Gå til innhold

Mannen dårlig på Wegovy

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mannen min startet på Wegovy for åtte uker siden. I starten gikk det fint, men etter han trappet opp dosen for et par uker siden ble bivirkningene helt grusomme. 

Han har vært dårlig siden juleaften. Kasta opp hvertfall fem av dagene, diaré daglig. Kvalm, uvel og svimmel. Det har vært en skikkelig drittjul (bokstavelig talt)

Jeg er sliten, lei og frustrert. Alt med barna faller på meg. Han er sur og grinete i tillegg.

Står opp kl 12 og bare ligger på sofaen. Sitter med tlf og surmuler. Går på do sikkert 20 ganger daglig.

Nå er jeg så lei. Orker ikke å ha det sånn her. Noen råd til en samtale med han?

Anonymkode: 39f07...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Mannen min startet på Wegovy for åtte uker siden. I starten gikk det fint, men etter han trappet opp dosen for et par uker siden ble bivirkningene helt grusomme. 

Han har vært dårlig siden juleaften. Kasta opp hvertfall fem av dagene, diaré daglig. Kvalm, uvel og svimmel. Det har vært en skikkelig drittjul (bokstavelig talt)

Jeg er sliten, lei og frustrert. Alt med barna faller på meg. Han er sur og grinete i tillegg.

Står opp kl 12 og bare ligger på sofaen. Sitter med tlf og surmuler. Går på do sikkert 20 ganger daglig.

Nå er jeg så lei. Orker ikke å ha det sånn her. Noen råd til en samtale med han?

Anonymkode: 39f07...79b

Han orker vel ikke ha det sånn han heller? Han bør vel konferer med legen om han skal tilbake til startdose og evt trappe ennå saktere opp. Men er jo sånn med medisiner at noen tåler de rett og slett ikke pga bivirkninger og må prøve noe annet. 

Anonymkode: c91f9...18f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker han det riktig da? Har han porsjonskontroll og spiser sunt? 

Wegovy sin effekt er jo å støte fra seg fett og søtt. Spiser jeg for mye, kommer det ut igjen en av veiene...

Anonymkode: c4b91...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Wegovy sin effekt er jo å støte fra seg fett og søtt. Spiser jeg for mye, kommer det ut igjen en av veiene...

Nei, det er ikke wegovys effekt. Den virker på matlysten, apetitten og sultfølelsen - reduserer/fjerner disse. Det er andre medikamenter som virker direkte på fet og søt mat, men selvsagt er det fullt mulig å reagere på dette på W også.

Mannen bør absolutt ta kontakt med legen sin. 

Anonymkode: a4ed0...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mysimba er det som virker slik at det støter fra seg fett og søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke wegovys effekt. Den virker på matlysten, apetitten og sultfølelsen - reduserer/fjerner disse. Det er andre medikamenter som virker direkte på fet og søt mat, men selvsagt er det fullt mulig å reagere på dette på W også.

Mannen bør absolutt ta kontakt med legen sin. 

Det er effekten den har på meg iallefall. En ting er å miste den gnagede sulten, men man/jeg kan fint ignorere småkvalmen og metthetsfølelsen og spise videre på viljen slik man gjorde før. Og det er nettopp da det kommer i retur.... Skjedde med meg en dag i jula også før jeg stoppa. Mistenker kanskje at dette er en mann som skal ha valuta for pengene i jula..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er effekten den har på meg iallefall. En ting er å miste den gnagede sulten, men man/jeg kan fint ignorere småkvalmen og metthetsfølelsen og spise videre på viljen slik man gjorde før. Og det er nettopp da det kommer i retur.... Skjedde med meg en dag i jula også før jeg stoppa. Mistenker kanskje at dette er en mann som skal ha valuta for pengene i jula..? 

Selvsagt kan man reagere på det, det er ikke dermed sagt det er effekten av wegovy. En virkning for mange ja (så også nevnt), men virkningen er apetittregulerende/begrensende og sultdempende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...