Gå til innhold

Starter IVF i morgen. Noen råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg starter IVF i morgen, og er veldig nervøs.

Behandlingen er ikke i min by, så det blir en del reising og utgifter knyttet til det, som også legger til en del stress. For å spare på kostnadene må jeg gjøre flere av klinikkbesøkene alene, blant annet oppstart i morgen.

Er nervøs for alle sprøytestikkene, hvordan jeg skal reagere på medikamentene, skuffelsene, forventningene, følelsene, fravær fra jobb, om jeg skal gjøre noe feil som ødelegger sjansen for suksess... Ja, sikkert akkurat de samme tingene som alle andre kvinner som gjennomgår IVF 🤭

Noen gode oppstartsråd til en "livredd" IVF-fersking? ❤️ 

Anonymkode: 200ad...80e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Anbefaler og høre på "Fertelitetsrådet" pokast på Spotify og babyverden.no der er det eget assistert forum, og der finner du også tråder med ulike behandlingssteder. Jeg begynner selv med ivf iløpet av januar.

Lykke til ❤️.

Anonymkode: e1769...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får så og si ikke gjort noe feil, ta medisiner som du får beskjed om, alt annet går bra. Jeg brukte emla krem for da kjente jeg ikke stikkene, for det blir jo mange. Partner satte de på meg. Det er ikke den verste delen, det verste er det psykiske. Det er mye opp og nedturer ja. Mye tanker og bekymringer og følelser og mye ganske ekstremt man skal gjennom. Men, du klarer det! Vi er supersterke og modige. 
Og når du engang har innsett av embryo så får du altså ikke gjort noe, du kan ikke "riste det ut" eller noe slikt, du kan ikke påvirke det. (Ikke drikk eller sniff linere liksom.) Det er viktig å ha med seg faktisk. Man blir fort litt sprø. Men da er det opp til naturen. Jeg tålte hormonene veldig godt, og hadde ikke engang fravær fra jobb fordi jeg jobber turnus. Så det trenger ikke bli så galt. Pass på at du ikke lever som gravid hele tiden, altså mellom runder, det kan nemlig ta tid. Du kan også ha flaks, men vær forberedt på at det kan ta tid. Lev livet så lenge! Jeg fant mye utløp i trening, jeg løp og tok harde treningsøkter veldig ofte (4-5 ganger i uken), fikk tømt hodet, fikk utløp og fikk masse energi og overskudd. Var helt gull. (Eneste restriksjon på trening er under stimulering på hormonene, da skal man ikke hoppe eller vri seg brått fordi egglederne er store og de kan få tvist på seg så passet på akkurat de to.) 
Masse lyke til! ❤️

Anonymkode: 8a546...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler å fokusere på å puste rolig under egguttaket. Ellers også, å forsøke å ta ting som de kommer. Lykke til ♥️

Anonymkode: 92805...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...