Gå til innhold

Tips til vond lukt fra skrittet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er mye varm av meg, og plages av det jeg vil kalle vond lukt fra skrittet. Dvs svettelukt. Lukter typ løk/innbakt svette synes jeg.

Jeg bruker Neutral såpe på lårene/huden utenfor underlivet hver dag. Noen ganger skrubber jeg med klut, andre ikke.

Synes ikke det hjelper stort på lukten, og den kommer fort tilbake hvis det blir klamt der nede - noe det fort gjør. Hvis jeg tar med fingrene mine på lår/lyske f.eks. ti minutter etter dusj, så lukter det vondt av dem.

Jeg er 158 høy og veier 64kg, så selv om jeg har et par kg for mye er jeg ikke overvektig..

Går på Oralcon p-piller.

Noen som har noe tips? Synes det er veldig plagsomt, og sjenerende.

Anonymkode: a21d6...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vaske med klut og bruke deo.

Anonymkode: fc224...dd8

Joda, jeg bare tenker det er dumt å skrubbe seg rå mellom lårene og i lysken når det uansett ikke hjelper stort på luktproblemet 😢

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, jeg bare tenker det er dumt å skrubbe seg rå mellom lårene og i lysken når det uansett ikke hjelper stort på luktproblemet 😢

TS

Det finnes mye mellom og vaske seg og skrubbe seg rå. Du må bruke deo hvis du svetter mye i lysken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du ikke intimsåpe og evt klut? Hjelper definitivt ikke at det bare renner litt vann over venusberget 😬

Anonymkode: 55ee7...418

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bruker du ikke intimsåpe og evt klut? Hjelper definitivt ikke at det bare renner litt vann over venusberget 😬

Ja dette også selvfølgelig, bruker du intimsåpe ts? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker intimsåpe og rennende vann. Føler meg ikke ren hvis ikke

Anonymkode: 7da2a...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg sier jo at jeg vasker med såpe fra Neutral (parfymefri såpe)? Jeg bruker klut i blant, men ikke hver gang, da jeg synes det kan bli sårt å skrubbe huden for mye.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkrevd skrev (7 minutter siden):

Er det noe annet enn lukt, da? Rødhet/kløe osv? Er det sopp f.eks, så kan jo det behandles. 

Nei, det er ikke selve underlivet som lukter. Har sopp kanskje 1 gang i året, og da er det tydelig rødt og kløende. Bakteriell vaginose er det ikke heller. Igrunn er selve vulva og vagina friskt og fint. Ingen u-lukt fra f.eks utflod. (Jeg jobber med gynekologi)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg bruker intimsåpe og rennende vann. Føler meg ikke ren hvis ikke

Anonymkode: 7da2a...d30

Jeg skriver at jeg bruker såpe fra Neutral (hvit og blå, parfymefri såpe) og rennende vann. Dusjer 1-2 ganger om dagen.. Føler meg generelt ikke ren når denne lukten forfølger meg, og det er fryktelig plagsomt. Jeg er uhyre varm av meg og føler meg svett og klam hele tiden, det er til å bli gal av. Er bare 30 år.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det lukter ikke av friskt underliv. Kanskje ta en tur til lege.

Anonymkode: 71527...f4c

Lukten kommer ikke fra vulva/vagina

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svetter også mye i underlivet. I lysken og i/rundt kjønnsleppene. Det blir vått på buksa( synes ikke da jeg bruker mørke klær), lukt og det er så flaut. Vært sånn i alle år. Svetter helt ut av det blå. Jeg er 40 og bmi på 19-20, så ikke overvektig. Langt ifra. 

Anonymkode: b2cef...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vaske med klut og bruke deo.

Deo??

vann skal det vaskes med. 
Hvis du ikke blir kvitt lukten så kan du smøre seg med canesten. 

Anonymkode: 0c784...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hibiscrub løser problemet.

Ikke uvanlig å svette i lysken, jeg svetter ikke mye under armene og helst bare i lysken.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Deo??

Hun trenger da ikke canesten, er ikke underlivet hennes som er problemet. Hibiscrub et par ganger i uken og kanskje en mild deodorant til de dagene hun vet hun skal ha noe action. :P Ts, du prøver deg fram, en venninne vasker med hibi hver dag og jeg et par ganger i uken, det funker veldig bra.

Anonymkode: 67a78...1d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg skriver at jeg bruker såpe fra Neutral (hvit og blå, parfymefri såpe) og rennende vann. Dusjer 1-2 ganger om dagen.. Føler meg generelt ikke ren når denne lukten forfølger meg, og det er fryktelig plagsomt. Jeg er uhyre varm av meg og føler meg svett og klam hele tiden, det er til å bli gal av. Er bare 30 år.

TS

Men hvorfor bruker du neutral i underlivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Deo??

Ja man kan helt fint bruke deo i lysken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mye stresset? Isåfall lukter svette fra lysken mye sterkere dersom man stresser enn ellers. Hvis du er mye varm blir det kanskje samme greia. Svettlukt kan også bli sterkere av forskjellige typer mat. Spiser du for eksempel mye krydder/sterk mat?

Anonymkode: c7755...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du syntetisk undertøy? I såfall kan det å gå over til bomull også hjelpe.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...