AnonymBruker Skrevet 4. januar #1 Skrevet 4. januar Jeg starter i ny jobb i mars, men allerede samme måned har jeg planlagt en liten utenlandstur. Den ble planlagt før jeg fikk jobben. Nå gruer jeg meg litt til å spørre den nye lederen om fri, og lurer på hvordan jeg kan legge det frem uten at jeg gir et dårlig inntrykk? Det er bare snakk om 3 dagers fravær. Anonymkode: 9aba7...d7c
AnonymBruker Skrevet 4. januar #2 Skrevet 4. januar Det burde vært nevnt da avtalen ble inngått eller på intervju… Anonymkode: ad072...72e 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #3 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det burde vært nevnt da avtalen ble inngått eller på intervju… Anonymkode: ad072...72e Det er jeg enig i, men jeg glemte det helt på intervjuet. Tenkte jeg kunne nevne det når kontrakten signeres, men den skal ikke signeres før nærmere oppstart. Anonymkode: 9aba7...d7c
AnonymBruker Skrevet 4. januar #5 Skrevet 4. januar Du må jo bare spørre. Det er ikke gitt at du får fri, så jo før, jo heller Anonymkode: b455f...59d 3
Bursdagsdøl Skrevet 4. januar #7 Skrevet 4. januar Du må bare spørre. Jeg har inntrykk av at de fleste arbeidsgivere har forståelse for at folk har et liv utenfor jobben også.
Glitnir Skrevet 5. januar #8 Skrevet 5. januar Send en mail med én gang, forklar at det er planlagt lenge, at du glemte å nevne det da du aksepterte tilbudet om stilling og at du skjønner at det er litt ubeleilig midt i oppstarten, men spør pent om fri. Vil være svært overraskende om du får noe annet enn «ok, god tur!». 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå