Gå til innhold

Enkel sjokoladekake i rund springform, tips til oppskrift?

skruf

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har bursdag i hus i dag og jeg er helt blank på hva jeg skal bake….hun som fyller år ønsker seg sjokoladekake.

Fyll til sjokoladekake kan jeg fra før i hodet uten oppskrift, men bunnen er det verre med. Helst en bunn som er saftig, og høy nok til at jeg kan dele den i to og legge et lag med fyll inni.

Har det meste av ingredienser, inkludert kokesjokolade. Har også springformer i ulike størrelser.

(vet jeg kan google, men formen er ikke på topp og jeg har et heftig tilfelle av «chemobrain»….dvs sliter med å fokusere og å huske på, så derfor kommer det til å gå i surr med googling og hvis det er for avansert🙈

Tenkte plain basic- oppskift……som sagt, ikke avanserte greier

(er egentlig glad i å bake og baker mye, men 2 dager siden cellegift så formen er ikke helt på topp….og mannen min kan bare å lage ostekake og Toro brownies….) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (2 minutter siden):

Hei!

Vi har bursdag i hus i dag og jeg er helt blank på hva jeg skal bake….hun som fyller år ønsker seg sjokoladekake.

Fyll til sjokoladekake kan jeg fra før i hodet uten oppskrift, men bunnen er det verre med. Helst en bunn som er saftig, og høy nok til at jeg kan dele den i to og legge et lag med fyll inni.

Har det meste av ingredienser, inkludert kokesjokolade. Har også springformer i ulike størrelser.

(vet jeg kan google, men formen er ikke på topp og jeg har et heftig tilfelle av «chemobrain»….dvs sliter med å fokusere og å huske på, så derfor kommer det til å gå i surr med googling og hvis det er for avansert🙈

(er egentlig glad i å bake og baker mye, men 2 dager siden cellegift så formen er ikke helt på topp….og mannen min kan bare å lage ostekake og Toro brownies….) 

Villa bakt barnehagens beste sjokoladekake ( detsøteliv) Den er nyyydelig. Jeg bruker bake den i liten langpanne

Anonymkode: 50821...c6a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kvalm etter cellegift, TS. Da får barnets far "bake" toro brownies, hvis det virkelig er det eneste han har mental kapasitet til å klare.

Anonymkode: 8c410...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du er kvalm etter cellegift, TS. Da får barnets far "bake" toro brownies, hvis det virkelig er det eneste han har mental kapasitet til å klare.

Anonymkode: 8c410...1ee

Han er god på ostekake da, verdens beste :) men det er ikke bursdagsjenta så glad i, det er lenge siden jeg har baket noe (eller laget middag, det har mannen gjort i noen måneder nå) og hun har lyst på hjemmelaget sjokoladekake… Så jeg har veldig lyst å bake ei siden hun måtte avstå fra bursdagsselskap

(kvalmen kommer i bølger, passer på å ta kvalmestillende før jeg baker, og skal ta meg en god hvil etterpå mens mannen lager ønsket bursdagsmiddag som han og jentene våre spiser mens jeg hviler ) 

(han har mental kapasitet, men jeg har alltid vært den som har trivdes med å bake kaker og gjærbakst, så tror bare han er usikker og føler seg på ukjent farvann når det gjelder kaker.. ) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enhver sjokoladekake med rømme eller kefir blir nyyyydelig saftig, sjekk matprat og meny sine, begge er supergode.

Anonymkode: 4961e...439

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Villa bakt barnehagens beste sjokoladekake ( detsøteliv) Den er nyyydelig. Jeg bruker bake den i liten langpanne

Anonymkode: 50821...c6a

Det ble denne kaken :) var enkel å lage, stort pluss for det 🙌🏻

Er bare litt spent siden jeg oppdaget etterpå at den helst bør lages dagen før, men satser på at noen timer i kjøleskapet gjør susen

Takk for all tips og anbefalinger ❤️ Ha en god lørdag alle sammen🌹

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (58 minutter siden):

Det ble denne kaken :) var enkel å lage, stort pluss for det 🙌🏻

Er bare litt spent siden jeg oppdaget etterpå at den helst bør lages dagen før, men satser på at noen timer i kjøleskapet gjør susen

Takk for all tips og anbefalinger ❤️ Ha en god lørdag alle sammen🌹

Fortsatt god bedring, og kos dere med kaken 🩵God helg videre 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (5 timer siden):

Hei!

skruf skrev (5 timer siden):

Hei!

Nå er kaken laget for denne gang, men den kaken som stod/står bakpå Freia kakaopakken har vært en favoritt i mange år. 
Lenge siden jeg har kjøpt kakao nå, så vet ikke om den samme står der fortsatt. 

Anonymkode: 4517f...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nå er kaken laget for denne gang, men den kaken som stod/står bakpå Freia kakaopakken har vært en favoritt i mange år. 
Lenge siden jeg har kjøpt kakao nå, så vet ikke om den samme står der fortsatt. 

Anonymkode: 4517f...138

Takk for tips; har den kakaopakken, så skal sjekke ut oppskrift ved neste bake- anledning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...