Gå til innhold

Sist sette tv-serie?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Forsvunnede mennesker.Svensk serie på Nrk.Den handler om menneskesmugling.Veldig bra.

Anonymkode: de7e4...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.7.2023 den 17.19):

Love&Death på Hbo.

Anonymkode: 8a757...8dc

Ble utrolig forvirret da jeg begynte å se denne. Visste jeg hadde sett dette innholdet før, men hadde allikevel ikke sett serien. Viser seg at de har laget en serie basert på akkurat samme historie for bare et år siden på Hulu. Serien heter Candy.

Litt spesielt å lage to serier basert på samme historie med knapt ett år mellom. Begge produksjonene er også med relativt kjente skuespillere, så begge seriene fremstår som middels store produksjoner med tilsvarende budsjett (uten at jeg egentlig vet dette med sikkerhet, men de oppfattes sånn iallfall).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vuxna Människor, TV2 

Passet perfekt til humøret denne uka, trengte noe enkelt og morsomt (men ikke teit -morsomt eller støyete morsomt, slik jeg føler mange amerikanske serier blir - som Schitts Creek). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så endelig ferdig de siste episodene av Manifest og syns den sluttet helt greit. Ikke noe veldig uventet noe av det som kom på slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å sjekke ut «Everybody loves Raymond», som jeg aldri har sett før. Kjedelig! 

Anonymkode: 37680...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Lykkevika en utrolig bra serie fra Sverige. To sesonger. Noe av det beste på lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (1 time siden):

Det var Lykkevika en utrolig bra serie fra Sverige. To sesonger. Noe av det beste på lenge. 

Tror ikke jeg kan anbefale den. Har sett hele pga. kona men den blir slaktet på IMDB og av gode grunner. 4,4 er en rimelig patetisk score. Les gjerne noen av brukeranmeldelsene:

https://www.imdb.com/title/tt13017934/reviews/?ref_=ttrt_ql_2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-jk- skrev (57 minutter siden):

Tror ikke jeg kan anbefale den. Har sett hele pga. kona men den blir slaktet på IMDB og av gode grunner. 4,4 er en rimelig patetisk score. Les gjerne noen av brukeranmeldelsene:

https://www.imdb.com/title/tt13017934/reviews/?ref_=ttrt_ql_2

Det bryr jeg meg ikke noe om. Poenget er at JEG synes den var utrolig bra. Bryr meg ikke noe om hva andre måtte mene. IMDB har jeg ingen tro på. Bare sprøyt. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jaeols skrev (8 timer siden):

Det bryr jeg meg ikke noe om. Poenget er at JEG synes den var utrolig bra. Bryr meg ikke noe om hva andre måtte mene. IMDB har jeg ingen tro på. Bare sprøyt. 

Jeg er vel heller ikke nødvendigvis enig i alle ratinger der, men de stemmer jo avært bra i forhold til det majoriteten mener. Serier som Breaking Bad eller Sopranos har svært høy score, selv om det ikke er serier jeg liker personlig. Men jeg aksepterer at det er gode serier med gode skuespillere, bare ikke min greie. Jeg kan også like serier med dårlig score, men anbefaler de sjeldent til andre siden de fleste da synes det er dårlige serier. At ratingen er "bare sprøyt" er jeg mao. svært uenig i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (21 minutter siden):

Jeg er vel heller ikke nødvendigvis enig i alle ratinger der, men de stemmer jo avært bra i forhold til det majoriteten mener. Serier som Breaking Bad eller Sopranos har svært høy score, selv om det ikke er serier jeg liker personlig. Men jeg aksepterer at det er gode serier med gode skuespillere, bare ikke min greie. Jeg kan også like serier med dårlig score, men anbefaler de sjeldent til andre siden de fleste da synes det er dårlige serier. At ratingen er "bare sprøyt" er jeg mao. svært uenig i.

Rating er lite objektivt, det er en personlig mening. Så det blir ikke helt rett. Sopranos er vel tidenes beste serie. The Wire er nr. 2. Så har du Breaking Bad.  Og The Shield. 

Endret av jaeols
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (1 time siden):

Rating er lite objektivt, det er en personlig mening. Så det blir ikke helt rett. Sopranos er vel tidenes beste serie. The Wire er nr. 2. Så har du Breaking Bad.  Og The Shield. 

Personlig mening ja, men når hundretusenere har avgitt stemme blir svarene ganske objektive til slutt. For Lykkevika er riktignok stemmeantallet bare drøye 1000 stk. men det regnes likevel som ganske representativt (man pleier å spørre ca. 1000 stk. i meningsmålinger).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...