Little sister Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #62 Skrevet 6. mars 2006 Nå har vi endelig fått pratet ut om dette. Han forstår meg og vi skal prøve å finne en løsning på problemene. Er det jeg mest har lyst til. Når det var snakk om bursdagsfeiring, så var det aldri meiningen at han skulle ut for å feire bursdagen, bære for å feste. (Men det synes jeg hørtes rart ut, siden han hadde bursdag på søndag og festet lørdag, så da antok jeg at han skulle feire). Han synes vi er så mye sammen hver dag (vi er begge arbeidsledige) så vi er mest hjemme om dagene. Dette skal vi også ordne opp i, slik at vi ikke blir så leie av hverandre. Jeg ser nå at det har vært manglene kommunikasjon en stund Han skjønte at jeg ville være med på fest, men noen ganger ville han dra bare med gutta, og det skjønner jeg jo. Jeg har mest lyst til å se om dette fungerer før jeg gjør det helt slutt, for jeg elsker han virkelig. Og i følge han så elsker han meg også. Han er villig til å gjøre sitt for at det skal fungere. Tusen takk for all støtten og inspillene
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2006 #63 Skrevet 6. mars 2006 Beklager Hege, men jeg må si at jeg fikk en bismak i munnen når jeg leste det siste innlegget ditt her. Han synes dere er så mye sammen at han ikke vil ha deg med på fest? Jeg skjønner fortsatt ikke logikken hans.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #64 Skrevet 6. mars 2006 Ta vare på deg selv, Hege. Jeg forstår at det er vanskelig å bryte ut av et forhold (jeg har vært i en lignende situasjon selv), men ikke finn deg i dette så mye lenger. Sett dine egne grenser. Følg i det minste forslagene til en annen her om å byggedeg opp et nettverk selv, ikke vær tilgjengelig for ham hele tiden. La han få føle den andre siden.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #65 Skrevet 6. mars 2006 Beklager Hege, men jeg må si at jeg fikk en bismak i munnen når jeg leste det siste innlegget ditt her. Han synes dere er så mye sammen at han ikke vil ha deg med på fest? Jeg skjønner fortsatt ikke logikken hans. ← Må desverre si meg enig. Men du får ha lykke til, og passe på å ha et nettverk i tilfelle det skulle skjære seg.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 6. mars 2006 #66 Skrevet 6. mars 2006 At han vil ut med gutta noen ganger er ikke det samme som å nekte deg å være med når "gutta" skal ha med seg kjærestene sine også.. Jeg får også bismak i munnen av dette, og må si meg enig med Rosin igjen..
Gjest Hilde K S Skrevet 6. mars 2006 #67 Skrevet 6. mars 2006 Du bør tenke deg veldig godt om, Hege. Hva er de egentlige årsakene til at du vil være sammen med ham?
Gjest Gjesta Skrevet 6. mars 2006 #68 Skrevet 6. mars 2006 Jeg er i grunnen enig med de over her, og spesielt den med å sette sine egne grenser. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #69 Skrevet 6. mars 2006 Hvorfor skal dere bare ha hverdagen sammen? ← Enig med dette, et forhold funker ikke om man _bare_ skal ha hverdager sammen.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #70 Skrevet 6. mars 2006 Jeg og eksen min var også arbeidsledige og var mye sammen i hverdagene (for mye), men vi gikk som regel sammen på fester fordi vi visste at vi ikke trengte å sitte og holde hverandre i hånda hele kvelden... Det er fullt mulig å gå på samme fest og "glemme hverandre for en stund", prate med andre og ha det gøy. Jeg skjønner at du er forvirret. Det er ikke noe å si på det. Men om alle råder deg til å gå fra han, så kan det være at du gjør det motsatte fordi du føler at du ikke "kan tenke selv" men at du følger rådet til andre (her på kg f.eks.) og da blir du ennå mer forvirret... Vær klar over at når mange her gir deg velmente råd om å gå fra han, så kan det gjøre at du blir hos han lenger enn du ellers ville... Dette sier jeg ikke fordi jeg synes noen har gitt deg dårlige råd, men fordi du skal være klar over at det å få full støtte for å gå fra mannen sin, kan gjøre deg mer rådvill... Håper det går bra med deg. Velger du å bli hos han, så følg rådet til hun som ba deg leve ditt eget liv, få deg andre venner, gå ut alene, skaff deg hobbyer og bygg deg opp både fysisk og psykisk.
Little sister Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #71 Skrevet 7. mars 2006 Takk for mange gode svar her, og mange gode råd. Jeg føler meg mer sikker på meg selv nå takket være dere Jeg synes selv at brudd skal være siste utvei, fordi vi har det så bra ellers. Så får vi prøve så godt vi kan å ta tak i problemene. Jeg håper det blir bedre. Det var noen her som lurte på om han var kontrollerende, og det er han ikke. Han synes jeg skal ha et liv på siden av forholdet også, og vil at jeg skal gjøre ting med mine venner uten han. Det har hjulpet mye å prate i lag og få klarnet opp litt. Så nå får vi se om dette fungerer i praksis.
Titti72 Skrevet 7. mars 2006 #72 Skrevet 7. mars 2006 I morgen har kjæresten min bursdag, og ska feire i dag. Jeg bruker vanligvis ikke få lov å være med på fest fordi han ikke liker å ha meg der. Men jeg hadde trodd at jeg skulle få bli med i kveld, men neida! Skal man egentlig godta dette? ← Har liksom ikke lyst å trenge meg på heller, når jeg vet han ikke vil ha meg her. Forrige gang jeg dro på en fest ble han sur og syntes jeg kunne sagt i fra slik at han kunne la være å dra dit. Nei nå når jeg skriver dette ser jeg galskapen. ← Det er privatfest med felles venner da (men de er mest hans venner). Hans venner har med sine kjærester også.← Ja der dro han, uten engang å si hade eller se på meg... ← Nei vi har det bra i perioder, og dårlig i perioder. Men vet ikke om de gode periodene veier opp lengre. Jeg elsker han, og har vært sammen med han i fire år snart. Men jeg vil ike ha det slik resten av livet heller. Nå skjønner jeg at det er faktisk ikke slik et forhold skal være. Han sier at om jeg avslutter forholdet kommer han til å glemme meg helt og vil ikke prøve på nytt eller gi det flere sjangser.← Syns du skal lese gjennom dine egne innlegg en gang til og revurdere ditt valg.
Gjest Jalileh Skrevet 7. mars 2006 #73 Skrevet 7. mars 2006 Syns du skal lese gjennom dine egne innlegg en gang til og revurdere ditt valg. ← Skal man presse en gjennom et forum til å gjøre det slutt? At det går ann. Kan man ikke bare respektere hennes avgjørelse? Hun skader da vitterlig meg ikke deg oppi det hele, så at det er en stor sak som det tydeligvis er for deg er meg et mysterium.
Gjest Jalileh Skrevet 7. mars 2006 #74 Skrevet 7. mars 2006 Takk for mange gode svar her, og mange gode råd. Jeg føler meg mer sikker på meg selv nå takket være dere Jeg synes selv at brudd skal være siste utvei, fordi vi har det så bra ellers. Så får vi prøve så godt vi kan å ta tak i problemene. Jeg håper det blir bedre. Det var noen her som lurte på om han var kontrollerende, og det er han ikke. Han synes jeg skal ha et liv på siden av forholdet også, og vil at jeg skal gjøre ting med mine venner uten han. Det har hjulpet mye å prate i lag og få klarnet opp litt. Så nå får vi se om dette fungerer i praksis. ← Enig med deg i at et brudd skal være den siste utvei. Ønsker deg lykke til!
Titti72 Skrevet 7. mars 2006 #75 Skrevet 7. mars 2006 Hun er 22 år, ugift og har ingen barn? MÅ hun på død å liv har en samboer? Jeg har ikke presset henne til noe, jeg ba hun om å revurdere tingene og å lese hva hun selv har skrevet. Jeg har noen krav til en livspartner bl.a. at han respekterer meg og setter meg forran alkohol/festing og henging med andre venner. Skjult trussel om at hvis hun bryter med han så er det over for evig og alltid? Ja ja, hvis hun nøyer seg med det hun har skrevet her inne så gjerne for meg. Jeg setter meg selv høyere en som så.
Little sister Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #76 Skrevet 7. mars 2006 Jeg skjønner godt hva du mener Titti72. men har som sagt lyst til å se om det blir noen bedring. Vi har vært sammen i fire år i høst, så det er ikke så enkelt dette..
Gjest Jalileh Skrevet 7. mars 2006 #77 Skrevet 7. mars 2006 Hun er 22 år, ugift og har ingen barn? MÅ hun på død å liv har en samboer? Jeg har ikke presset henne til noe, jeg ba hun om å revurdere tingene og å lese hva hun selv har skrevet. Jeg har noen krav til en livspartner bl.a. at han respekterer meg og setter meg forran alkohol/festing og henging med andre venner. Skjult trussel om at hvis hun bryter med han så er det over for evig og alltid? Ja ja, hvis hun nøyer seg med det hun har skrevet her inne så gjerne for meg. Jeg setter meg selv høyere en som så. ← Hun har postet to innlegg her i ettertid om at hun vil fortsette forholdet, og da forstår jeg ikke at man skal "presse på" når hun skriver svart på hvitt at hun har kommet frem til en løsning. Om forholdet er godt for henne er da hennes sak. Sier ikke at det nødvendigvis er det, men jeg respekterer hennes avgjørelse. For det er som sagt, hennes valg.
Titti72 Skrevet 7. mars 2006 #78 Skrevet 7. mars 2006 Et brudd er aldri enkelt, og man håper i det lengste på at alt skal bli bra igjen, men jeg syns bare at det skurret så altfor mye allerede. I måten han sier, tenker, gjør og forholder seg til deg på. Skader ikke å heve standarden din veit du. Noen ganger er gresset grønner på den andre siden.
Titti72 Skrevet 7. mars 2006 #79 Skrevet 7. mars 2006 Hun har postet to innlegg her i ettertid om at hun vil fortsette forholdet, og da forstår jeg ikke at man skal "presse på" når hun skriver svart på hvitt at hun har kommet frem til en løsning. Om forholdet er godt for henne er da hennes sak. Sier ikke at det nødvendigvis er det, men jeg respekterer hennes avgjørelse. For det er som sagt, hennes valg. ← Lurer på hvor mange som blir i forhold mange år lenger en nødvendig pga økonomi og/eller at det er vanskelig/ikke tør å ta et valg for så å stå for det. Du kjenner ingen? Jeg ser rundt meg og ser flust av det. Tror nesten av 1 bra forhold så er det 3 dårlige. Så du de andres reaksjoner her inne på hennes valg? Det var ikke bare jeg som syns hun burde tenke seg godt om.
Caramba Skrevet 7. mars 2006 #80 Skrevet 7. mars 2006 Trådstarter, prøv å se for deg livet ditt om 7-8 år. Er det denne mannen du ønsker å gifte deg med og stifte famlie med? I fremtiden bør du hertfal ikke godta hva som helst. Sett grenser og si fra til ham hvis han behandler deg dårlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå