Gå til innhold

Hvor møte menn utenom datingapper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hobby, er sosial med venner og er ute på byen innimellom. Er på turer i marka, jobber, osv. Er blid og utadvendt og prater med "alle". Men på fire år har jeg møtt én mann utenom apper som jeg endte opp med å date i noen uker. Han var 17 år eldre enn meg, så vi fant vel begge ut at vi ikke var helt kompatible. 

Hvor møter dere folk? Har jo hørt om folk som har endt opp med å bli sammen med folk de har møtt på butikken eller bussholdeplassen, men oddsen for det må jo være mikroskopisk 😅 Jeg møter mange menn, men det er nesten utelukkende menn som er opptatt. Jeg er 40, så det er ikke så rart, men skulle tro det fantes noen single menn der ute? 

Anonymkode: b2aa1...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er mann, men her er noen forslag. 

Dansekurs, eks swing, salsa, tango osv. Jeg har vært med i en danseklubb selv. Det er kurs, og så er det sosialdans, altså bare danse for moro skyld. Når man har danset et par danser sammen, er det jo naturlig å prate litt og bli kjent. Da merker du fort om det er noe ekstra ved denne personen.

Det er lenge siden det var sånn at det nesten bare var kvinner på danseklubbene. "Skal vi danse" på TV2 har fått folk til å forstå at dans er gøy, god trening og en fin måte å treffe folk på.

For min egen del kunne online dating aldri fungert. Jeg må snakke med folk ansikt til ansikt for å merke om det er nie ekstra ved en person.

Du får sjekke ut hva som fins av tilbud der du bor. Noen idretter er mer sosiale enn andre. I kampsportklubber er det mer snakk mellol folk på trening enn i en sykkelklubb eller en løpeklubb. 

Du øker sjansene dine hvis du oppsøker arrangementer der det er naturlig å snakke sammen. Jeg tror det er svært få som finner sin sjelevenn ved å sjekke opp noen på butikken.

Anonymkode: c94d2...bea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er mann, men her er noen forslag. 

Dansekurs, eks swing, salsa, tango osv. Jeg har vært med i en danseklubb selv. Det er kurs, og så er det sosialdans, altså bare danse for moro skyld. Når man har danset et par danser sammen, er det jo naturlig å prate litt og bli kjent. Da merker du fort om det er noe ekstra ved denne personen.

Det er lenge siden det var sånn at det nesten bare var kvinner på danseklubbene. "Skal vi danse" på TV2 har fått folk til å forstå at dans er gøy, god trening og en fin måte å treffe folk på.

For min egen del kunne online dating aldri fungert. Jeg må snakke med folk ansikt til ansikt for å merke om det er nie ekstra ved en person.

Du får sjekke ut hva som fins av tilbud der du bor. Noen idretter er mer sosiale enn andre. I kampsportklubber er det mer snakk mellol folk på trening enn i en sykkelklubb eller en løpeklubb. 

Du øker sjansene dine hvis du oppsøker arrangementer der det er naturlig å snakke sammen. Jeg tror det er svært få som finner sin sjelevenn ved å sjekke opp noen på butikken.

Anonymkode: c94d2...bea

Takk! Ja, jeg skulle gjerne meldt meg på noe sånt, men har barn halvparten av tiden. Gikk på taekwondo før jeg ble singel, men kunne ikke fortsette for å møte opp på halvparten av treningene 😕 Bor i Trondheim som i utgangspunktet er en "stor" by, men få arrangementer der man prater sammen egentlig. I hvert fall som jeg kan finne. Mye tilbud til studenter, men ikke så mange for oss voksne. Men godt mulig jeg ikke leter godt nok. Nå spiller jeg mye golf, og der treffer jeg jo mange menn, men virker bare som det er opptatte menn som spiller 😅

Men takk for tips! Skal sjekke ut dansing, selv om jeg har to venstreføtter og ekstra dårlig koordinasjon 😄 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Via venner/bekjente/kollegaer/familie.

Min kjæreste og jeg ble spleiset av ett vennepar

Anonymkode: 8ad25...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takk! Ja, jeg skulle gjerne meldt meg på noe sånt, men har barn halvparten av tiden. Gikk på taekwondo før jeg ble singel, men kunne ikke fortsette for å møte opp på halvparten av treningene 😕 Bor i Trondheim som i utgangspunktet er en "stor" by, men få arrangementer der man prater sammen egentlig. I hvert fall som jeg kan finne. Mye tilbud til studenter, men ikke så mange for oss voksne. Men godt mulig jeg ikke leter godt nok. Nå spiller jeg mye golf, og der treffer jeg jo mange menn, men virker bare som det er opptatte menn som spiller 😅

Men takk for tips! Skal sjekke ut dansing, selv om jeg har to venstreføtter og ekstra dårlig koordinasjon 😄 

-TS

Kan du ha barnevakt den uken du har barnet, hvis du for eksempel finner et dansekurs som virker kjekt? Jeg tenker det var et godt tips fra AB. 

Selv vet jeg ikke, slet med å finne de selv. 

Anonymkode: cac17...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bli politiker! Nær sagt alle lokallagene, fra NKP til Konservativt, sliter med å rekruttere nok kvinner.

Anonymkode: 8001b...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har hobby, er sosial med venner og er ute på byen innimellom. Er på turer i marka, jobber, osv. Er blid og utadvendt og prater med "alle". Men på fire år har jeg møtt én mann utenom apper som jeg endte opp med å date i noen uker. Han var 17 år eldre enn meg, så vi fant vel begge ut at vi ikke var helt kompatible. 

Hvor møter dere folk? Har jo hørt om folk som har endt opp med å bli sammen med folk de har møtt på butikken eller bussholdeplassen, men oddsen for det må jo være mikroskopisk 😅 Jeg møter mange menn, men det er nesten utelukkende menn som er opptatt. Jeg er 40, så det er ikke så rart, men skulle tro det fantes noen single menn der ute? 

Ja, det er et skikkelig godt spørsmål. Jeg er mann i 30-årene og evig singel. Jeg lurer noen ganger på om det er noe galt med meg fordi jeg sliter med å treffe kvinner. Jeg har fast jobb, trener i roklubb, er medlem i Odd Fellow og Røde Kors, liker å reise på turer med seilskuter, dra på teater osv, men nei... Ingen treff. Var på nyttårsfest på Clarion Hotel The Hub og traff noen hyggelige single damer på samme bord men det ble ingenting mer. 

Har også vært med på fjorårets Singelfestival men det skjedde ikke noe der heller. 

Jeg tenker på årene som har gått og tanken om å finne ei god, søt og snill dame virker håpløst. Ei heller å bli far. Jeg synes det er vondt og vanskelig.

Endret av Serafin
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Studier og jobb er vel stikkord. og ute på byen, selvsagt. Så kan man slumpe til å møte noen blant felles venner, eller på trening.

Å møte noen på butikken virker så snodig og rart, at det tror jeg bare er eventyrhistorier. Der løper alle rundt med handlevogna og hiver oppi!

Anonymkode: ad245...d2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange unge møtes på d iscord når de gamer, jodel og vsco. Men er vel en mer ungdommelig ting ?

Anonymkode: 1f332...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan du ha barnevakt den uken du har barnet, hvis du for eksempel finner et dansekurs som virker kjekt? Jeg tenker det var et godt tips fra AB. 

Selv vet jeg ikke, slet med å finne de selv. 

Anonymkode: cac17...3c5

Har ikke så mye tilgjengelig barnevakt, så jeg bruker det helst for jobb-ting eller bursdager til venner, osv. Men kan jo sjekke om jeg finner noen å leie inn, selv om det kan bli en dyr affære 😄

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bli politiker! Nær sagt alle lokallagene, fra NKP til Konservativt, sliter med å rekruttere nok kvinner.

Tviler på at jeg har tid til politikk egentlig, men ikke så dum idé for så vidt :) Trenger ikke akkurat bli politiker på heltid, og jeg er ganske engasjert i politikk på avstand. Takk for tips :)

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lett å møte menn om du bare ikke avviser de som viser deg interesse fordi du tror du fortjener bedre menn.

Anonymkode: 75ca6...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tviler på at jeg har tid til politikk egentlig, men ikke så dum idé for så vidt :) Trenger ikke akkurat bli politiker på heltid, og jeg er ganske engasjert i politikk på avstand. Takk for tips :)

-TS

Du trenger jo ikke nødvendigvis bli lagsleder eller bystyrerepresentant da. Bare å dukke opp på medlemsmøter iblant lar deg jo treffe folk, og påvirke saker du bryr deg om i kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Serafin skrev (6 timer siden):

Ja, det er et skikkelig godt spørsmål. Jeg er mann i 30-årene og evig singel. Jeg lurer noen ganger på om det er noe galt med meg fordi jeg sliter med å treffe kvinner. Jeg har fast jobb, trener i roklubb, er medlem i Odd Fellow og Røde Kors, liker å reise på turer med seilskuter, dra på teater osv, men nei... Ingen treff. Var på nyttårsfest på Clarion Hotel The Hub og traff noen hyggelige single damer på samme bord men det ble ingenting mer. 

Har også vært med på fjorårets Singelfestival men det skjedde ikke noe der heller. 

Jeg tenker på årene som har gått og tanken om å finne ei god, søt og snill dame virker håpløst. Ei heller å bli far. Jeg synes det er vondt og vanskelig.

Så kjipt! Det er ikke enkelt nei, så trist at du ikke fikk møtt noen på nyttårsfesten heller. Og du virker jo som en veldig aktiv og oppegående mann. Det er ikke noe rart med deg i hvert fall, og uansett om det er noe rart med folk så møter jo de aller fleste en partner? Det er i hvert fall ikke sånn i min omgangskrets at de som er i forhold ikke er rare på noe vis. De rareste menneskene jeg vet om er i faste, trygge forhold 😛

Er du flink til å ta initiativ da? Jeg vet med meg selv at selv om jeg har flørtet med en mann, så er jeg litt usikker på å hive meg uti det og spørre om en date. Kan hende kvinnene venter på deg? Ikke gi opp i hvert fall 😊 Det skal ikke jeg, selv om det er fristende iblant 😅

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Via venner/bekjente/kollegaer/familie.

Min kjæreste og jeg ble spleiset av ett vennepar

Anonymkode: 8ad25...f6b

Støtter denne. Det var sånn jeg fant kjæresten min.

Anonymkode: 66f84...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Studier og jobb er vel stikkord. og ute på byen, selvsagt. Så kan man slumpe til å møte noen blant felles venner, eller på trening.

Å møte noen på butikken virker så snodig og rart, at det tror jeg bare er eventyrhistorier. Der løper alle rundt med handlevogna og hiver oppi!

Anonymkode: ad245...d2a

Studier er jeg ferdig med og møtte ingen der dessverre. Jeg jobber stort sett med kvinner og menn i forhold og. På byen er og vanskelig synes jeg, skjønner ikke hvordan folk møtes der? Jeg har vært mye på konserter og fotballpuber alene, men jeg blir jo stående alene. Føler det er kleint å gå bort til en vennegjeng jeg ikke kjenner og prate og 😅 

Ja, butikken har jeg ikke mye troa på. Bare på film 😄

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange unge møtes på d iscord når de gamer, jodel og vsco. Men er vel en mer ungdommelig ting ?

Anonymkode: 1f332...93b

Ja, jeg husker jo jeg pratet med en del menn da jeg gamet, men det kapittelet er dessverre ganske lukket for ganske mange år siden 😊 Men ikke dum idé for yngre 😊

Har jo kommet i snakk med menn på Wordfeud og lignende spill, men det har hittil bare vært gifte menn som er lei av kona 🙈

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lett å møte menn om du bare ikke avviser de som viser deg interesse fordi du tror du fortjener bedre menn.

Anonymkode: 75ca6...33b

Jeg er åpen for alle egentlig jeg, sånn innenfor rimelighetens grenser. Hyggelig og oppegående holder i massevis. Jeg har datet menn som er lavere enn meg (jeg er høy), menn uten hår, delvis uføre, osv. Han jeg datet som var 17 år eldre var noe lavere, helt skallet og hadde skjeve og litt skada tenner (ikke brune, men han hadde mista deler av et par tenner). Jeg gir en sjanse, jeg har bare avvist én etter første date og da var kjemien helt rar. Vi hadde ingenting å snakke om og det første han sa da han så meg var "Oi huff, du var høy!" Selv om han ville møtes igjen så følte ikke jeg at det var noe å bruke tid på videre 😅

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du trenger jo ikke nødvendigvis bli lagsleder eller bystyrerepresentant da. Bare å dukke opp på medlemsmøter iblant lar deg jo treffe folk, og påvirke saker du bryr deg om i kommunen.

Ja, skal sjekke ut dette litt mer tror jeg, var faktisk ikke så dumt 😊 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...