skruf Skrevet lørdag kl 13:50 #1 Del Skrevet lørdag kl 13:50 Hei! Vi har bursdag i hus i dag og jeg er helt blank på hva jeg skal bake….hun som fyller år ønsker seg sjokoladekake. Fyll til sjokoladekake kan jeg fra før i hodet uten oppskrift, men bunnen er det verre med. Helst en bunn som er saftig, og høy nok til at jeg kan dele den i to og legge et lag med fyll inni. Har det meste av ingredienser, inkludert kokesjokolade. Har også springformer i ulike størrelser. (vet jeg kan google, men formen er ikke på topp og jeg har et heftig tilfelle av «chemobrain»….dvs sliter med å fokusere og å huske på, så derfor kommer det til å gå i surr med googling og hvis det er for avansert🙈’ Tenkte plain basic- oppskift……som sagt, ikke avanserte greier (er egentlig glad i å bake og baker mye, men 2 dager siden cellegift så formen er ikke helt på topp….og mannen min kan bare å lage ostekake og Toro brownies….) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:52 #2 Del Skrevet lørdag kl 13:52 skruf skrev (2 minutter siden): Hei! Vi har bursdag i hus i dag og jeg er helt blank på hva jeg skal bake….hun som fyller år ønsker seg sjokoladekake. Fyll til sjokoladekake kan jeg fra før i hodet uten oppskrift, men bunnen er det verre med. Helst en bunn som er saftig, og høy nok til at jeg kan dele den i to og legge et lag med fyll inni. Har det meste av ingredienser, inkludert kokesjokolade. Har også springformer i ulike størrelser. (vet jeg kan google, men formen er ikke på topp og jeg har et heftig tilfelle av «chemobrain»….dvs sliter med å fokusere og å huske på, så derfor kommer det til å gå i surr med googling og hvis det er for avansert🙈’ Tenkte plain basic- oppskift……som sagt, ikke avanserte greier (er egentlig glad i å bake og baker mye, men 2 dager siden cellegift så formen er ikke helt på topp….og mannen min kan bare å lage ostekake og Toro brownies….) Villa bakt barnehagens beste sjokoladekake ( detsøteliv) Den er nyyydelig. Jeg bruker bake den i liten langpanne Anonymkode: 50821...c6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:54 #3 Del Skrevet lørdag kl 13:54 Jeg elsker også Det søte livs oppskrifter, og bruker denne: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/sjokoladekake-til-paske God bedring/rekonvalens♥️♥️ Anonymkode: 878d5...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:55 #4 Del Skrevet lørdag kl 13:55 Jeg lager denne til bursdagsfeiring i morgen les kommentarene om glasuren https://www.godt.no/oppskrifter/kaker/sjokoladekaker/12533/cafe-sting-sjokoladekake Anonymkode: bc93d...1d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:57 #5 Del Skrevet lørdag kl 13:57 Du er kvalm etter cellegift, TS. Da får barnets far "bake" toro brownies, hvis det virkelig er det eneste han har mental kapasitet til å klare. Anonymkode: 8c410...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet lørdag kl 14:28 Forfatter #6 Del Skrevet lørdag kl 14:28 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du er kvalm etter cellegift, TS. Da får barnets far "bake" toro brownies, hvis det virkelig er det eneste han har mental kapasitet til å klare. Anonymkode: 8c410...1ee Han er god på ostekake da, verdens beste men det er ikke bursdagsjenta så glad i, det er lenge siden jeg har baket noe (eller laget middag, det har mannen gjort i noen måneder nå) og hun har lyst på hjemmelaget sjokoladekake… Så jeg har veldig lyst å bake ei siden hun måtte avstå fra bursdagsselskap (kvalmen kommer i bølger, passer på å ta kvalmestillende før jeg baker, og skal ta meg en god hvil etterpå mens mannen lager ønsket bursdagsmiddag som han og jentene våre spiser mens jeg hviler ) (han har mental kapasitet, men jeg har alltid vært den som har trivdes med å bake kaker og gjærbakst, så tror bare han er usikker og føler seg på ukjent farvann når det gjelder kaker.. ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:30 #7 Del Skrevet lørdag kl 14:30 Enhver sjokoladekake med rømme eller kefir blir nyyyydelig saftig, sjekk matprat og meny sine, begge er supergode. Anonymkode: 4961e...439 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet lørdag kl 18:07 Forfatter #8 Del Skrevet lørdag kl 18:07 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Villa bakt barnehagens beste sjokoladekake ( detsøteliv) Den er nyyydelig. Jeg bruker bake den i liten langpanne Anonymkode: 50821...c6a Det ble denne kaken var enkel å lage, stort pluss for det 🙌🏻 Er bare litt spent siden jeg oppdaget etterpå at den helst bør lages dagen før, men satser på at noen timer i kjøleskapet gjør susen Takk for all tips og anbefalinger ❤️ Ha en god lørdag alle sammen🌹 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet lørdag kl 19:06 #9 Del Skrevet lørdag kl 19:06 skruf skrev (58 minutter siden): Det ble denne kaken var enkel å lage, stort pluss for det 🙌🏻 Er bare litt spent siden jeg oppdaget etterpå at den helst bør lages dagen før, men satser på at noen timer i kjøleskapet gjør susen Takk for all tips og anbefalinger ❤️ Ha en god lørdag alle sammen🌹 Fortsatt god bedring, og kos dere med kaken 🩵God helg videre 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:15 #10 Del Skrevet lørdag kl 19:15 skruf skrev (5 timer siden): Hei! Vi har bursdag i hus i dag og jeg er helt blank på hva jeg skal bake….hun som fyller år ønsker seg sjokoladekake. Fyll til sjokoladekake kan jeg fra før i hodet uten oppskrift, men bunnen er det verre med. Helst en bunn som er saftig, og høy nok til at jeg kan dele den i to og legge et lag med fyll inni. Har det meste av ingredienser, inkludert kokesjokolade. Har også springformer i ulike størrelser. (vet jeg kan google, men formen er ikke på topp og jeg har et heftig tilfelle av «chemobrain»….dvs sliter med å fokusere og å huske på, så derfor kommer det til å gå i surr med googling og hvis det er for avansert🙈’ Tenkte plain basic- oppskift……som sagt, ikke avanserte greier (er egentlig glad i å bake og baker mye, men 2 dager siden cellegift så formen er ikke helt på topp….og mannen min kan bare å lage ostekake og Toro brownies….) skruf skrev (5 timer siden): Hei! Vi har bursdag i hus i dag og jeg er helt blank på hva jeg skal bake….hun som fyller år ønsker seg sjokoladekake. Fyll til sjokoladekake kan jeg fra før i hodet uten oppskrift, men bunnen er det verre med. Helst en bunn som er saftig, og høy nok til at jeg kan dele den i to og legge et lag med fyll inni. Har det meste av ingredienser, inkludert kokesjokolade. Har også springformer i ulike størrelser. (vet jeg kan google, men formen er ikke på topp og jeg har et heftig tilfelle av «chemobrain»….dvs sliter med å fokusere og å huske på, så derfor kommer det til å gå i surr med googling og hvis det er for avansert🙈’ Tenkte plain basic- oppskift……som sagt, ikke avanserte greier (er egentlig glad i å bake og baker mye, men 2 dager siden cellegift så formen er ikke helt på topp….og mannen min kan bare å lage ostekake og Toro brownies….) Nå er kaken laget for denne gang, men den kaken som stod/står bakpå Freia kakaopakken har vært en favoritt i mange år. Lenge siden jeg har kjøpt kakao nå, så vet ikke om den samme står der fortsatt. Anonymkode: 4517f...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet i går, 00:28 Forfatter #11 Del Skrevet i går, 00:28 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå er kaken laget for denne gang, men den kaken som stod/står bakpå Freia kakaopakken har vært en favoritt i mange år. Lenge siden jeg har kjøpt kakao nå, så vet ikke om den samme står der fortsatt. Anonymkode: 4517f...138 Takk for tips; har den kakaopakken, så skal sjekke ut oppskrift ved neste bake- anledning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:11 #12 Del Skrevet i går, 03:11 Der tror jeg at jeg fant den. Har byttet ut melk med vann på den ved flere anledninger. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/regia-kake Anonymkode: 4517f...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå