Amatariel Skrevet 16. januar #21 Del Skrevet 16. januar Og nå er det bare èeen dag til helg. Deilig! Du er skikkelig flink til å gå og nå målene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Triviella Skrevet 16. januar #22 Del Skrevet 16. januar Velkommen i dagbok- gjengen! Ser ut som du har hatt en flott start på året, blir spennende å følge med videre 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 16. januar Forfatter #23 Del Skrevet 16. januar Tusen takk @Amatariel jeg tenker det er lettere å være flink i starten. Får bare håpe at jeg klarer å nå målene over tid…. Hei på deg @TriviellaOg takk for besøk, veldig hyggelig😊 Dagens trim: 8700 skritt, treningsprogram og tøying - klapper meg selv på skuldra! Ble litt mer gåing enn jeg først hadde tenkt, men det jeg så på ble så spennende å følge med på at jeg glemte tida. Akkurat nå ser jeg La Palma, og jeg ser frem til å gå i morgen også, slik at jeg får med meg en episode til. Nå er det sløving i sofaen - godt planta foran tvn. Men synes jeg kan gjøre det med god samvittighet. Gleder meg vanvittig til helg! Spesielt fredagskvelden, når hele helga ligger foran deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. januar #24 Del Skrevet 17. januar Luna Selene skrev (På 16.1.2025 den 20.20): Får bare håpe at jeg klarer å nå målene over tid…. Ekspander Ja det tror jeg man klarer hvis målene er overkommelige Ikke gape over på èn gang, og med tålmodighet innadbords. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 17. januar Forfatter #25 Del Skrevet 17. januar @Amatariel Jeg har tenkt tanken på å ikke gå ut for hardt, og gape over for mye. Sjansen er stor for at jeg gir opp om målene føles uoppnåelige. Skritt i dag: 6214…jeg nådde det på jobb+handletur, så fa bestemte jeg meg for at nå er det helg. Feira nesten 2 uker med godtestopp med litt eye candy - i form av blomster. Rema hadde noen fantastisk fine og fargeglade buketter, så en av dem fikk bli med hjem. sitter og titter på badevekter. Den jeg har nå er både gammel og ustabil. Virker som den henger seg opp. Jeg skal prøve å bytte batteri igjen og se om det virker. Hvis ikke må jeg nok invistere i en ny. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. januar #26 Del Skrevet 17. januar Jeg har hatt den her i årevis, veldig billig og bra syns jeg. https://www.clasohlson.com/no/Digital-badevekt/p/44-3815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 18. januar Forfatter #27 Del Skrevet 18. januar @Amatariel Tusen takk for tips! At den både er billig og bra er supert. Jeg gikk jo inn på best i test - men de var fryktelig dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 18. januar Forfatter #28 Del Skrevet 18. januar Lørdagskveld, koser meg med te og film. Godt å slappe av og ha kvelden foran seg og sofaen under seg…🤭 Har egentlig gjort svært lite i dag, bare husarbeid og gåing - og likevel har jeg vært sulten i hele dag. I grunnen litt merkelig siden jeg knapt har vært ordentlig sulten på leeeenge. Hadde ikke gjort noe om det var forbrenningen som hadde økt litt I morgen skal målebåndet fram, spent på m det er noen endring. skritt: 6500, + en tøyeøkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 19. januar Forfatter #29 Del Skrevet 19. januar (endret) Nådde ukesmål 1.Skrittmål, 6000 pr. dag ✅ 2. tøyeøvelser for nakke hver dag✅ 3. Gjør treningsprogrammet minst 2 ganger ✅ 4. Drikk mer vann ✅ Kjører samme mål neste uke, men bytter ut å drikke mer vann med 4. Bak nye grove pannerundstykker I dag har jeg også målt og veid meg, men jeg tror jeg bytter neste måledag til fredag om to uker ish. Midje: 0 Mage: - 3 Rumpe: - 4 Kg: - 1,5 Glad for at jeg har blitt noen cm mindre, men midja har ikke rikket seg. Og vekta tar jeg med en klype salt. Byttet batteri nå i kveld, så får jeg se om den blir annerledes. Det er jo litt merkelig st den viser det samme morgen, midt på dagen og kveld i flere dager, for så å plutselig flytte på seg. I går kjente jeg litt st jeg savnet et glass med vin og litt snacks. Ble i stedet for 3 appelsiner…🤭 I morgen skal jeg kjøpe både frukt og tørka frukt, og nøtter. Tørka mango og fersken er digg! Ble en tøyeøkt i dag, og 6500 skritt. Nå stoler jeg litt på at gårutinene er såpass i rute at jeg ikke sjekker inn hver dag. Så får jeg se da…😊 Endret 19. januar av Luna Selene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 20. januar #30 Del Skrevet 20. januar Hei og velkommen til dagbøker! Kult å lese om hvor gira du er på prosjektet ditt. Jeg kjente også i går et kall mot smågodt posen som mannen hadde kjøpt... klarte overraskende nok å heller lage noen skiver med knekkebrød og digg pålegg. Tok noen biter smågodt på lørdag og tenkte at det måtte være nok 🙂 Ha en fin start på uka! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. januar #31 Del Skrevet 20. januar Wow, kjempefine resultater! Både vekt og mål! (midjen kommer nok etter!) Lykke til med ny uke og nye muligheter Jeg skiftet også veiedag fra mandag (som jeg hadde hatt hele mitt voksne liv) til fredag etter at jeg begynte med dagbok her. Man blir litt påvirket av fellesskapet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 25. januar Forfatter #32 Del Skrevet 25. januar @Amatariel ja, får håpe midjen kommer sigende etter. Blir spennende å se neste uke🫣 Svusj, der var det endelig helg. Synes uka har gått fort. Sikkert fordi det har vært en del sykdom på jobb og dermed litt ekstra å gjøre. Denne uka har jeg hatt fokus på å prøve å gå litt mer på jobb, og det har resultert i ca 1000 skritt ekstra. Ikke så mye, men det hjelper på Fredager på jobb er for tida en utfordring. Noen smartiser har funnet ut at det skal være en kosedag på jobb siden det straks er helg. Så da settes det frem skåler og fat med for eksempel sjokolade, kjeks, kake, potetgull osv. Heldigvis også litt frukt. Men en må virkelig passe på så ikke hånda ramler ned i skåla «av seg selv» 🤪 som belønning til meg selv etter denne uka ble det en bukett tulipaner og en ny te. Den hadde bl.a chilli og lakris i seg - veldig god! Ny favoritt i matveien er rundstykke med pesto, spekeskinke, cottage cheese, ruccula og tomat. Nyyyyydelig. Drittvær ute - så jeg må vel belage meg på mølla i dag også…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 26. januar Forfatter #33 Del Skrevet 26. januar Nådde ukesmål 1.Skrittmål, 6000 pr. dag ✅ 2. tøyeøvelser for nakke hver dag✅ 3. Gjør treningsprogrammet minst 2 ganger ✅ 4. Bak nye grove pannerundstykker ✅ Gått greit med gåinga. En dag med 6500 skritt, 3. dager med 7000+, og 2 dager med 8500. 3 dager med treningsprogram og tøying alle dager. Appen viser at jeg har trent 5t 25 min denne uka - veldig fornøyd med det. Da måler den gåing også da. Tenker jeg kjører samme mål neste uke, minus å bake. Baka i dag også - så nå har jeg for noen uker framover🤩 Ellers er jeg supertrøtt for tida. Straks leggetid for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 27. januar #34 Del Skrevet 27. januar Lurt å skrive ned de målene man har nådd, blir mer synlig og motiverende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. januar #35 Del Skrevet 27. januar Ja enig, veldig synlig og fint å skrive ned målene man faktisk har klart 👏 Vi har også slike fredager på jobb! 🤪 Litt irriterende... men jeg har lært meg å leve med det nå. Før var det alltid en pine... jeg hadde så lyst på så mye, men det var jo 100% nei-mat og derfor forbudt. Syns det var vanskelig og ubehagelig å komme med unnskyldninger til hvorfor jeg ikke tok noe. Men etter jeg la om livsstilen min for to år siden nå så har jeg også gått bort fra ja- og nei-mat. Tar derfor av og til det som serveres på jobb på fredager med god samvittighet 😊 Men så deilig at dere har frukt tilgjengelig på jobben din da, det gjør det enkelt og greit! Lykke til med denne kommende uken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 30. januar Forfatter #36 Del Skrevet 30. januar Torsdagskveld allerede! Denne uka har gått fort - bare 1 dag igjen, så er det jammen meg helg igjen. Og denne helgen blir det 1 glass vin eller to😊 i dag hev jeg meg rundt med en gang jeg kom hjem - hoppa oppi joggeskoene og gikk 30 min i godt driv. Gjorde og treningsprogram og tøyeøvelser. 8800 skritt ble det, så dagen står i stor kontrast til i går. Da måtte jeg nærmest slepe beina etter meg på mølla. Litt spent på veiing og måling i helga. Synes jeg har jobba godt med målene, så håper det gir resultat😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 2. februar Forfatter #37 Del Skrevet 2. februar Nådde ukesmål 1.Skrittmål, 6000 pr. dag ✅ 2. tøyeøvelser for nakke hver dag✅ 3. Gjør treningsprogrammet minst 2 ganger ✅ I går feira jeg at januar var over med god mat, vin og snacks. Mmmmm det var deilig. Det som var litt dumt var at jeg glemte å veie meg på fredag, så da ble det veiing «dagen derpå»😅. Jaja, slik ble det på veiing/måling nr 2 (etter 1 mnd): Midje: 0, -2 Mage: - 3, -3, Rumpe: - 4, -3 Kg: - 1,5, -1,5, Oppsummering etter 1 måned er altså at jeg har blitt 15 cm mindre og 3 kg lettere. Det er kanskje ikke så mye, men nok til at jeg er motivert til å fortsette. Og så har jeg jo allerede merket at buksene sitter litt løsere - og det er digg! som belønning for denne uka så kjøpte jeg meg en ny joggebukse, den er så utrolig deilig å ha på! Så nå slapper jeg av i koseklær og nyter en god kopp te, etter husarbeid og to gåturer. En ute og en mer intensiv inne. Og det med å gå mer intensivt/raskt vil jeg ha inn i de nye ukesmålene. .Mål for februar 1. vin 1 dag i uka, om det ikke dukker opp noe spesielt. 2. snacks 1 gang i uka. Kake, is eller lignende er lov en gang i blant. Nye ukesmål 1 klare 6000 skritt minst 5 ganger. 2. powerwalk i 30 min 3 ganger i uka, prøve å ligge over 8000 skritt disse dagene. 3. treningsprogram 2 ganger. 4. Fortsette med et godt kosthold. Sånn, da var jeg klar til en ny uke. Får bare håpe at februar går litt raskere enn januar - den var seig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marcie Skrevet 2. februar #38 Del Skrevet 2. februar Fin dagbok! Jeg er tilbake til livsstilsdagbok etter en lang pause av, og nå har jeg lest gjennom dagboken din, og her var det mye å kjenne seg igjen i, fra plastsleiver til overgangsalder! Liker fokuset ditt på andre belønninger, som blomster, enn mat. men det jeg egentlig skulle si var at minus 3 kilo på en måned er jo et fantastisk resultat!! Særlig når man er godt voksen/i overgangsalder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. februar #39 Del Skrevet 4. februar Ja jeg syns også -3 kg på èn måned er utrolig bra!! (mer enn tre ganger så mye som meg ) Fortsetter du slik så er det ingen tvil om at du vil nå målene dine altså. You go! Kjempebra at du unner deg slikt som komfortable klær o.l. Det er såå deilig med noe nytt, som man føler seg virkelig vel i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luna Selene Skrevet 10. februar Forfatter #40 Del Skrevet 10. februar Tusen takk for fine ord @Marcie og @Amatariel, det er jammen fint med litt støtte Her ble det også plutselig sykdom i heimen, med tette bihuler, hodepine og verk i kroppen. Ble en dag uten særlig med skritt, men på lørdagen gikk jeg en tur i feberrus (🤭) slik at jeg skulle nå målene. Og i går kjørte jeg på med paracet og årspers på over 10000 skritt. Tenkte det var greit siden det var morsdag med kake og greier. Sånn sett ble det en fin uke, med over 6 og en halv time med trening, og målene: 1 klare 6000 skritt minst 5 ganger.✅ 2. powerwalk i 30 min 3 ganger i uka, prøve å ligge over 8000 skritt disse dagene.✅ 3. treningsprogram 2 ganger.✅ 4. Fortsette med et godt kosthold.✅ Tenker jeg fortsetter med disse målene en stund. Var i bedre form i dag, så det ble både powerwalk og treningsprogram. Kjenner at egentlig så er det godt å dra på litt, sånn at svetten siler. Ellers er jeg trøtt og sliten. Å være syk hjelper ikke akkurat på søvnen - så det er litt krise for tida. Går rundt og er susete og småsvimmel både på jobb og hjemme. Gjesper nonstop. Men det er dessverre ikke så mye å gjøre med. Så må må bare bite tenna sammen.. Men nå har jeg funnet sofaen, og skal kose meg med en appelsin og 16 ukers helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå