Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #21 Skrevet 16. mai 2006 Selve turen kostet ca 9000 kr pr person. I tillegg trenger du da bare å bruke penger på utflukter ( de organiserte koster ca 100 usd pr stk, også all inclusive), shopping og tips - mao det er veldig opp til deg selv. Jeg brukte 3-4000 kr i tillegg til turen.
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 20. mai 2006 #23 Skrevet 20. mai 2006 Hei, Jeg var på bryllupsreise i Playacar (10 min sør for Playa del Carmen) i september og oktober. Fantastisk sted så du kan bare glede deg. Mitt sterkeste minne fra reisen og aller sterkeste anbefaling er å pakke sekken og forlate All Inclusive hotellet for en stakket natt. Ta lokalbussen fra sentrum av Playa del Carmen og hopp av ved de kjente arkeologiske utgravningene i Tulum. Der er det en taxiholdeplass. Be taxien kjøre dere til Diamante K (ca 10 min kjøring). her finner dere paris!!!!! På en enorm kritthvit strand ligger en liten palmeoase. Mitt i denne oasen ligger mange bungalower av bambus og palmer. Det henger hengekøyer mellom alle palmene, det står ulike statuer rundt omkring, du går rundt i kritthvit sand og mellom palmene glitrer det karibiske hav. Her er stemningen ung og utrolig avslappet. På dagen ligger de som bor der (det var bare et par andre unge par når vi var der) i hengekøyene og leser. Når kvelden kommer tennes det oljelamper alle steder (det er ikke strøm der) og stemingen blir helt magisk. Ved hjelp av aggregat drives det en liten restaurant der du kan kjøpe mat, vann og øl. Vi kjøpte oss en noen øl hver, la oss i hver vår hengekøye og lå i vannkanten og så på stjernene hele kvelden. Etter dette la vi oss i vår lille bungalow på stranden. Varmt men utrolig eksotisk. Vi hadde en enkel bungalow til ca 300 kroner natten, men det finnes utrolig nok også lukusbungalower gjemt mellom palmene på Diamante. Fra Diamante er det en ca 25 min gåtur langs stranden for å komme til severdigheten i Tulum - de arkeologiske utgravningene. Fint, men med alt for mange turister. Turistene var helt i hundre over den lille hvite vakre stranden som ligger nedenfor de gamle ruinene. Vi følte vi eide verdens beste hemmelighet når vi visste hvilket paradis som lå bare en liten gåtur lenger ned på stranden....... Jeg har reist jorden rundt for å finne det perfekte sted og på Diamante fant jeg det. Sjekk nettstedet her: hhtp://www.diamantek.com/ Si bare fra hvis du trenger bilder etc:) Anita
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 20. mai 2006 #24 Skrevet 20. mai 2006 Hehe.......og ja jeg mente paradis, ikke paris:)
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2006 #25 Skrevet 20. mai 2006 På en enorm kritthvit strand ligger en liten palmeoase. Mitt i denne oasen ligger mange bungalower av bambus og palmer. Der bodde vi i 2 uker - på toppen av den eneste høye bambushytta med utsikt over verdens flotteste Bountysjokoladestrand. Kan ikke forstå hva folk skal i Cancun eller Playa del Carmen så lenge Tulum finnes. Ligge i hengekøya mens solen går ned, og spise middag borte hos hippiene i "restauranten" - paradis. Iguaner oppover hytteveggene har jeg fortrengt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå