AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:52 #1 Del Skrevet fredag kl 09:52 Far informerte meg i dag om at han ønsker å ta med seg sin nye kjæreste og hennes 3 barn i vår sønns konfirmasjons som er i april. Vår sønn har aldri engang møtt noen av dem, så jeg sa blankt nei. Far mener dette kan han kreve siden han kan invitere «sin side av familien». Sønnen vår fikk vite om kjæresten for noen måneder siden, men ønsker ikke å møte verken henne eller barna. Han og far har et vanskelig forhold fra før og jeg er redd for at dette blir spikeren i kista. Hvordan i all verden snakker man fornuft til et slikt menneske? Kan legge til at sønnen min ikke ønsker å møte denne kjæresten fordi det har vært noen ganske stygge brudd med ekser inni bildet når han har vært liten og eldre, som inkludert halv og stesøsken. Mange kjærester inn og ut, samt en far som har stilt opp når han føler for det. Jeg støtter hva enn sønnen min velger her, men må ærlig si jeg heller ikke ønsker disse menneskene i en konfirmasjon selv. Det føles veldig unaturlig å skulle invitere noen verken vi eller sønnen vår kjenner eller ønsker å ha der. Men vil heller ikke skape krangel rundt en sånn dag. Anonymkode: a1a10...244 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:56 #2 Del Skrevet fredag kl 09:56 Sønnen bestemmer selvfølgelig hvem som skal delta i hans konfirmasjon. Det er HANS dag. Far kan velge å komme alene eller ikke komme i det hele tatt. Anonymkode: e57a6...391 28 2 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:57 #3 Del Skrevet fredag kl 09:57 Denne kampen hadde jeg glatt tatt for sønnen sin del. Det er deres sønn sin store dag og han skal da vitterlig slippe å ha fremmede der. Hadde tatt en tur på familievernkontoret. Anonymkode: 84fad...d54 21 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:59 #4 Del Skrevet fredag kl 09:59 Jeg hadde delt konfirmasjonen i to. Du tar en feiring og far tar en. Felles. Pass på at far på forhånd betaler for sine gjester. "Livets harde skole" Anonymkode: 901c6...323 9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 09:59 #5 Del Skrevet fredag kl 09:59 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Far informerte meg i dag om at han ønsker å ta med seg sin nye kjæreste og hennes 3 barn i vår sønns konfirmasjons som er i april. Vår sønn har aldri engang møtt noen av dem, så jeg sa blankt nei. Far mener dette kan han kreve siden han kan invitere «sin side av familien». Sønnen vår fikk vite om kjæresten for noen måneder siden, men ønsker ikke å møte verken henne eller barna. Han og far har et vanskelig forhold fra før og jeg er redd for at dette blir spikeren i kista. Hvordan i all verden snakker man fornuft til et slikt menneske? Kan legge til at sønnen min ikke ønsker å møte denne kjæresten fordi det har vært noen ganske stygge brudd med ekser inni bildet når han har vært liten og eldre, som inkludert halv og stesøsken. Mange kjærester inn og ut, samt en far som har stilt opp når han føler for det. Jeg støtter hva enn sønnen min velger her, men må ærlig si jeg heller ikke ønsker disse menneskene i en konfirmasjon selv. Det føles veldig unaturlig å skulle invitere noen verken vi eller sønnen vår kjenner eller ønsker å ha der. Men vil heller ikke skape krangel rundt en sånn dag. Anonymkode: a1a10...244 Det er sønnen sin konfirmasjon. Da er det jo han som skal få bestemme om de får komme eller ikke 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:03 #6 Del Skrevet fredag kl 10:03 Nå er det dere som inviterer og det er sønnen din som er den som skal feires og være dagens midtpunkt. Jeg hadde ikke latt faren min få ture frem med sine ønsker og krav. Til nød kunne han tatt med seg sin nye kjæreste , men ikke hele bataljonen sånn som han ser for seg. Er det markeringsbehov som egentlig kommer fra kjæresten som utmerker seg ? Anonymkode: 5b364...02b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:07 #7 Del Skrevet fredag kl 10:07 Jeg skjønner ikke helt hvorfor DU sier blankt nei. Det er jo sønnen som må ta dette valget. Eks og mor til vår konfirmant driver på med noe av det samme, skal invitere haugevis av perifer slekt på sin side og skal ha verdens største lokale. Hun tror jo selvsagt at vi skal dele alle kostnader i to, men nå er det slutt på sånt. Men uansett må konfirmanten din ta dette valget, du har ikke noe med det. Anonymkode: ad928...396 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:25 #8 Del Skrevet fredag kl 10:25 Det bestemmer sønnen. Anonymkode: 1725c...449 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:33 #9 Del Skrevet fredag kl 10:33 Jeg ser jeg kanskje ikke var helt tydelig nok i hovedinnlegg, men han får selvsagt ikke ta dem med. Som jeg skrev først så sa jeg blankt nei. Syns bare det er så dumt at dette skal bli en greie og redd dette skal bli det siste som ødelegger helt relasjonen til far. Sønnen min er kun hos far annenhver helg i utgangspunktet, men har lett for å droppe helger hos far hvis han vet at vi skal noe hyggelig hjemme f.eks, eller at det skjer noe med venner. Da vil han heller hjem hit etterpå. Etter at faren fortalte om den nye kjæresten så sa han bare «Ikke nå igjen» og ville ikke bort dit på 1,5 mnd etterpå. Har vært mye drama i alle fars forhold, med utroskap, krangling og stygge brudd. Er vel det sønnen min ser for seg igjen og ikke vil dras inn i igjen. Det å ha to selskaper er ikke aktuelt, da blir det kun vårt. Far er ikke i stand til å organisere noe som helst selv og tror ikke sønnen min ville gått i hans selskap heller. Har et godt forhold til min eks svigerfamilie heldigvis, så de kommer selv om far i verste fall ikke skulle komme. Men håper jo han skal ta til vett. Far mener det er god til til april for at de 4 skal bli kjent og få en god relasjon. Så det blir i følge han ikke noe problem at de kommer i konfirmasjonen. Anonymkode: a1a10...244 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:36 #10 Del Skrevet fredag kl 10:36 Jeg er ikke enig med dere som sier at det er konfirmanten som skal bestemme dette, jeg hadde glatt tatt den kampen som mamma til konfirmanten. Ville aldri latt sønnen min være den som må si nei til fars kjæreste og barn, det er ikke lett for en tenåring å ta en slik avgjørelse. Dersom gutten ikke ønsker å møte fars nye familie, hadde jeg som mamma sagt blankt nei på guttens vegne og evnt tatt turen til familiekontoret. Anonymkode: eded0...f0f 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:37 #11 Del Skrevet fredag kl 10:37 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hvorfor DU sier blankt nei. Det er jo sønnen som må ta dette valget. Eks og mor til vår konfirmant driver på med noe av det samme, skal invitere haugevis av perifer slekt på sin side og skal ha verdens største lokale. Hun tror jo selvsagt at vi skal dele alle kostnader i to, men nå er det slutt på sånt. Men uansett må konfirmanten din ta dette valget, du har ikke noe med det. Anonymkode: ad928...396 Jeg sier nei fordi jeg vet kjenner sønnen min godt nok til å vite hva han vil. Når han ikke engang vil møte noen av dem, så vil han ikke ha dem i konfirmasjonen sin heller. Jeg og min sønn har naturligvis hatt flere samtaler rundt temaet far og også far og hans kjæreste da dette er noe min sønn synes er vanskelig etter flere turbulente forhold på fars side. Jeg sier jo selvsagt ikke nei fordi «jeg vil det». Men jeg skal også selvsagt ha en samtale rundt dette med min sønn nå som far har tatt dette opp. Anonymkode: a1a10...244 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:38 #12 Del Skrevet fredag kl 10:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Far mener det er god til til april for at de 4 skal bli kjent og få en god relasjon. Så det blir i følge han ikke noe problem at de kommer i konfirmasjonen. Anonymkode: a1a10...244 Da ville jeg bare sagt til far at det er helt uaktuelt å invitere noen som gutten ikke har møtt eller kjenner. Så ville jeg videre sagt at vi eventuelt kan invitere dem med senere dersom de er blitt godt kjent innen april (for det kommer uansett ikke til å skje). Anonymkode: eded0...f0f 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:42 #13 Del Skrevet fredag kl 10:42 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke enig med dere som sier at det er konfirmanten som skal bestemme dette, jeg hadde glatt tatt den kampen som mamma til konfirmanten. Ville aldri latt sønnen min være den som må si nei til fars kjæreste og barn, det er ikke lett for en tenåring å ta en slik avgjørelse. Dersom gutten ikke ønsker å møte fars nye familie, hadde jeg som mamma sagt blankt nei på guttens vegne og evnt tatt turen til familiekontoret. Anonymkode: eded0...f0f Han skal ikke måtte si nei til sin far selv, men skal ha en samtale med min sønn rundt temaet selvsagt. Men han syns selvsagt det er vanskelig å si fra til sin far, det tror jeg de fleste barn syns, spesielt til en forelder de ikke har et så nært forhold til. Men må jo også snakke med han om dette for å mulig forberede han på at far mulig ikke er tilstede i konfirmasjonen om han skal fortsette å være så sta og stå på sitt. Virker som det viktigste er å få ha med den nye familien sin og ikke det faktum at sønnen skal konfirmeres. Anonymkode: a1a10...244 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:44 #14 Del Skrevet fredag kl 10:44 Har vært i samme situasjon. Far ville ha med kjæresten som tenåringen ikke hadde møtt. Sa bare nei og at det var helt uaktuelt. I tillegg var det et lite selskap hjemme hos meg hvor far hverken bidro med utgifter eller noe av det som måtte stelles i stand. Anonymkode: e43b2...c69 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:45 #15 Del Skrevet fredag kl 10:45 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg sier nei fordi jeg vet kjenner sønnen min godt nok til å vite hva han vil. Når han ikke engang vil møte noen av dem, så vil han ikke ha dem i konfirmasjonen sin heller. Jeg og min sønn har naturligvis hatt flere samtaler rundt temaet far og også far og hans kjæreste da dette er noe min sønn synes er vanskelig etter flere turbulente forhold på fars side. Jeg sier jo selvsagt ikke nei fordi «jeg vil det». Men jeg skal også selvsagt ha en samtale rundt dette med min sønn nå som far har tatt dette opp. Anonymkode: a1a10...244 Jeg synes det virker som du er en del av problemet med at sønnen deres tilsynelatende har et dårlig forhold til sin far. Siden du er så rask til å bestemme noe uten å involvere han. Jeg kan bare gjette hva disse samtalene har handlet om siden du er så opphengt i alle disse kjærestene og turbulente forholdene. Anonymkode: ad928...396 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:52 #16 Del Skrevet fredag kl 10:52 Hva er det som feiler folk som skal drasse med nye partnere i konfirmasjoner, bursdager og julefeiringer!?! Det er hensynsløst og de tenker ikke på barna sine! Hun må jo være blåst hun nye dama også som tenker å dra med sine tre barn. Skikkelig ugreit! Ville aldri falt meg på å «presse» meg på folk på den måten. Mye bedre å være i bakgrunnen de første årene til man får etablert et forhold til barna. Var en psykolog som sa det tar i gjennomsnitt 7 år og etablere et solid forhold til dine & mine barn. Anonymkode: 968c3...801 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:53 #17 Del Skrevet fredag kl 10:53 Det er god tid å bli kjent med den nye kjæresten innen april. Noen ganger må man bare la livet gå videre. Ang. barna så kommer det helt an på alder, om andre barn er invitert. Anonymkode: 19f9c...4bb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:11 #18 Del Skrevet fredag kl 11:11 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er god tid å bli kjent med den nye kjæresten innen april. Noen ganger må man bare la livet gå videre. Ang. barna så kommer det helt an på alder, om andre barn er invitert. Anonymkode: 19f9c...4bb Nå må du gi deg! Man skal ikke presse nye partnere på barn. Anonymkode: 968c3...801 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:16 #19 Del Skrevet fredag kl 11:16 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg synes det virker som du er en del av problemet med at sønnen deres tilsynelatende har et dårlig forhold til sin far. Siden du er så rask til å bestemme noe uten å involvere han. Jeg kan bare gjette hva disse samtalene har handlet om siden du er så opphengt i alle disse kjærestene og turbulente forholdene. Anonymkode: ad928...396 Lol, det har far greid helt på egen hånd! Med å gå inn og ut av livet hans når han har «tid» dvs lyst. Satt kjærester foran sønnen vår alltid, og de har det jaggu meg vært mange av som sønnen vår har møte og også bo med når han har hatt samvær med far. Han har også ikke mindre enn 3 halvsøsken han nesten aldri ser grunnet far, så nei det at sønnen min ikke vil møte fars andre kjæreste på under ett år er virkelig ikke min skyld! Jeg har sett hva alt dette har gjort med sønnen min og han snakker åpent med meg om ting heldigvis. Lenge prøvde jeg å ordne opp hver gang far dreit seg ut, men så ble sønnen min stor nok til å se gjennom tullet hans selv. Så nå gjør jeg ikke det heller og støtter kun og snakker med han hver gang faren hans er idiot igjen. Jeg bestemmer ikke, jeg kjenner barnet mitt godt nok til å vite hva han ønsker. Og at sønnen min skal slippe å være den som står selv og sier nei til sin «voksne» far. Anonymkode: a1a10...244 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:19 #20 Del Skrevet fredag kl 11:19 Jeg har aldri ønsket nye kjærester av mine foreldre til store feiringer hos oss. Det blir respektert. Kjernefamilien er mor og far, selv om de er skilt. Bonus-familien er oppskrytt. Anonymkode: 66c96...42a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå