Gå til innhold

Er dette «bare» tensjonshodepine?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hatt en utrolig vond hodepine. Den kommer hver gang jeg er i bevegelse/hoster/ler. Ikke kvalm og heller ikke lyssky, bare utrolig vond (pulserende) smerte i hodet. Har tatt smertestillende uten å ha noe effekt av det. Snakket raskt med legevakten da jeg er litt bekymret, men ble anbefalt å få time hos fastlegen min i morgen.

noen vært borti noe lignende? 

Anonymkode: c6166...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag har jeg hatt en utrolig vond hodepine. Den kommer hver gang jeg er i bevegelse/hoster/ler. Ikke kvalm og heller ikke lyssky, bare utrolig vond (pulserende) smerte i hodet. Har tatt smertestillende uten å ha noe effekt av det. Snakket raskt med legevakten da jeg er litt bekymret, men ble anbefalt å få time hos fastlegen min i morgen.

noen vært borti noe lignende? 

Anonymkode: c6166...3c8

Høres nesten ut som du har en influensa eller noe slikt på vei

Anonymkode: 6d8ff...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sånne perioder i flere år. Tenkte alltid at det kun var tensjonshodepine. Til slutt så orket jeg ikke mer og bestilte time hos fastlegen. Han mente det var migrene og migrenemedisinen hjalp.

Jeg har innimellom skikkelig migrene anfall med kvalme og oppkast. Men som oftest så er det pulserende halvsidig hodepine uten kvalme, synsforstyrrelser eller lysskyhet. Men det er fortsatt migreneanfall.

Men om dette er helt nytt for deg så kan det selvfølgelig noe annet også. God bedring. 

Anonymkode: f8114...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være migrene. Spør legen om du kan prøve triptaner, som er anfallsmedisiner ved migrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...