Gjest lumina Skrevet 4. mars 2006 #1 Skrevet 4. mars 2006 jeg fyller 22 i år.. skal jeg i en jobbsøknad presentere meg som jente eller kvinne....? ..eller dame???? :klø:
Gjest Sukkerert Skrevet 4. mars 2006 #3 Skrevet 4. mars 2006 Jeg er på samme alder og har begynt å skrive kvinne.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #5 Skrevet 4. mars 2006 jeg fyller 22 i år.. skal jeg i en jobbsøknad presentere meg som jente eller kvinne....? ..eller dame???? :klø: ← Det kommer an på hv adu selv føler deg som. Jeg ville ha sagt "jente".
Gjest gjest1 Skrevet 4. mars 2006 #6 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har faktisk aldri skrevet hvilket kjønn jeg har i noen jobbsøknad. De fleste har jo navn som viser hvilket kjønn de har. Eneste er hvis du har navn som er kjønnsnøytralt eller utenlandsk opprinnelse, da kan det være greit å nevne.
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #8 Skrevet 4. mars 2006 Jeg synes det høres umodent ut å kalle seg selv for jente etter at man har fylt 20. Om man skriver en seriøs søknad bør man kalle seg kvinne for å fremstå som seriøs og voksen.
Gjest Turi Skrevet 4. mars 2006 #10 Skrevet 4. mars 2006 Ok - da dreier det seg om hva slags jobb man søker. Hadde jeg søkt som "jente", kunne jeg droppet søknaden i mitt yrke, men det er sikkert ulikt.
Lourdes Skrevet 4. mars 2006 #11 Skrevet 4. mars 2006 Formelt: ung kvinne Ikke bruk jente i jobbsøknader og andre formelle brev.
Gjest Purple Skrevet 5. mars 2006 #12 Skrevet 5. mars 2006 Jeg har alltid skrevet jente, og jeg har da fått meg både sommerjobber og fast jobb (som IT-konsulent)...
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #13 Skrevet 5. mars 2006 Jeg har alltid skrevet jente, og jeg har da fått meg både sommerjobber og fast jobb (som IT-konsulent)... ← Samme her..
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #14 Skrevet 5. mars 2006 Samme her.. ← Her også. Fikk også jobb som systemarkitekt med jente på 25..
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #15 Skrevet 5. mars 2006 Jeg heter Anne, og har aldri følt behov for hverken å fortelle alder eller kjønn. Fremgår tydelig av cv (fødselsdato).
suzie Skrevet 5. mars 2006 #16 Skrevet 5. mars 2006 Kvinne - tror ikke ei "jente" er voksen nok til en ansvarsfull jobb... På min forrige jobb snakket min sjef om alle disse som hadde skrevet jente i søknaden, og mente det ga et dårlig inntrykk. Husk - det er forskjell på en kontaktannonse og jobbsøknad - :D Og da er du i alle fall på den sikre siden...
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2006 #17 Skrevet 5. mars 2006 Hvordan begynner dere som ikke påpekr kjønn søknaden? Jeg har alltid begynt med "jeg er en jente på 19 år som...". Det skal sies at jeg ikke har søkt jobb siden jeg var 22, nå er jeg 26 år.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #18 Skrevet 6. mars 2006 Hvordan begynner dere som ikke påpekr kjønn søknaden? Jeg har alltid begynt med "jeg er en jente på 19 år som...". Det skal sies at jeg ikke har søkt jobb siden jeg var 22, nå er jeg 26 år. ← For eksempel med "Jeg søker med dette på jobben som..."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå