Gå til innhold

Hva smaker Tine østavind?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva smaker denne osten? Står bare mer smak. En annen ost den ligner på så jeg kan få en pekepinn?

Anonymkode: 85ff3...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smaken minner litt om en blanding av  parmesan og manchego. Veldig god ost.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den smaker litt i retning engelsk cheddar. Altså ikke den amerikanske, oransje, men den lyse. Den har litt lignende konsistens som cheddar også - litt smuldrete. Den smaker godt med f.eks. solbærsyltetøy, synes jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix Heart skrev (1 minutt siden):

Smaken minner litt om en blanding av  parmesan og manchego. Veldig god ost.

Enig! Veldig god. Kan lett maule den osten, kjempegod!

Anonymkode: ac7ad...e0e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, litt saltere, skarpere og tørrere enn vanlig hvitost - men uten å være veldig kraftig heller. 

Veldig god. Selv spiser jeg den helst på surdeigsrundstykke med godt smør og røkt skinke :) 

Anonymkode: b2e07...aa2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er ikke veldig krevende synes jeg, som i at man må like veldig smakfulle oster. Er som en veldig mye mildere Västerbotten kanskje? Litt samme gate som den sorte vellagra jarlsbergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En av de få fra Tine som smaker noe litt mer enn masseprodusert kjedelig ost. ligner på ost fra sverige kanskje? Eks de minst lagrede av Presteost/vesterbotten

Anonymkode: 0f71f...858

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre ikke fortelle deg noe om det du spør om, for jeg er ei pingle når det kommer til gulost med "smak". 
Ble anbefalt denne som er en storebror til jarlsbergen og jeg ble gledelig overrasket. Var ikke sær på noe vis. 
Skal jeg forsøke...så er jarlsberg i en slags pastell og østavind har litt klar farge i smak. :nigo: Godt forsøk i alle fall. 

Anbefales! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 20.48):

Hva smaker denne osten? Står bare mer smak. En annen ost den ligner på så jeg kan få en pekepinn?

Veldig kresen på ost, Norvegia er best i test, men prøvde Østavind og den er ikke så verst. Litt mer smak enn Norwegian. Litt mer hullete i konsistensen. 

Anonymkode: 867e0...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også smaken ligner cheddar, men mildere. Mer syrlig og salt enn norvegia, men en helt annen smak enn Jarlsberg, uten at jeg kan beskrive forskjellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den smaker godt. :lillesky: 

Anonymkode: 9757a...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Smaker nesten ingenting,veldig "norsk".

Anonymkode: e8825...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...