Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er pappa til 2 små jenter, ei går på skolen og ei i barnehagen. Vi har 50/50 omsorg. 

Saken er at jeg ville høre om jeg er koko eller ei. Kranglingen er om prioriteringer og verdier jeg syns er viktig, eg vet egentlig ikke hva som er viktig for henne da hun er svært vanskelig og snakke med.. Men vi hadde samme verdier men de ble borte etter vi gjorde det slutt for rundt 2.5år siden. 

Par ting jeg ikke syns er greit. 

Første skoleår, da kom ikke tidsnok til skolen iblant, da det ble endel fortvilelse fra hun om morgenen fordi hun hele tiden lurte på om det hadde ringt inn på skolen. Mammaen sa selvfølgelig at hun kun hadde kommet 2 ganger forseint, mens jenta ramser opp når hun kommer forseint uten at jeg graver å spør. Dette er kun en små ting da, mye bedre idag. 

2. Er at mammaen reiste bort alltid på fredagen med ungene, og hadde stortsett en unnskyldning for og komme hjem på søndagen så da ble de der til mandagen så hun skulket mandag, og kom hun hjem på søndagskveld så var de så slitene at de alle ble hjemme fra både jobb, barnehage og skole. Jeg syns ikke dette var greit fordi det skjedde stortsett hver mandag hun hadde de. 

3. Jeg føler jeg må ha et lite press på mammaen for at jentene skal komme seg på trening, håndball, barneidrett osv. At ting kan komme i veie iblant er en selvfølge men dette var slik at den største spurte hvorfor det kun var trening når hun var hos pappaen. 

4. De har avslutningfest i barnehagen iblant, dette har kun skjedd engang men hun sender meg melding 1 time etter hele festen for barnehage jenten er over og sier hun hadde visst sagt ifra til barnehagen for noen uker siden at hun ikke kunne komme. Jeg føler selvfølgelig at hun kunne bare sendt en melding til meg å si at enten hun hadde glemt det eller hun ikke kom så ikke jentene venter på mammaen sin. Jeg sa selvfølgelig 10-15min etter det hadde begynt at mamma måtte jobbe på en fin måte før hun skulle synge. 

5. Hun største hadde juleavslutning for klassen der de hadde øvd på sang med alle i klassen og lærerne. Kvelden før så må jeg selvfølgelig sende en melding og spørre om hun skal på juleavslutningen. Da skal hun plutselig ikke fordi de har andre planer, hun kommer til meg neste uke og er sånn halvveis lei seg fordi jeg måtte faktisk spørre om hun var på juleavslutningen.. Kun fordi jeg vet ikke om mammaen juger til meg og stikker ditt med seg selv og kjæresten. Men hun hadde ikke vært der, men fortalt hvor kjipt hun syns det var fordi de hadde øvd på sanger osv. 

5. Hun går på håndball der det er cuper og trening, sist cup ga hun pokker i cupen. Og jeg sa jeg gjerne ville ta hun om hun hadde andre planer igjen. De kommer til meg og igjen må jeg spørre fordi jeg er redd de stikker på cup uten meg.. For jeg er på alle. Cuper hun skal på og står alltid til rådighet om hun og kjæresten ikke kan. Men hun er. Såpass stor nå så hun sier som det er, "vi rakk ikke cupen fordi mamma sov for lenge" og jeg selvfølgelig vite at mammaen og kjæresten var ikke hjemme hele natten fordi de hadde barnepass. 

6. Jenten har dysleksi, hun går selvfølgelig bare i andre klasse så det er vanskelig å si at hun har dysleksi. Men jeg prøver og bli enige om at man leser bitte litt ekstra, jeg gjør det men hun skulle se om hun rakk det.. Vi snakker 15 min med litt lesing men dette.må jeg.ærlig si det er det minste problem da jeg føler hun har blitt MYE bedre etter vi har øvd mye

Uansett er det masse mer og listen er lang

Kan godt hende jeg virker litt for streng med at de skal være med på ting, det aller viktigste for meg er skolen og der har hun blitt mye bedre etter hun flyttet inn hos kjæresten, noe jeg er kjempe glad for. Men hvordan kan man fikse ting når man har såå utrolig forskjellig verdier om oppmøte på ting. Jeg fikk ikke lov og være med på juleavslutningen som jeg gjerne ville, fordi det er hennes uke og føler jeg ikke har noe å si. 

Når det var skole skulking måtte jeg sende melding til læreren faktisk, og hadde det små. Kjipt når man vet jenta sliter litt på skolen. 

Ferdig. Noen tips? Familievernkontoret er meldt inn nå. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forståelige irritasjonsmomenter, men neppe noe du får gjort noe med.

Du kan snakke med mor, men hører hun ikke så er kortversjonen av jussen at du ikke har noe med hvordan hun disponerer sin tid eller hvilke prioriteringer hun gjør for barna. 

Anonymkode: 849d1...864

Skrevet (endret)

Ja, det var det jeg tenkte. Jeg får heller bare gjøre alt jeg kan for disse 2 snuppeme med. Lesing, oppmøte og andre ting det måtte være, og håpe en dag det blir bedre. Takk for svar 

Endret av sparsom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...