AnonymBruker Skrevet 5. januar #1 Del Skrevet 5. januar Får besøk langveisfra neste uke og er helt tom for ideer til hva jeg skal lage. Må være glutenfritt, men kan lett tilpasses med f.eks glutenfri pasta, jevning etc...Bør helst kunne lages dagen før siden jeg ikke får mye tid mellom jobb og at de kommer på besøk. Alle tips mottas med stor takk 😊 Anonymkode: 4df75...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #2 Del Skrevet 5. januar Kjøp høyrygg og lag en god gryte. Du finner massevis av oppskrifter på nettet. Lag potetmos til. Anonymkode: 93433...466 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #3 Del Skrevet 5. januar https://trinesmatblogg.no/2010/10/beef-bourguignon/ Jeg skulle også foreslå gryterett! Anbefaler denne (hun har en nyere versjon også som kanskje er hakket bedre, men den må man abonnere for å få, denne er uansett helt nydelig og helt glutenfri uten at du må tilpasse noe Du kan helt fint sette gryten rett i kjøleskapet når den er avkjølt, og varme opp dagen etter. Potetmos er kanskje best å lage samme dag, men det krever jo ikke så mye jobb utover å skrelle potetene. Evnt ville jeg most potetene uten å tilsette noe annet dagen før, hatt de i kjøleskap, og så varmet de forsiktig opp med det som skal tilsettes av meieriprodukter og krydder, og blandet godt. Anonymkode: 29d92...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #4 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): https://trinesmatblogg.no/2010/10/beef-bourguignon/ Jeg skulle også foreslå gryterett! Anbefaler denne (hun har en nyere versjon også som kanskje er hakket bedre, men den må man abonnere for å få, denne er uansett helt nydelig og helt glutenfri uten at du må tilpasse noe Du kan helt fint sette gryten rett i kjøleskapet når den er avkjølt, og varme opp dagen etter. Potetmos er kanskje best å lage samme dag, men det krever jo ikke så mye jobb utover å skrelle potetene. Evnt ville jeg most potetene uten å tilsette noe annet dagen før, hatt de i kjøleskap, og så varmet de forsiktig opp med det som skal tilsettes av meieriprodukter og krydder, og blandet godt. Anonymkode: 29d92...114 Tusen takk 😊 Anonymkode: 4df75...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 5. januar #5 Del Skrevet 5. januar Glutenfri lasagne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #6 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kjøp høyrygg og lag en god gryte. Du finner massevis av oppskrifter på nettet. Lag potetmos til. Anonymkode: 93433...466 Takk for tipset 🙂 Anonymkode: 4df75...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #7 Del Skrevet 5. januar Støtter forslaget om gryte av storfe/boeuf bourguignon. Gryter som kan lages dagen før er en god ide! Du kan også lage chili con carne dagen før, varmes opp og serveres med rømme, ris og salat eller guacamole. Helt glutenfritt (eller du kan kjøpe glutenfrie tortillalefser, men det kan fint erstattes med ris). Indiske curryer er som regel også glutenfrie og serveres med ris (du kan droppe naan) og ferdigkjøpt mangochutney. Eksempelvis butter chicken, lag dagen før og varm opp mens du koker ris. Anonymkode: 8d368...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 5. januar #8 Del Skrevet 5. januar Skal det være mer som en festmiddag, eller mer hverdagslig middag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #9 Del Skrevet 5. januar Skal det være et festmåltid eller noe varmt for reisende? Er det mange barn, restriktive spisende eller gourmet-er? Blir dere 6 eller 20 gjester? Lapskaus, hønsefrikasse eller fårkål kan fint lages dagen før. Taco med pulled beef av høyrygg som har stått i stekeovnen over natta er populært her. Pai fylt med feks oksehaleragu kan fint lages dagen før, evt fyllet dagen før. Skalldyr er godt og krever nesten ingen forberedelser Bacalao Chilli con carne Oksesmåstek med gulrot, tyttebær og potetmos Anonymkode: 60f93...b1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #10 Del Skrevet 5. januar Denne er knallgod, og min erfaring er at både unger og voksne elsker den (selv kresne barn!). https://www.nrk.no/mat/oksegryte-med-ingefaer-1.14901495 bare husk glutenfri soyasaus (og sjekk om evt buljong er glutenfri). Veldig god å lage dagen før, eller tidlig om morgenen og bare la den stå lenge. Anonymkode: 40196...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #11 Del Skrevet 5. januar Jeg anbefaler denne ovnsretten som jeg skrev om i en annen tråd i forleden dag: https://ottolenghi.co.uk/pages/recipes/roasted-chicken-legs-dates-olives-capers Jeg lager den med ferske dadler som det er mye av i butikkene nå rundt jul, og jeg bruker tørket oregano i selve retten, og frisk koriander på toppen. Ellers liker jeg safranris til, men feks potetmos er også vanlig å servere til. Mer tilbehør trengs ikke. Det fine med denne retten er at du kan legge kylling og alt annet i marinade inntil to døgn i forveien, og så bare ha over i form og rett i ovnen når maten skal lages. Alt som trengs i tillegg er risen (eller potetmos om du foretrekker det). Anonymkode: 3dbf4...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 5. januar #12 Del Skrevet 5. januar (endret) Taluno skrev (57 minutter siden): Skal det være mer som en festmiddag, eller mer hverdagslig middag? Hverdagslig. Haha der forsvant anonymkoden, men jaja det er ikke krise 😊 Endret 5. januar av Laraa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 5. januar #13 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Denne er knallgod, og min erfaring er at både unger og voksne elsker den (selv kresne barn!). https://www.nrk.no/mat/oksegryte-med-ingefaer-1.14901495 bare husk glutenfri soyasaus (og sjekk om evt buljong er glutenfri). Veldig god å lage dagen før, eller tidlig om morgenen og bare la den stå lenge. Anonymkode: 40196...7aa Yummi! 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 5. januar #14 Del Skrevet 5. januar Laraa skrev (Akkurat nå): Hverdagslig Hva med lapskaus? Om du skal gjøre det rimelig i tillegg, se om du finner julepølse, juleskinke, ribbe eller lignende på tilbud! Det er yppelig for å varme opp igjen, og enkelt fryse ned rester i porsjonspakker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #15 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får besøk langveisfra neste uke og er helt tom for ideer til hva jeg skal lage. Må være glutenfritt, men kan lett tilpasses med f.eks glutenfri pasta, jevning etc...Bør helst kunne lages dagen før siden jeg ikke får mye tid mellom jobb og at de kommer på besøk. Alle tips mottas med stor takk 😊 Anonymkode: 4df75...cbb God gryte er vel alltid bra. Evt en skikkelig digg pasta bolognese med vin, like god om den har vært fryst. Anonymkode: bb8e1...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #16 Del Skrevet 6. januar Kyllinggryte med karri er veldig godt. Stek løk i smør i en gryte og tilsett karri. La det steke litt før du har i kyllingbuljong,kokosmelk,gulrot i skiver,paprika, og kyllingstrimler. (Gjerne lårkjøtt) Her kan du selvsagt ha i andre grønnsaker også, feks brokkoli. La det småkoke til gulrøttene er møre,og ha i ananasbiter. Jevn med maisenna hvis du vil ha tykkere saus. Smak til med salt,pepper og evt mer karri,og server med ris og nanbrød eller baguetter. Anonymkode: a5021...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #17 Del Skrevet 7. januar Stekt kyllingfilet med cowboy caviar og nachos!! Anonymkode: 28df6...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå