AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:03 #1 Del Skrevet lørdag kl 18:03 Hei. Jeg vil gjerne pusse opp hytta som har fått en verdivurdering på 5 millionen. Den er egentlig ganske liten og gammeldags men har fått denne verdivurderinga grunnet plassering i nærheten av vannet og bryggeplass inkludert. Jeg vil prøve å få den til å stige i verdi og lurer på å investere noen hundre tusen i prosjektet (mellom 500 - 700 tusen tenkte jeg å investere) men målet er i såfall å pusse opp for å få tomta til å øke i verdi. Hvor mye kan man forvente at en nyopppusset hytte øker i verdi ved opppussing? For at det skal være aktuelt vil jeg hvertfall prøve å tjene 500 tusen på det altså hvis jeg skulle brukt 500 tusen for å øke verdien fra 5 milioner så vil jeg hvertfall få økt den til 6 milioner kroner. Akkurat tallene jeg har tenkt å investere bør dere ikke legge dere så mye opp i da jeg har fult mulighet til å invistere enda mer men vil gjerne få en pekepinne på hvor mye jeg kan forvente at den øker i verdi. Evt hvem kan jeg kontakte som jobber med dette som kan hjelpe meg å finne ut åssen jeg bør investerte for å få hytta til å stige i verdi Anonymkode: 1361f...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet lørdag kl 18:09 #2 Del Skrevet lørdag kl 18:09 Umulig å si, alt handler om beliggenhet, de fleste river jo ut alt uansett og pusser opp på nytt, en lokal megler kan fortelle deg om dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:12 #3 Del Skrevet lørdag kl 18:12 Hvis du har fått en verdivurdering bør du jo prate med megleren som ga deg den og høre hva vedkommende tenker er lurt å gjøre med akkurat din hytte. Generelt sett er det vanskelig å få så veldig mye igjen for oppussing, og i alle fall dobbel verdi av det du har lagt inn. Høres kanskje ut som om det kan være like lurt å selge hytta som den er. Hvis du absolutt vil gjøre noe, ville jeg fått utarbeidet en takstrapport og tatt noe av det som er dyrt og vanskelig å fikse, og som kan skremme bort potensielle kjøpere. F.eks. utskifting av tak som ikke er tett, drenering, skifte vinduer med råte osv. Sørg for at alt juridisk er i orden mtp eiendomsforhold osv, der kan det være mye rusk på gamle hytter. Hvis du skal gjøre noe inne bør det kanskje holdes på overfladisk nivå, dvs male overflater og ta ut gammelt interiør. Anonymkode: ca58c...aa1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet lørdag kl 18:14 #4 Del Skrevet lørdag kl 18:14 Du må få en tilstandsrapport og så gå igjennom den. For å få høyere verdi er det ting som skikkelig elektrisk anlegg, skikkelig pipe, røropplegg og varmeanlegg som teller. Alt annet er slikt som nye eiere gjerne vil endre. Om størrelsen er bra, så kan vinduer, kjøkken og bad telle også. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:22 #5 Del Skrevet lørdag kl 18:22 Oppussing av hytta øker ikke verdien på tomta. Kanskje det kan øke verdien på hytta, men det kan slå begge veier. Kommer an på hvilke valg du tar. Oppgradering, som nevnt over her, av el-anlegg og drenering og slikt bidrar alltid til verdiøkning, men av hytta, ikke tomta. Anonymkode: 28aa5...382 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DollyDelux Skrevet lørdag kl 18:24 #6 Del Skrevet lørdag kl 18:24 Du må også tenke på målgruppa av kjøpere. Folk som har råd til 5-6 millioner hytte kan ha andre ønsker eller verdsetter andre ting enn deg/andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet lørdag kl 18:28 #7 Del Skrevet lørdag kl 18:28 Det skal mye til for å få en eiendom til å øke mer i verdi enn det du legger i en oppussing. Det er isåfall ting som å endre romløsningen slik at du f eks får et ekstra soverom uten at det går vesentlig på bekostning av resten av boligen. Dette er det klassiske trikset for de som flipper leiligheter, -flytt kjøkkenet inn i stua og lag soverom av kjøkkenet så har 2-romsen blitt en 3-roms og steget en million i verdi. For en fritidsbolig tviler jeg det er fullt så enkelt. Om du pusser opp et bad og et kjøkken for 500000,- vil du svært sjelden få øket taksten med hele den summen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:30 #8 Del Skrevet lørdag kl 18:30 Folk som kjøper ei hytte til 5 mill kommer uansett til å rive, bygge på eller pusse opp hytten sånn som de vil ha den, så jeg tror ikke det er noe å tjene på å pusse den opp. Anonymkode: 1859b...da7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:33 #9 Del Skrevet lørdag kl 18:33 Hvis taksten sier at tomta er verdt 4,5 millioner, og hytta er verdt 500.000, så ser du selv at oppussing av hytta ikke har noe for seg. Anonymkode: 28aa5...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet søndag kl 07:14 #10 Del Skrevet søndag kl 07:14 Lag et anneks, utvid hytta, etabler noe i strandsonen som er godkjent av kommunen. Alt som krever byggesøknad vil øke verdien. Å pusse opp skal ideelt sett ikke øke verdien mer enn den kapitalen man bruker på oppussingen. Men igjen, boligstyling er en greie og folk blir til stadighet lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå