AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:16 #1 Del Skrevet lørdag kl 19:16 Jeg starter i ny jobb i mars, men allerede samme måned har jeg planlagt en liten utenlandstur. Den ble planlagt før jeg fikk jobben. Nå gruer jeg meg litt til å spørre den nye lederen om fri, og lurer på hvordan jeg kan legge det frem uten at jeg gir et dårlig inntrykk? Det er bare snakk om 3 dagers fravær. Anonymkode: 9aba7...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:20 #2 Del Skrevet lørdag kl 19:20 Det burde vært nevnt da avtalen ble inngått eller på intervju… Anonymkode: ad072...72e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:31 #3 Del Skrevet lørdag kl 19:31 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det burde vært nevnt da avtalen ble inngått eller på intervju… Anonymkode: ad072...72e Det er jeg enig i, men jeg glemte det helt på intervjuet. Tenkte jeg kunne nevne det når kontrakten signeres, men den skal ikke signeres før nærmere oppstart. Anonymkode: 9aba7...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet lørdag kl 19:34 #4 Del Skrevet lørdag kl 19:34 Det går sikkert fint, det er 3 dager og ikke 3 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:35 #5 Del Skrevet lørdag kl 19:35 Du må jo bare spørre. Det er ikke gitt at du får fri, så jo før, jo heller Anonymkode: b455f...59d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet lørdag kl 19:38 #6 Del Skrevet lørdag kl 19:38 Ring og spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bursdagsdøl Skrevet lørdag kl 20:27 #7 Del Skrevet lørdag kl 20:27 Du må bare spørre. Jeg har inntrykk av at de fleste arbeidsgivere har forståelse for at folk har et liv utenfor jobben også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet i går, 01:33 #8 Del Skrevet i går, 01:33 Send en mail med én gang, forklar at det er planlagt lenge, at du glemte å nevne det da du aksepterte tilbudet om stilling og at du skjønner at det er litt ubeleilig midt i oppstarten, men spør pent om fri. Vil være svært overraskende om du får noe annet enn «ok, god tur!». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå