Gjest Gjest_NinaL_* Skrevet 5. mars 2006 #1 Skrevet 5. mars 2006 NOen som har vært i Mexico og har tips og erfaringer å dele?
Gjest Realista Skrevet 10. mars 2006 #2 Skrevet 10. mars 2006 Å ja. Vil anbefale Baja California. Ikke en turistfelle som Yucatan, men derimot mest americanere som farter der. Reis rundt! Sydspissen har Los Cabos; det er feriested for mange "celebrities"...San Felipe og Ensenada er virkelig verdt turen. Bilkjøring er kulest, da får man med seg ørken og fjell og brennende hete...Husk aircon og nok vann. Har du ikke noe imot mye turister,ville jeg dratt til Yucatan-halvøya! Nydelig sted!!!
Gjest savexu Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Hei! Var på Yucatan halvøya ifjor, nydelig! Mange turister der...men absolutt verdt å ta turen! Mange severdigheter et lite stykke unna som er på Unesco's liste; ruiner fra Maya indianerne. Kjempeflott! Havet er turkis, strendene hvite, mexicanerene kjempehyggelige...absolutt en plass jeg vil tilbake til! Bodde på JW Marriot Spa Hotel, fantastisk sted!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #4 Skrevet 16. mars 2006 Tusen takk begge to. VI skal til Yucatan. Første gang jeg er i Mexico, så vi kommer nok ikke til å farte så mye rundt i landet denne gangen i hvertfall, men håper jo å få med oss noen lokale severdigheter som jeg har skjønt det er mange av. Noe spesielt vi absolutt ikke må gå glipp av?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #5 Skrevet 16. mars 2006 Dere bør dra ut til Cozumel og snorkle, klart fint vann og masse fisker. Ta gjerne en arrangert tur, da får du med deg de beste stedene. Ellers bør dere se Chichen Itza (eller hvordan det skrives) - flotte ruinområder. Tulum, Xelha og XCaret er også ting dere bør få med dere. Og husk endelig å få de nødvendige vaksiner før dere reiser, inkludert Ducoral drikkevaksine (mot diare). På endel restauranter er det så som så med hygienen, og vi ble så dårlige (matforgiftet) som vi aldri har vært før, det unner jeg ingen.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #6 Skrevet 16. mars 2006 Har skjønt at man må passe seg for Montezumas hevn ja. Skal ta Ducoral og malariamedisin. Tar med litt Ciproxin også, sånn i tilfelle. Får håpe vi slipper det. Regner med å spise mest på hotellet, har bestilt "all inclusive", men litt farting blir det vel, så garantert mot diare er man nok aldri.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #7 Skrevet 16. mars 2006 Malariamedisin trenger dere ikke dersom dere ikke skal på lange rundreiser i jungelen. Disse medisinene har svært mange bivirkninger, og skal kun taes dersom det er helt nødvendig. Snakk med legen din, eller aller helst en lege på et vaksinasjonskontor/reisemedisin om dette. Tror ikke Yucutan er plaget av malaria. Et godt myggmiddel er derimot fint å ha med/kjøpe der nede.
Floja Felíz Skrevet 16. mars 2006 #8 Skrevet 16. mars 2006 Hvis dere skal til Yucatan så anbefaler jeg Isla Mujeres rett utenfor Cancún, i tillegg til de andre tipsene du har fått her. Utrolig herlig øy med mest unge backpackere på gjestelisten. Fantastisk!!
Gjest Elok Skrevet 16. mars 2006 #9 Skrevet 16. mars 2006 Var på Yucatan i fjor, fantastisk!! Anbefaler Chichen Itza, Tulum og absolutt Isla Mujeres!! Vi leigde en åpen speedbåt for en dag, kosta ca $ 100 med sjåfør og drikke + et måltid, helt utrolig flott! Først ble vi kjørt til et dykkefelt der vi snorklet blant masse fisker. Deretter fisket vi Barracuda. Så ble vi kjørt til en helt nydelig og øde strand der det var veldig få turister. Der kunne vi bli så lenge vi ville, alt var opp til oss. Hele dagen ble tilbragt på sjøen og fikk sett masse fint! Anbefalest på det varmeste selv om det koster litt penger, er verdt det! Får et helt annet inntrykk av mexico enn hvis man bare er i turist områdene. PS! Er du interessert i å kjøpe billig kosmetikk, gå til kjeden Look Fantastic som er overalt i cancun. Over halv pris i forhold til hjemme! Og kan ha med 60 kilo i bagasjen..hehe! Forbered deg på shopping!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #10 Skrevet 16. mars 2006 Yucatan er et av de områder i Mexico med mest malaria. Det er ikke så mye mygg ved kysten, men jeg tviler på at de har dressert myggen til å holde seg på landsbygda. Jeg har lyst til å dra litt rundt og se på ting også - også i skogs- og innlandsområder. Mexico har heldigvis ikke klorokinresistent malaria. Så jeg heller nå til den oppfatning at malariaprofylakse er en fordel - i tillegg til myggmiddel. Du kan lese om malaria hos folkehelsa: http://www.fhi.no/dav/A706FC69E3084340B35B5DE045C5AECB.pdf
Plonk Skrevet 20. mars 2006 #11 Skrevet 20. mars 2006 Jeg var i Playa del Carmen (Yucatan) for noen år siden. Mulig jeg er veldig kresen, men jeg syntes det var plastic fantastic. Lite genuint meksikansk, veldig turistifisert og veldig dyrt. Tydelig at dette er amerikanernes Syden, vi var der i deres "Spring break", så vi vasset i amerikanere. Sikkert hyggelige de, men meksikanere så vi fint lite av. Og prisene er altså innstilt mot hva amerikanere har råd å betale. Fine strender og gøyalt natteliv, men jeg føler ikke på noen måte at jeg egentlig har vært i Mexico. Vi var en dagstur til Cancun også, som var enda verre. Chichen Itza var stas, men millionvis av turister der, jeg får litt spader av å gå i kø. Vi fikk for øvrig beskjed fra infeksjonsforebyggende kontor i Bergen at vi ikke trengte malariamedisin om vi bare skulle være på Yucatan, for halvøyen er malariafri! Mener forrige innlegg er helt feil. Etter det jeg har hørt har de jobbet hardt i mange tiår med å få området fritt for malariamygg av hensyn til turismen. Vi trengte nesten ingen vaksiner i det hele tatt for å dra dit.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #12 Skrevet 20. mars 2006 Jeg må nok desverre si meg enig med Plonks innlegg. Fikk følelesen av å være i Spania da vi var i Playa Del Carmen, dyrt og ikke så veldig eksotisk. Stranden var grei nok ,men mye søppel enkelte steder. Alt i alt ville jeg aldri reist tilbake dit, men nå har jeg vært på etpar andre fine steder så jeg har litt å sammenlikne med.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2006 #13 Skrevet 20. mars 2006 Jeg skal også til mexico Noen som kan si noe om hvordan shoppingen er der ? skal til playa del carmen
Gjest Gjest_Mrs. E_* Skrevet 26. mars 2006 #14 Skrevet 26. mars 2006 Jeg kom faktisk hjem fra mexico for to timer siden! Vært i mazatlan og det var veldig fint, varmt og godt med bra strand. Synes forøvrig det er billig i mexico, man får en bra middag med vin for 50-60 dollar for fire pers. Men er litt enig med de andre at det er litt likt spania. Jeg bor for tiden i USA derfor kostet det meg 4500 med fly og hotel for en uke, så føler meg ikke "lurt". Men tviler vel på at jeg kommer til å reise fra norge siden det er så dyrt. Da kan man liksågodt dra til spania eller hellas! Men nå har jeg bare vært i mazatlan da! Men absolutt hyggelige folk og god mat:)
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #15 Skrevet 26. mars 2006 Jeg må nok desverre si meg enig med Plonks innlegg. Fikk følelesen av å være i Spania da vi var i Playa Del Carmen, dyrt og ikke så veldig eksotisk. Stranden var grei nok ,men mye søppel enkelte steder. Alt i alt ville jeg aldri reist tilbake dit, men nå har jeg vært på etpar andre fine steder så jeg har litt å sammenlikne med. ← Enig i det du skriver, MEN de som leser her bør vite at Playa del Carmen kun er en liten del av Mexico - et sted som kun er rettet inn mot charterturister. Finnes mange flotte steder på Yucatan, bare man unngår Playa del Carmen og Cancun.
Floja Felíz Skrevet 27. mars 2006 #16 Skrevet 27. mars 2006 Enig i det du skriver, MEN de som leser her bør vite at Playa del Carmen kun er en liten del av Mexico - et sted som kun er rettet inn mot charterturister. Finnes mange flotte steder på Yucatan, bare man unngår Playa del Carmen og Cancun. ← Helt enig! For de som har våget seg utenfor ving- eller star tour- landsbyene er ikke Spania heller slik. Man må jo våge seg litt utenfor turistkoloniene for å oppleve noe mer enn det. Playa del Carmen er en av de største og mest uhygieniske turiststedene jeg så i México, men det er ikke langt derfra til små, bortgjemte paradiser.
Maria75 Skrevet 29. mars 2006 #17 Skrevet 29. mars 2006 Jeg har tips for Playa del Carmen Skrive til meg hvis du er interested MARIA
*Doriz* Skrevet 4. mai 2006 #18 Skrevet 4. mai 2006 hey maria75 har skrevet en personlig melding til deg,men ha ikke fått svar.er intereset i å vite mest mulig om playa del carmen.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #19 Skrevet 15. mai 2006 Er nå tilbake etter to fantastiske uker i Mexico. VI bodde på et mindre sted sør for Playa del Carmen. Fantastisk hotell, nydelig beliggenhet og enestående service. All inclusive - noe jeg var skeptisk til, men det var det ingen grunn til. Deilig avslappende og veldig variert mat. Til tross for fri tilgang på alkohol hele dagen var det ingen fulle folk. (Muligens fordi stedet var så godt som kjemisk fritt for skandinaver) Masse vannsportsaktiviteter for medbrakte ungdommer. Rikelig tilbud om fine turer til lokale severdigheter av alle slag ( dykking, mayalandsbyer, spa, gamle ruiner og arkeologiske utgravinger - vi dro på noen. Slitsomt i varmen, men verd både pengene og slitet) Hotellet hadde shuttlebuss til playa del Carmen, så vi var der på shopping. Dette er en tidligere fiskerlandsby, nå turistfelle. Koselig nok, synes jeg, men er glad vi valgte å bo fredeligere på stranda.
Gjest Fruktfat Skrevet 15. mai 2006 #20 Skrevet 15. mai 2006 Er nå tilbake etter to fantastiske uker i Mexico.← hvor mye betalte dere for turen, og hvor mye brukte dere totalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå