Gå til innhold

Blod i selve avføringen, hemoroide langt oppe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har slitt med løs mage lenge og har nå i tillegg begynt å blø. På fredag og igår kom det tydelig blod rundt avføringen og litt på papiret. Var hos lege fredag som konstaterte hemoroide helt nede i endetarmen. I dag derimot var det røde områder på selve bæsjen. Skal sies at resten av den var brun. Kan blødning fra hemoroide lage røde områder på avføringen? Skal sies at jeg er livredd for kreft og får panikk av blod I avføringen. Spesielt når den er en del av bæsjen og ikke ligger over bæsjen i forbindelse med at den kommer ut..

Anonymkode: dafc0...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, blødning fra en hemoroide kan føre til røde flekker/striper på avføringen - særlig når den ligger langt nede. 

Anonymkode: eb110...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, blødning fra en hemoroide kan føre til røde flekker/striper på avføringen - særlig når den ligger langt nede. 

Det virket til å være en del av selve bæsjen om du forstår, ikke utpå den.. litt vanskelig å forklare 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det virket til å være en del av selve bæsjen om du forstår, ikke utpå den.. litt vanskelig å forklare 

Ja, det er ikke uvanlig i det hele tatt. Ikke uvanlig ved «lavtliggende» hemoroider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, det er ikke uvanlig i det hele tatt. Ikke uvanlig ved «lavtliggende» hemoroider.

Åh.. virket så rart at blodet ble en del av bæsjen, tenker automatisk at noe annet blør. Kom ikke noe blod på papiret ved tørk heller, løs avføring og minimalt med trykk også. Derfor tankene mine retter seg mot andre ting en hemoroide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ikke legen gjøre noe mer? Avføringsprøve? Koloskopi?

Anonymkode: b1953...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville ikke legen gjøre noe mer? Avføringsprøve? Koloskopi?

Anonymkode: b1953...e01

Nei ikke enda, mente det var hemoroide. Har ordinær time 20 januar, men orker ikke vente så lenge.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta koloskopi, så er du helt sikker🍀 

Selv om det nok “bare” er hemoroider.  Jeg gikk til legen, han og fant hemoroider, men sendte meg videre til koloskopi for sikkerhets skyld. Jeg hadde hemoroider og analfissur, men ingen kreft.

Anonymkode: abe09...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor du i en storby med Volvat eller Aleris får du time omtrent på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta koloskopi, så er du helt sikker🍀 

Selv om det nok “bare” er hemoroider.  Jeg gikk til legen, han og fant hemoroider, men sendte meg videre til koloskopi for sikkerhets skyld. Jeg hadde hemoroider og analfissur, men ingen kreft.

Så bra at det "bare" var hemoroider og fissur 🌸 opplevde du lignende blødninger som meg da? 

Skal forsøke å få ø time hos legen i morgen, men blir fort avvist mtp alder og at jeg "bare" ser blod i avføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...