AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:13 #1 Del Skrevet fredag kl 01:13 Jeg har den siste tiden uroet meg for om en mann jeg kjenner til via jobb, vil meg vondt. Han er meget psykisk ustabil. Jeg har ikke fått en reell trussel, men har tanker på bakgrunn av ting jeg ikke kan skrive her. For en stund siden våknet jeg og skulle ta meg litt drikke. Det har snødd mye, og jeg gikk ut i gangen for å kikke ut på den fine snøen utenfor. Jeg har små vindu i døren. Akkurat da går en mann rolig forbi huset. Han så skummel ut, sånn "bad boy" type. Det er ingen grunn for at noen skal gå forbi huset mitt klokka halv to. Det ligger i enden av en vei, og det er ingen busstopp i nærheten eller lignende. Det kan jo selvfølgelig være mange grunner til denne mannen allikevel, men siden jeg har tenkt sånn på dette i det siste, ble jeg nå pissredd og klarer ikke sove. Det skjer så mye fælt hele tiden.. Hva tror dere? Trenger jeg å være redd? Siden jeg ikke kan ringe en venninne nå, må jeg bare lufte det en plass.. Anonymkode: 090e3...b2e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:25 #2 Del Skrevet fredag kl 01:25 Gikk han forbi huset ditt på veien eller hvordan ligger huset ditt i forhold til der han var? 😊 Det er mange som jobber natt, og det er mange som går tur for å lufte hodet og tankene sine, jeg gjør det hele tiden. Dersom du er bekymret for at han mannen du snakker om skal skade deg så ville jeg luftet det med politiet. De loggfører det og dersom du vil ha besøksforbud osv så er det bra at det ligger noe du kan referere til i systemet deres. Kanskje kan de gi deg gode råd også Anonymkode: 796e2...156 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:28 #3 Del Skrevet fredag kl 02:28 Som skrevet over, er han på offentlig grunn gikk han nok bare forbi. Er han på din private eiendom uten grunn kan du bli litt bekymret, men trenger ikke være onde hensikter bak. Anonymkode: 77438...670 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:30 #4 Del Skrevet fredag kl 02:30 Lignet han som gikk forbi på fyren du beskriver fra jobbsammenheng da? Anonymkode: b3e6f...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:36 #5 Del Skrevet fredag kl 02:36 Hvis det er sporsnø så kan du se hvor han gikk, og om han har gått tilbake. Du vil også kunne se om det er spor etter en hund, i tilfelle det var en som bare luftet hunden sin. Slå på litt lys i huset, og vis at det er folk der. Kan i verste fall være noen som er på jakt etter et sted å begå innbrudd. Med tanke på han du er redd for gjennom jobben din, så kan du ta en samtale med politiet om dette, og få råd i saken. Anonymkode: bbb4e...d25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:55 #6 Del Skrevet fredag kl 06:55 Jeg ville nok vært litt obs framover, men uten å bli hysterisk. Hold ytterdører låst og vinduer lukket. Trekk for gardiner før du slår på lyset f.eks på soverommet. Skaff deg dørklokke med kamera, med dørklokke fra bl.a Ring kan du få varsel når noen er i nærheten av døra selv om de ikke ringer på. Meld deg på et kurs i selvforsvar. Det starter ofte kurs nå i januar. Om du ikke finner kurs, så se på YouTube og lær deg noen teknikker. Og fortell noen du stoler på at du er redd for en person. De kan hjelpe deg med å sortere tanker og følelser og finne ut om du har grunn til å være redd. Kan du snakke med sjefen din om denne personen du kjenner via jobb? Anonymkode: 7029d...e80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:28 #7 Del Skrevet fredag kl 07:28 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg ville nok vært litt obs framover, men uten å bli hysterisk. Hold ytterdører låst og vinduer lukket. Trekk for gardiner før du slår på lyset f.eks på soverommet. Skaff deg dørklokke med kamera, med dørklokke fra bl.a Ring kan du få varsel når noen er i nærheten av døra selv om de ikke ringer på. Meld deg på et kurs i selvforsvar. Det starter ofte kurs nå i januar. Om du ikke finner kurs, så se på YouTube og lær deg noen teknikker. Og fortell noen du stoler på at du er redd for en person. De kan hjelpe deg med å sortere tanker og følelser og finne ut om du har grunn til å være redd. Kan du snakke med sjefen din om denne personen du kjenner via jobb? Anonymkode: 7029d...e80 Ikke bli hysterisk, men trekk for gardiner før du skrur på lyset, installer kameraløsninger som ikke forutsetter at man ringer på engang og lær deg nærkampteknikker? Ikke at det er noe spesielt galt med anbefalingene, dette er helt fine tiltak som fint kan gi trygghet for en som er engstelig, men det du skisserer er nå langt mer enn bare å være litt obs. Totalen du skisserer er langt, langt mer enn noe mennesker i et "normalt" trusselbilde gjør. Anonymkode: dd5d3...fad 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:33 #8 Del Skrevet fredag kl 07:33 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har den siste tiden uroet meg for om en mann jeg kjenner til via jobb, vil meg vondt. Han er meget psykisk ustabil. Jeg har ikke fått en reell trussel, men har tanker på bakgrunn av ting jeg ikke kan skrive her. For en stund siden våknet jeg og skulle ta meg litt drikke. Det har snødd mye, og jeg gikk ut i gangen for å kikke ut på den fine snøen utenfor. Jeg har små vindu i døren. Akkurat da går en mann rolig forbi huset. Han så skummel ut, sånn "bad boy" type. Det er ingen grunn for at noen skal gå forbi huset mitt klokka halv to. Det ligger i enden av en vei, og det er ingen busstopp i nærheten eller lignende. Det kan jo selvfølgelig være mange grunner til denne mannen allikevel, men siden jeg har tenkt sånn på dette i det siste, ble jeg nå pissredd og klarer ikke sove. Det skjer så mye fælt hele tiden.. Hva tror dere? Trenger jeg å være redd? Siden jeg ikke kan ringe en venninne nå, må jeg bare lufte det en plass.. Anonymkode: 090e3...b2e Jeg ville ikke likt dette. 😦😦 Anonymkode: c4f96...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet fredag kl 07:37 #9 Del Skrevet fredag kl 07:37 Sjekk sporene i snøen slik annen bruker også skriver. Ta bilder underveis, altså før du også har trakket der. Så det er tydelig å se og ikke blande sporene i etterkant dersom du opplever at sporene tyder på at personen har gått rundt på din eiendom helt uten grunn. Etter all sannsynlighet er det nok en bedre forklaring bak enn dårlige hensikter. Om mye snø så kan det hende personen har tenkt at den veien var lettest å gå, forsøkte seg på en snarvei e.l. Det er også relevant om han lignet på denne ustabile personen du kjenner til. Når dette er i forbindelse med jobb bør du uansett snakke med din arbeidsgiver om hvordan dette påvirker deg. Når du går rundt og er bekymret fordi en mann går forbi huset ditt og du tenker på denne personen fra jobbsammenheng så kan det være greit å få råd og veiledning i om dette er en risiko for deg eller hvordan du skal håndtere bekymringen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:38 #10 Del Skrevet fredag kl 07:38 Var det den ustabile kollegaen din som gikk forbi der, eller bare en random mann du definerer som «bad boy»? Anonymkode: d25ff...53f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet fredag kl 07:41 #11 Del Skrevet fredag kl 07:41 (endret) Jobber du forsatt med denne mannen du kjenner via jobb? Og er du den eneste du vet om som har grunn til å være bekymret eller har han oppført seg slik not andre? Først og fremst burde du ta dette opp med arbeidsgiver. Om du ikke jobber med han og har grunner til å mene at du er truet kan du be om besøksforbud. Hvis det ikke er noen grunn til at dere naturlig skal møtes så er dette ikke så vanskelig å få som når man har relasjoner. Denne mannen som så litt "bad boy" ut, med mindre det er din kollega, har du bare sett en gang? For det første så er det ikke noe mer truende med noen som ser "bad boy" ut, det kan ofte være motsatt. Den hyggeligste personen i gata som alltid stiller på dugnad kan like gjerne være farlig. Nå kommer det en tid med snø og oppdager du spor i snøen ol ville jeg rådført meg med politiet. Eventuelt satt opp kamera om det gjør deg mer rolig. Endret fredag kl 07:42 av Hannabanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:37 #12 Del Skrevet fredag kl 13:37 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Var det den ustabile kollegaen din som gikk forbi der, eller bare en random mann du definerer som «bad boy»? Anonymkode: d25ff...53f Det var ikke han jeg kjenner til gjennom jobb som gikk der, men det var en mann som så ut som han var fra samme land. I mine tanker i natten, tenkte jeg jo da at det kunne være en kompis som skulle "hjelpe han". TS Anonymkode: 090e3...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:39 #13 Del Skrevet fredag kl 13:39 Hannabanna skrev (5 timer siden): Jobber du forsatt med denne mannen du kjenner via jobb? Og er du den eneste du vet om som har grunn til å være bekymret eller har han oppført seg slik not andre? Først og fremst burde du ta dette opp med arbeidsgiver. Om du ikke jobber med han og har grunner til å mene at du er truet kan du be om besøksforbud. Hvis det ikke er noen grunn til at dere naturlig skal møtes så er dette ikke så vanskelig å få som når man har relasjoner. Denne mannen som så litt "bad boy" ut, med mindre det er din kollega, har du bare sett en gang? For det første så er det ikke noe mer truende med noen som ser "bad boy" ut, det kan ofte være motsatt. Den hyggeligste personen i gata som alltid stiller på dugnad kan like gjerne være farlig. Nå kommer det en tid med snø og oppdager du spor i snøen ol ville jeg rådført meg med politiet. Eventuelt satt opp kamera om det gjør deg mer rolig. Det er ikke en kollega, men en jeg kjenner til gjennom jobb uten at jeg skal gå mer inn på det her. Det snødde veldig i natt, så det var ikke noe spor å se i snøen. Takk for svar alle ❤️ TS Anonymkode: 090e3...b2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:41 #14 Del Skrevet fredag kl 13:41 Hadde dratt ut og kjøpt ringeklokke-kamera i dag. De er enkle å sette opp så du klarer det på under en times tid. Anonymkode: 1506b...5b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:05 #15 Del Skrevet fredag kl 14:05 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ikke bli hysterisk, men trekk for gardiner før du skrur på lyset, installer kameraløsninger som ikke forutsetter at man ringer på engang og lær deg nærkampteknikker? Ikke at det er noe spesielt galt med anbefalingene, dette er helt fine tiltak som fint kan gi trygghet for en som er engstelig, men det du skisserer er nå langt mer enn bare å være litt obs. Totalen du skisserer er langt, langt mer enn noe mennesker i et "normalt" trusselbilde gjør. Anonymkode: dd5d3...fad For meg er det helt normale ting for ei dame som bor alene. Når man kjøper sko i herrestørrelse og setter utenfor døra, setter stor hundeskål på trappa, henger et hundebånd ved døra uten å ha hund osv begynner det å gå litt langt. Anonymkode: 7029d...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:36 #16 Del Skrevet fredag kl 16:36 Er du den samme personen som har skrevet tidligere på kg at du har mystiske/skumle menn, som går rundt i nabolaget ditt? Anonymkode: 08821...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:40 #17 Del Skrevet fredag kl 16:40 Ta ansvar for eget liv, og meld deg inn i skyteklubb. Så tar du jaktprøven og kjøper deg en pumpehagle. Anonymkode: c1a6c...d3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:44 #18 Del Skrevet fredag kl 16:44 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er du den samme personen som har skrevet tidligere på kg at du har mystiske/skumle menn, som går rundt i nabolaget ditt? Anonymkode: 08821...45a Nei.. Anonymkode: 090e3...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet fredag kl 16:46 #19 Del Skrevet fredag kl 16:46 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke en kollega, men en jeg kjenner til gjennom jobb uten at jeg skal gå mer inn på det her. Det snødde veldig i natt, så det var ikke noe spor å se i snøen. Takk for svar alle ❤️ TS Anonymkode: 090e3...b2e Jeg hadde rådført meg om besøksforbud med politiet da de kan gi dette uten at dette må innom en domstol som med kontaktforbud. Om du ikke får det i første omgang har du sagt ifra og det er også mulig for politiet å informere vedkommende om dette hvis det er ønskelig fra din side. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ta ansvar for eget liv, og meld deg inn i skyteklubb. Så tar du jaktprøven og kjøper deg en pumpehagle. Anonymkode: c1a6c...d3c Nei og nei. Det er ikke den som blir trakassert som har ansvaret, det er den som trakasserer. Det er også totalt feil vei å gå, politiet skal involveres før man tenker i slike baner, hvis ikke er det nokk ts som ender opp med det største problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå