Gå til innhold

Økt behåring - diane?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Nancy_*
Skrevet

Hei!

Er det noen som har prøvd p-pillen diane? Og er det sant at den reduserer hårvekst? Jeg vet at den er bra mot kviser i hvertfall... Og hva er bivirkningene?

På forhånd takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får svar på dine spørsmål hvis du sjekker opp Diane på www.felleskatalogen.no

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde håpet på det, men syntes ikke den hjalp noe merkbart på behåringen for mitt vedkommende, men den hjalp iallefall på kvisene. Var veldig fornøyd med Diane, de årene jeg gikk på det. Merket ingen bivirkninger, men som med alt annet reagerer jo folk forskjellig.

Gjest Purple
Skrevet

For meg har Diane hjulpet kjempegodt mot kviser, og jeg har eller ikke merket noen bivirkninger. Hårveksten er jeg ikke helt sikker på, mulig det har blitt bittelitt mindre.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med vekta...gikk dere opp i vekt etter at dere begynte med Diane?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva med vekta...gikk dere opp i vekt etter at dere begynte med Diane?

Jeg gjorde ikke det

Gjest Gjest
Skrevet

jeg gikk opp 10 kilo, fikk fin hud, men mistet myyyyyye hår da jeg sluttet med de.

Gjest Gjest
Skrevet

10 kilo av å begynne på de altså...

Gjest Binna
Skrevet

Jeg har ei venninne som er veldig fornøyd med dem, de hjelper henne mot kviser og sterk hårvekst.. Hun har vært av og på dem flere ganger, og hun merker utrolig stor forskjell.

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Jeg gikk opp nesten 15 kg på to uker (gikk fra B til E-cup...), og merket ingen forskjell på hårveksten. Kviser har jeg aldri hatt. Fikk dessuten kraftige og konstante blødninger de ni månedene jeg gikk på Diane.

Sånne reaksjoner er helt sikkert ikke vanlige, men kan altså skje...

Gjest Binna
Skrevet
Jeg har ei venninne som er veldig fornøyd med dem, de hjelper henne mot kviser og sterk hårvekst.. Hun har vært av og på dem flere ganger, og hun merker utrolig stor forskjell.

Jeg må legge til at hun legger på seg 5-10 kg av dem og.. men hun bruker dem hovedsaklig for å FÅ mensen.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Jeg merket på ungdomsskolen at jeg fikk mer hår på kroppen og ansiktet enn mine klassevenninner. Det var skikkelig ekkelt, og jeg visste ikke hvorfor. Det var veldig lyse hår, men jeg slet alikevel med selvtilliten.

Det viste seg å være vanncyster, eller polycystic ovarie syndrom som det også heter. Det fant jeg tilfeldigvis ut på en gynekologtime, etter mange legesjekker, og hormonprøver hvor alt var fint. Jeg visste at noe var galt. Hadde masse kviser og skikkelig lite mensen.

Begynte på Diane, som var eneste kur for dette fikk jeg høre. Jeg var veldig tynn fra før, men har ikke lagt på meg mer enn normalt for utviklingen tror jeg. Kvisene forsvant helt, og kommer bare i ny og ne i forbindelse med mensen, som nå er presis hver måned. Hårene har ikke forsvunnet, men det har heller ikke kommet nye.

Siden jeg bruker det som hormonpreparat tør jeg ikke å slutte.

Skrevet

Unormal hårevekst forårsaket av PCO/PCOS vil som regel bli svakere om en tar Diane, du kan sammenlikne det litt med å reparerer et brukket ben med smertestillende. Hovedsymptomet (smerten/håreveksten) forsvinner, men ÅRSAKEN (bruddet/PCO) blir igjen. Diane er ikke eneste kuren mot PCO, men det er den enkleste og den flest leger kjenner til.

http://www.snartgravid.com/plassen/forumdisplay.php?f=43 er i all hovedsak om PCO/PCOS. Kjenner ikke til forumet personlig, men det ser ut som å være et godt sted å starte for å lete etter relevant informasjon.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Handler i hovedsak om gravide der. Skulle vært et forum for folk som sliter med selvtiliten og selvbildet pga pco

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Diane er ikke eneste kuren mot PCO, men det er den enkleste og den flest leger kjenner til.

Men Metformin er den mest effektive.

Skrevet
Jeg gikk opp nesten 15 kg på to uker (gikk fra B til E-cup...), og merket ingen forskjell på hårveksten. Kviser har jeg aldri hatt. Fikk dessuten kraftige og konstante blødninger de ni månedene jeg gikk på Diane.

Sånne reaksjoner er helt sikkert ikke vanlige, men kan altså skje...

15 kg på to uker? Er det fysisk mulig??? :overrasket:

Skrevet

Ellers kan jeg jo si at jeg gikk på Diane. Jeg sluttet så fort jeg fikk mulighet til det. Det hadde ingen virkning på kvisene(yasmin, derimot har hatt det på meg), jeg følte at jeg ble blubbete/lubben selv om jeg ikke gikk merkbart opp i vekt. Ellers fikk jeg humørsvingninger, sinneutbrudd og hodepine. Det er en pille jeg ikke skal bruke igjen.

Men det er mange som har posistive ting å si om pillen angående kviser da. Ellers hadde jeg en venninne som opplevde akkurat det samme med Diane: ingen hjelp mot kviser, fikk forferdelig humør. :ler:

Gjest Liten Tapir
Skrevet
15 kg på to uker? Er det fysisk mulig???  :overrasket:

Dessverre... Jeg gjentok "suksessen" på to andre p-pillemerker også.

Skrevet
Handler i hovedsak om gravide der. Skulle vært et forum for folk som sliter med selvtiliten og selvbildet pga pco

De finnes nok, men du må kanskje lete i engelskspråklige forum.

Men selv om de fleste der er ute etter å bli gravide, så vil de vel ha samme problemene, og samme kompetansen på området, kanskje til og med høyere enn på et forum hvor det rent sosiale ved PCO blir fokusert på. Når det gjelder det rent psykiske vil jeg nesten tro at et forum for generelt lavt selvbilde, vil gjøre samme nytten?

Lykke til :)

Men Metformin er den mest effektive.

Det var den jeg tenkte på ja! Glemte helt navnet. Synd det er så mange som sliter med å få Metformin, og heller blir satt på Diane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...