AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:03 #1 Del Skrevet torsdag kl 11:03 Syntes dette skjer vel ofte. I tillegg til de praktiske utfordringene, må vi stille oss spørsmål om sikkerheten og påliteligheten i infrastrukturen. Hvis BankID er så sårbar at det kan gå ned uten forvarsel, hva sier det om robustheten? Dette er ikke bare et teknisk problem, men et samfunnsproblem. Hvis vi ikke kan stole på at slike kritiske tjenester er stabile, risikerer vi å miste tillit til hele den digitale økosystemet. Anonymkode: 996e7...01c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:08 #2 Del Skrevet torsdag kl 11:08 Jeg trur det er noen som driver å teste systemene i Norge. Altså hacker oss. Derfor Telenor, bane nor og bankene sliter litt innimellom. Men dette snakkes ikke så høyt om Anonymkode: c55e2...3f6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet torsdag kl 11:10 #3 Del Skrevet torsdag kl 11:10 BankID app/brikke var nede i 3 timer, livet mitt er ødelagt av dette! #whine Hvis alle systemer hadde like lite nedetid som BankID tror jeg vi hadde vært heldige. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:58 #4 Del Skrevet torsdag kl 11:58 Det trengs backupløsninger, for bankID sliter alt for ofte. Jeg har flere ulike bankID, heldigvis sjelden alle løsningene er nede samtidig. Appen er oftest nede (men langt mer stabil enn bankID på mobil var), mens bankID med kodebrikke heldigvis sjelden svikter. Anonymkode: e1c97...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:05 #5 Del Skrevet torsdag kl 12:05 Synes ikke bankID er mye nede. Jeg bruker det hver dag på jobb. Anonymkode: 2e49a...688 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:18 #6 Del Skrevet torsdag kl 12:18 Bankid virker igjen nå. Anonymkode: 8a1d1...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:23 #7 Del Skrevet torsdag kl 12:23 Har knapt opplevd at det er nede noen gang. Få deg bedre telefon. Anonymkode: fecd4...b62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:25 #8 Del Skrevet torsdag kl 12:25 Det virker nå da! Og man kan betale som vanlig med kort. Var nettopp på butikken og det fungerte! Anonymkode: fd7b5...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:25 #9 Del Skrevet torsdag kl 12:25 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har knapt opplevd at det er nede noen gang. Få deg bedre telefon. Anonymkode: fecd4...b62 Er det nede er det nede, uansett hvilken telefon man har. Men man bør sjekke driftsstatus hos bankID, er det ingen nedemeldinger der kan en enkel omstart av telefonen, eller bruk av kodebrikke fungere. Anonymkode: e1c97...486 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:26 #10 Del Skrevet torsdag kl 12:26 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det nede er det nede, uansett hvilken telefon man har. Men man bør sjekke driftsstatus hos bankID, er det ingen nedemeldinger der kan en enkel omstart av telefonen, eller bruk av kodebrikke fungere. Anonymkode: e1c97...486 Men det er jo nesten aldri nede. Det skjer visst "ofte" med TS, da er det åpenbart stort sett snakk om brukerfeil/telefon. Anonymkode: fecd4...b62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:27 #11 Del Skrevet torsdag kl 12:27 Vi evner jo ikke å få til et fungerende togsystem i Norge engang. Det beste er å ha beredskapslager og klare seg selv... Anonymkode: 1f654...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:28 #12 Del Skrevet torsdag kl 12:28 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har knapt opplevd at det er nede noen gang. Få deg bedre telefon. Anonymkode: fecd4...b62 Har jo ikke noe med hvilken telefon man har. Om du leser nyheter så vil du se at Bank-id har vært nede en stund idag. Anonymkode: fb630...d0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:51 #13 Del Skrevet torsdag kl 13:51 NakenPanda skrev (2 timer siden): BankID app/brikke var nede i 3 timer, livet mitt er ødelagt av dette! #whine Hadde ødelagt hvis jeg f.eks. skulle by på en bolig med kort budfrist, eller overføre et størrebeløp innen klokka 10. Anonymkode: 996e7...01c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet torsdag kl 13:56 #14 Del Skrevet torsdag kl 13:56 Bygges nok på vennskap og kameraderi og kvaliteten blir deretter etter jeg fikk registrert skuddene mine i Min Jegerdokumentasjon så kom jeg ikke inn i appen mere og de som drev appen brydde seg ikke rart at jeg kommer inn i appen til NAF uten problemer ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:08 #15 Del Skrevet torsdag kl 16:08 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det trengs backupløsninger, for bankID sliter alt for ofte. Jeg har flere ulike bankID, heldigvis sjelden alle løsningene er nede samtidig. Appen er oftest nede (men langt mer stabil enn bankID på mobil var), mens bankID med kodebrikke heldigvis sjelden svikter. Anonymkode: e1c97...486 Det går helt fint. Anonymkode: c5a33...67b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:09 #16 Del Skrevet torsdag kl 16:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde ødelagt hvis jeg f.eks. skulle by på en bolig med kort budfrist, eller overføre et størrebeløp innen klokka 10. Anonymkode: 996e7...01c Nei. Da hadde du en grunn til at det ikke gikk. Anonymkode: c5a33...67b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:16 #17 Del Skrevet torsdag kl 16:16 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde ødelagt hvis jeg f.eks. skulle by på en bolig med kort budfrist, eller overføre et størrebeløp innen klokka 10. Anonymkode: 996e7...01c Du har jo en telefon? Hadde ikke vært verre enn å ringe megler. Alle andre hadde heller ikke fått budt, så budrunde hadde nok gått over telefon (som i gamle dager), eller blitt utsatt noen timer. Anonymkode: 2adee...29e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet torsdag kl 16:56 #18 Del Skrevet torsdag kl 16:56 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde ødelagt hvis jeg f.eks. skulle by på en bolig med kort budfrist, eller overføre et størrebeløp innen klokka 10. Anonymkode: 996e7...01c Sjansene er større at du ble skadet i en bil ulykke samme dagen og ikke kunne gjort det heller, slutt å finne på problemer som ikke er et problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:18 #19 Del Skrevet torsdag kl 17:18 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det trengs backupløsninger, for bankID sliter alt for ofte. Jeg har flere ulike bankID, heldigvis sjelden alle løsningene er nede samtidig. Appen er oftest nede (men langt mer stabil enn bankID på mobil var), mens bankID med kodebrikke heldigvis sjelden svikter. Anonymkode: e1c97...486 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes ikke bankID er mye nede. Jeg bruker det hver dag på jobb. Anonymkode: 2e49a...688 Jeg bruker det også mye gjennom jobb, og har ikke opplevd at BankID har vært nede. Ikke engang i dag, da jeg ser at det har vært et heng. Jeg bruker kun appen, så om den er så ustabil så burdej eg merket det. Noen dager logger jeg ut og inn med BankID sikkert 20-25 ganger. Andre dager kanskje bare 2-3 ganger, og så alt mellom. Anonymkode: 83754...a55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:12 #20 Del Skrevet torsdag kl 19:12 NakenPanda skrev (2 timer siden): Sjansene er større at du ble skadet i en bil ulykke samme dagen og ikke kunne gjort det heller, slutt å finne på problemer som ikke er et problem. Sjansen er liten for at det skjer akkurat den personen, men det er åpenbart en god del som havner i den situasjonen når det går ned i flere timer. Anonymkode: e1c97...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå