AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:53 #1 Del Skrevet onsdag kl 23:53 Jeg har litt "utfordringer" med underlivet etter fødsler. Jeg har tydeligvis svake bekkenbunnsmuskler, og selv om jeg trener de mye hver dag, føler jeg ikke jeg får de mye sterkere. I tillegg har jeg nok fremfall, jeg merker livmorhalsen ligger veldig langt ned i vagina, og det er en "klump" på ene siden av vaginaen (i åpning og inni), akkurat som om huden har kollapset inn. I tillegg har tarmen sunket litt ned, så jeg av og til må dytte fra innsiden av vagina for å få ut avføring. (Enda godt man kan skrive anonymt😳) og jeg sliter med at jeg kan lekke urin. Jeg har vært på gynekologisk, men fordi livmora ikke stakk ut av vaginaen når jeg lå nede mente de det var så lite at de ikke ville gjøre noe med det. (Den stikker ikke ut når jeg står heller) Jeg skal be legen om ny henvisning, for slik det er nå er det hemmende i dagliglivet, og jeg tør ikke ha sex. ( ikke fordi det skal gjøre vondt eller noe, men redd for lekkasje både her og der) Men hvor mye plager er det forventet at man bare skal "leve med"? Har noen av dere hatt tilsvarende plager og fått noe gjort med det? Og hva i så fall, og hvordan er erfaringene? Er utrolig skummelt og føles så sårbart å eventuelt skulle operere der, og vet for lite om hvordan det faktisk gjøres og eventuelle resultater. Har googlet, men finner ikke så tydelig, god informatikk likevel. Jeg har ikke råd til å kunne gjøre det privat. Anonymkode: 9a8ee...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:03 #2 Del Skrevet torsdag kl 00:03 Snakk med fastlegen din og be om henvisning til gynekologisk kirurg for vurdering. Jeg fikk operasjon pga fremfall av blære og urinlekkasje. Dette hindret et normalt sexliv og ikke minst trening. Under operasjonen så kirurgen at livmorhalsen hang langt ned, så han strammet disse båndene også. Har fått et nytt liv etterpå, både mht trening og sex. Anonymkode: a7d85...0aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:07 #3 Del Skrevet torsdag kl 14:07 Dytter litt på denneom det er andre som har erfaring😊 Anonymkode: 9a8ee...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:19 #4 Del Skrevet torsdag kl 14:19 Du ble sjekke ut hypopressiv trening. Anonymkode: 251b1...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå