Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

?

Selv har jeg hatt brød pakket i poser i ett av kjøkkenskapene, og har nettopp kjøpt en stor brødkrukke i blank, rødt stål. Lurer litt på hva andre gjør?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hos oss ligger brødet på kjøkkenbenken i en brødpose.

Gjest Purple
Skrevet

Jeg skjærer det i skiver og legger det i frysen. Så tar jeg opp ei skive når jeg trenger den, og får dermed ferskt brød hver dag. Men da bør det vel sies at jeg bor alene og ikke spiser så mye brød, bare ei skive hver morgen.

Gjest vimse
Skrevet

Tidligere hadde vi en skuff vi pleide å ha brødet i, sammen med fjøl og brødkniv, men det ble ofte til at brødet ble fryktelig tørt eller mugnet. Så nå skjærer vi opp brødet, legger det i fryseren og tar opp etter behov.

Gjest Camelia
Skrevet

Oppbevarer det i brødpose av stoff. Holder seg ferskt lengre, og unngår kontakt med potensielt skumle stoffer. ;)

Skrevet

Jeg gjør som gamle damer - legger det i kjøleskapet, synes det holder seg bedre da

Skrevet

Pakker det i plastpose og legger det i brødkurv på kjøkkenbenken. Men jeg sørger for å fryse ned halve brød slik at siste rest ikke rekker å bli tørr før den er oppspist.

Gjest Gjest
Skrevet

Bor alene og kjøper derfor aldri brød. Derimot baker jeg rundstykker, og det fungerer utmerket. Oppbevarer de i fryseren og tar frem ved behov.

Skrevet

Deler brødet i to og legger en halvdel i fryseren.

Det verste som finnes er bløtt brød som har ligget i plastpose. Urg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Kjøper sjelden brød, for jeg rekker aldri å spise det opp. Men når jeg gjør det har jeg det i en pose i skapet

Skrevet
Deler brødet i to og legger en halvdel i fryseren.

Samme her.

Ofte kjøper vi på Meny eller Obs der de har slik maskin så vi kan skjere i skiver der og da, da tar vi enkelt opp en skive eller to hvis det bare er en av oss som skal ha ett lite brødmåltid. Ellers tar vi opp et halvt brød fra frysen hver kveld.

Gjest Gjesta
Skrevet

Her går det som regel unna, så vi oppbevarer brød i plastikkpose i en skuff på kjøkkenet ;)

Skrevet

Pakket i pose i et skap.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hva er den greia med brød i kjøleskapet? :klø:

Hun jeg bodde med før hadde det, jeg skjønte ingen verdens ting, har aldri sett noe ha det... Men mamma sa det var folk som gjorde det, men hun skjønte heller ikke hvorfor, det må jo bli fryktelig kaldt brød?

Gjest gjest1
Skrevet
Hva er den greia med brød i kjøleskapet? :klø:

Hun jeg bodde med før hadde det, jeg skjønte ingen verdens ting, har aldri sett noe ha det... Men mamma sa det var folk som gjorde det, men hun skjønte heller ikke hvorfor, det må jo bli fryktelig kaldt brød?

Jeg vet faktisk ikke helt, men mamma og pappa driver også med det der, så for meg er det den mest naturlige ting i verden (men ble nedstemt da jeg flyttet sammen med sambo, så nå ligger brødet på kjøkkenbenken slik som hos normale mennesker ;) ). Mamma hevder at brødet holder seg fersk lengre - men om det stemmer aner jeg ikke.

Gjest gjesta
Skrevet

Til nå nettopp har det ligget på benken, men vi har fått en lekker brødboks i innflyttingsgave, så nå ligger det der. Den skal visstnok være laget i materiale som lager perfekt "miljø" (teit ord, men) for brødet, så foreløpig ligger det uten pose. Gjenstår å se da :)

Gjest Gjest
Skrevet

har brukt å legge det i en plastpose på benken eller i et skap, men vi spiser lite brød så brødet har alltid blitt dårlig før det er spist opp, så har gått over til ferdig oppskjært brød i fryseren. brødrister er en fin ting...

Skrevet

Legger alltid brødet i pose og deretter i brødboks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...