Gjest tuppa Skrevet 19. november 2002 #21 Del Skrevet 19. november 2002 Hei! Vil bare rette oppen alvorlig misforståelse! Det er IKKE slik at dersom du begynner med tyroxin må du bruke det resten av livet. Tvert i mot er det mange som kan ha nytte av å ta det bare en periode. Skjoldbrukskjertelen produserer midlertidig mindre tyroxin, men så snart du slutter med tilskuddet tar produksjonen seg opp igjen. Det er for dem som har ødelagt skjoldbrukskjertel man "må" ta det for alltid. Man må ikke da heller, men de fleste gjør det, i stedet fo r å alltid føle seg trett osv. Tyroskin skal normalt ikke ha bivirkninger. Tvert i mot bedre for kroppen å ta det, dersom du trenger det. Tips: snakk med dr. Helge Oftebro, han er ekspert på området. Lykke til! klem , tuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hello Kitty Skrevet 19. november 2002 #22 Del Skrevet 19. november 2002 Det stemmer, Tuppa. Mange trenger kun å ta thyroxin i perioder, men har man som jeg kronisk betennelse i skjoldbrukskjertelen så er saken en annen, dessverre Jeg har gått til dr. Oftebro i et par år, men har nå sluttet hos ham. Det blir altfor dyrt å betale 1500,- pr. besøk (4-5 ganger i året) og i tillegg medisiner og kosttilskudd nå når jeg er student Har ikke noe vondt å si om han altså, han har hjulpet meg endel. Men nå føler jeg at jeg ikke kommer lenger med hans opplegg, så jeg forsøker andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuppa Skrevet 19. november 2002 #23 Del Skrevet 19. november 2002 Hei igjen! Koster faktisk 2000,- pr gang med dr Oftebro nå. Kjempedyrt, jeg er også student. Men går an å gå et par ganger å få avklart tilstanden, og noen råd. han er flink. Ellers finnes det faktisk en del som bare bruker naturprodukter i stedet for thyroxin, og som er forsiktig med kostholdet sitt. F.eks brokkoli og blomkål motvirker tyroxin, og bør til dels unngås av mennesker med mangel på tyroxin. Finnes en bok om det(husker ikke hva den heter) på Tannum. Tuppa :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 19. november 2002 #24 Del Skrevet 19. november 2002 :o Dere kan da ikke mene at det koster 2000 kroner å gå til en lege?? Dette blir vel tilbakebetalt av trygdekassa, håper jeg? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuppa Skrevet 19. november 2002 #25 Del Skrevet 19. november 2002 Desverre må en betal så mye til denne dokteren, og nei, du får det ikke igjen. Dessuten har han 1 års ventetid på time. Det er fordi han har forsket på dette, og er en av de få ekspertene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå