Gå til innhold

Når og hvor starter 3. verdenskrig?

Stina234

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Definer Verdenskrig. Det er vel bare Nord-Amerika og Oceania hvor det ikke er krig pt. 
Russland er i gang med sin hybrid krigføring allerede, de er involvert i konflikter i Afrika, Syria og Iran. Det er ikke bare Ukraina. Kina sikler på Taiwan og terroriserer nabolandene med sine grenseutvidelser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerika tror jeg. Kina angriper amerika i hytt å pine. Kina hacket amerika i dag og det er så normalisert at amerika blir angrepet av kina at det blir ikke store nyheter ut av det. Kina hadde ikke angrepet amerika så mye vedmindre dem er villig til å gå til krig. Dronene i amerika har ikke sluttet og bare blitt verre. Noe dem heller ikke velger  å formidle  på nyhetene her i norden. Noe som heller ikke er på mainstream nyhetene  er at det faller et mystisk støv i tykt tåke  i lufta i flere delstater som gjør folk syke og sykehusene er helt overbelasta. hadde ikke forundret meg om det også var enda et angrep. Det at dette ikke er  store nyheter er vel for å ikke skape frykt.

Endret av Selis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si. Det er ikke gitt at det noen gang vil bli noen 3. verdenskrig. da det vil være så vanvittig mye som står på spill. I tillegg kan 3. verdenskrig allerede ha startet da Russland invaderte Ukraina. For det var ingen som viste at det ville bli verdenskrig da Tyskerne og Russerne invaderte Polen i 1939. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være i gang allerede,  for alt vi vet. For eksempel med Russlands angrep på Ukraina.
Ofte vet man ikke før etterpå når en krig startet. 
(Andre verdenskrig ble ikke en verdenskrig før amerikanerne ble med i 41, men sett i etterkant regnes den fra 39 da Polen ble invadert).

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er et par her som ikke har fått med seg at krigen i Ukraina snart er over 😉 

Angående fremtidig krigføring så er både Russland og Kina godt igang med 3.verdenskrig via hybridene sine....dette er fremtiden og man slipper atombomber 😉 

Fremtidens krigføring er hacking, kutting av kommunikasjonslinjer og muligens virus 😉 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sportydame skrev (7 minutter siden):

Ser det er et par her som ikke har fått med seg at krigen i Ukraina snart er over 😉 

Virkelig? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (2 minutter siden):

Virkelig? 

Forhandlingene starter på nyåret - Ukraina må nok belage seg på å gi fra seg et par områder, der russerne har gjenoppbygget samfunnet og gitt innbyggerne russiske pass - det jeg er skeptisk til er Vestens vilje til å drepe mange hundretusener ved å donere våpen til å fortsette krigen - så lenge de ikke trenger å delta fysisk selv.

Tror ikke mange nordmenn hadde giddet å risikere livet sitt ved fronten i Ukraina - men å sitte på tribunen og betale for å se på andre som dreper hverandre det er liksom helt greit.....heldigvis har Biden allerede gått i glemmeboka, tross at han fortsatt er sittende president i USA.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selis skrev (1 time siden):

Amerika tror jeg. Kina angriper amerika i hytt å pine. Kina hacket amerika i dag og det er så normalisert at amerika blir angrepet av kina at det blir ikke store nyheter ut av det. Kina hadde ikke angrepet amerika så mye vedmindre dem er villig til å gå til krig. Dronene i amerika har ikke sluttet og bare blitt verre. Noe dem heller ikke velger  å formidle  på nyhetene her i norden. Noe som heller ikke er på mainstream nyhetene  er at det faller et mystisk støv i tykt tåke  i lufta i flere delstater som gjør folk syke og sykehusene er helt overbelasta. hadde ikke forundret meg om det også var enda et angrep. Det at dette ikke er  store nyheter er vel for å ikke skape frykt.

Noe som helst dokumentasjon på det støvet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (2 minutter siden):

Tror ikke mange nordmenn hadde giddet å risikere livet sitt ved fronten i Ukraina - men å sitte på tribunen og betale for å se på andre som dreper hverandre det er liksom helt greit.

Litt sånn som 2.verdenskrig. Da ville vi heller ikke kjempe mot diktaturet i Tyskland. I tillegg til at mange var sympatiske ovenfor nazi-tyskland. Akkurat som i dag, hvor mange er sympatiske ovenfor Russland, og ikke vil støtte Ukraina. 

Dette er hva vi kaller femtekolonnister. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (1 minutt siden):

Litt sånn som 2.verdenskrig. Da ville vi heller ikke kjempe mot diktaturet i Tyskland. I tillegg til at mange var sympatiske ovenfor nazi-tyskland. Akkurat som i dag, hvor mange er sympatiske ovenfor Russland, og ikke vil støtte Ukraina. 

Dette er hva vi kaller femtekolonnister. 

Nå er det vel ikke vi som er i krig idag - men nordmenn er vel egentlig ikke spesielt glade i å kjempe i krig - så sikkert veldig enkelt å okkupere også i 2025. Enklere enn noen gang tror jeg...

Forøvrig er nok ikke mange nordmenn spesielt sympatiske overfor Russland - som du insinuerer.

De fleste hadde vel ønsket at Ukraina skulle vunnet - men innser realitetene og ønsker ikke at de skal fortsette å drepe hverandre bare fordi Vesten oppmuntrer dem til å fortsette draps-gildet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger en eldre Irsk dame som heter Lorna Byrne, som sier at hun har hatt kontakt med engler så lenge hun kan huske. Hun sier Gud og englene har fortalt henne om forskjellige mulige fremtider, og at noen er veldig dystre og noen er veldig bra. Da Russland invaderte Ukraina husker jeg hun var helt ute av seg. Hun sa at hun hadde aldri forventet at dette skulle skje i hennes levetid, og at englene hadde vist henne denne hendelsen tidligere og sagt det kunne være begynnelsen på noe veldig dårlig. Her fant jeg en live hun gjorde på den tiden, hun oppfordrer til å be for verdensfred: https://www.youtube.com/watch?v=CkD-Lcck_cg&ab_channel=LornaByrne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (6 minutter siden):

Forøvrig er nok ikke mange nordmenn spesielt sympatiske overfor Russland - som du insinuerer.

Jo, de finnes. Slik som Tybring Gjedde. 

Sitat

De fleste hadde vel ønsket at Ukraina skulle vunnet - men innser realitetene og ønsker ikke at de skal fortsette å drepe hverandre bare fordi Vesten oppmuntrer dem til å fortsette draps-gildet.

Ukraina har gjort en fremragende jobb med å forsvare seg mot Russland. Dessverre er vesten trege med å levere. Tenk om Norge hadde blitt angrepet, også hadde omverdenen gjort som deg. Trukket på skuldrene og vært i mot hjelp fordi de var bekymret for «draps-gildet»

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (1 minutt siden):

Jeg følger en eldre Irsk dame som heter Lorna Byrne, som sier at hun har hatt kontakt med engler 

Hun er gal, bør medisineres. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
000VF000 skrev (8 minutter siden):

Jo, de finnes. Slik som Tybring Gjedde. 

Ukraina har gjort en fremragende jobb med å forsvare seg mot Russland. Dessverre er vesten trege med å levere. Tenk om Norge hadde blitt angrepet, også hadde omverdenen gjort som deg. Trukket på skuldrene og vært i mot hjelp fordi de var bekymret for «draps-gildet»

Vi er med i NATO - foreløpig. Det er ikke Ukraina......

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportydame skrev (51 minutter siden):

Angående fremtidig krigføring så er både Russland og Kina godt igang med 3.verdenskrig via hybridene sine....dette er fremtiden og man slipper atombomber 😉 

Fremtidens krigføring er hacking, kutting av kommunikasjonslinjer og muligens virus 😉 

En krig der stadig kraftigere og mer langtrekkende våpen tas i bruk er på ingen måte over. Framtidens våpen er droner som dreper og den tapende part vil bruke alt den har..også atomvåpen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (19 minutter siden):

Jeg følger en eldre Irsk dame som heter Lorna Byrne, som sier at hun har hatt kontakt med engler så lenge hun kan huske. Hun sier Gud og englene har fortalt henne om forskjellige mulige fremtider, og at noen er veldig dystre og noen er veldig bra. Da Russland invaderte Ukraina husker jeg hun var helt ute av seg. Hun sa at hun hadde aldri forventet at dette skulle skje i hennes levetid, og at englene hadde vist henne denne hendelsen tidligere og sagt det kunne være begynnelsen på noe veldig dårlig. Her fant jeg en live hun gjorde på den tiden, hun oppfordrer til å be for verdensfred: https://www.youtube.com/watch?v=CkD-Lcck_cg&ab_channel=LornaByrne

Jeg har også ganske god kontakt med engler, men kanskje ikke like mye som Lorna som er helt spesiell. Også jeg ble veldig sjokkert over Russlands invasjon. Verken jeg eller englene mine så dette komme.

Men etter å ha lest meg opp på historie og stormaktspolitikk så var det helt åpenbart at dette var en varslet krig. Alarmlampene  har bokstavelig talt blinket rødt siste 20 årene. Også de fleste statsledere av betydning i Europa har vært godt orientert om situasjonen i mange år og så dette komme fra lang avstand.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...