskje du ikke ser dem i dag, men senere er det viktig å se mulighetene, ikke hindringene.

Benytt også muligheten hos aetat til å gå på jobbsøker kurs. Kanskje du ikke føler for det nå, men det er faktisk viktig at du gjør det. Lærer deg å skrive søknad, treffe andre i samme situasjon som deg.

Lykke, lykke til - det er en jobb for deg også der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...