Gå til innhold

Matbutikk med "gammeldags" service

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når jeg var liten, var jeg alltid med når bestemor handlet inn matvarer. Dette var på slutten av 60-tallet i Oslo sentrum. Hun kjøpte dagligvarene på "kolonialen", fisk i fiskebutikken, kjøtt i kjøttbutikken og brød hos bakeren. Sikkert både tidkrevende og forholdsvis dyrt, men jeg husker så godt den fantastiske servicen i disse butikken, og at betjeningen kjente sine kunder godt. De husket hva man kjøpte sist, visste hvilke spesielle produkter man var ute etter, og hadde alltid tid til å prate litt hvis kunden ville det.

Jeg savner disse småbutikkene :grine:

Det finnes sikkert den type matbutikker utenfor de store byene fremdeles (?). Men ellers har jo stort sett de store matvarekjedene tatt over hele markedet.

Bruker dere små, hyggelige matbutikker avogtil, eller handler dere bare på supermarkeder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, jeg elsker også slike butikker! :hjerter_rundt:

Endret av Eurydike
Skrevet (endret)

...

Endret av Eurydike
Gjest Gjest
Skrevet

Setter også stor pris på slike butikker. Sikkert ikke enkelt å drive slike butikker i storbyene, men det finnes heldigvis noen ildsjeler der ute :)

På Jessheim Stasjon finnes en kreativ butikk med "småskalamat" og andre småting og en kjempehyggelig kafe! Anbefales!!

http://www.romerikeopplevelser.no/smaa_kreative.html

Gjest GreenSky
Skrevet

Det finnes jo flere slike butikker enda.

Gjest Aloha
Skrevet

Jeg savner de ikke, syns det er kjekt med alt på ett sted! :) Men som GrønnSky sier, det finnes da vel noen av de enda?

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er en god opplevelse å handle i innvandrerbutikkene i nabolaget her jeg bor. De er jo ofte drevet som familiebedrifter, og kjenner meg nå igjen :)

Skrevet
Det finnes sikkert den type matbutikker utenfor de store byene fremdeles (?). Men ellers har jo stort sett de store matvarekjedene tatt over hele markedet.

Bruker dere små, hyggelige matbutikker avogtil, eller handler dere bare på supermarkeder?

Her jeg bor ligger det en kjedebutikk, men den er er en koselig nærbutikk. Tror det har veldig mye å si på kundene + de som jobber der.

Er en familie som har eid butikken i alle år (flere generasjoner), og mange ansatte som har vært der lenge. Pluss at det er faste kunder der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...