Gå til innhold

Jeg vil ha en kul vinterjakke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er rundt 50 år, liten og hverken tykk eller tynn.

Hva slags jakke synes du er kul på vinterstid for oss som ikke er så høye. Jeg ser alle går med sånn ulllue nå, får kanskje få meg det også.Kyte Beanie, lue dame - Fritidslue - Kyte Beanie, lue dame | XXL

Hva synes du er en stilig vinterstil for oss som er voksne?

Anonymkode: c969b...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å si hva du skal gå for. Du må prøve deg fram, hva du liker og kler. Trenger ikke tenke så mye på alder. Det er haugevis av forskjellige typer jakker. Se på nettet. Zalando har masse.

Anonymkode: d4482...c88

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er umulig å si hva du skal gå for. Du må prøve deg fram, hva du liker og kler. Trenger ikke tenke så mye på alder. Det er haugevis av forskjellige typer jakker. Se på nettet. Zalando har masse.

Anonymkode: d4482...c88

Ja nå er innlegget mitt et forsøk på å få tips fra folk.

Og alder er bare et tall, men likevel det er litt forskjell på stil på en 16 åring og en på 50. Men jeg ønsker heller ikke kjærringstil😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kjøpe en Barbour Internation, gjerne en størrelse opp, så det er plass til en skikkelig ullgenser under.

LWX0003BK51_AW23MAIN_front_2.jpg

Anonymkode: 7e5a6...b45

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes du skal gå for en rosa ulljakke. 

Anonymkode: 1050f...cef

Hi hi, Rosa på ball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.getinspired.no/klaer/jakker/fritidsjakker/twentyfour-1222-thermal-jakke-tf-11091-knallgul?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD1Qv3hgfD1M9KyNwpkaOaJCIUo-K&gclid=EAIaIQobChMIv6XQ_cfQigMVcUGRBR3iHzPvEA0YASABEgKDtPD_BwE

jeg synes slike jakker med farger er typisk eldre damer bruker. Så holder du deg unna det så blir du automatisk yngre synes jeg da. Selv så bruker jeg ullkåpe. Jeg bruker også denne. https://carma.no/jakker/holzweiler-dino-jacket-dk-green
denne ønsker jeg meg. https://carma.no/jakker/dunjakker/holzweiler-besseggen-lt-down-jacket-black  Jeg har en som er veldig lik. Men den går ikke over rompa mi. Noe jeg liker når det er veldig kaldt. 

Anonymkode: 4ba9c...86d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du skal ikke ha en Kari Traa-lue. Du er voksen. Kjøp i det minste en Kashmir-lue (UTEN logo)  eller kjøp en hjemmestrikket petiteknit-lue eller noe fra Finn. 

2. Her var det mange smårare forslag til vinterjakker, men det kommer jo an på hva du skal bruke jakken til. Skal du ha en pen til-og-fra-jobb kåpe i ull, eller en gå-tur-med- hunden/leke med barna ute jakke? I så fall er jo en tykkere Patagonia-jakke en mulighet. Unngå for all del disse legg-lange dunkåpene, de er ut.

Anonymkode: 963b3...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

https://www.getinspired.no/klaer/jakker/fritidsjakker/twentyfour-1222-thermal-jakke-tf-11091-knallgul?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD1Qv3hgfD1M9KyNwpkaOaJCIUo-K&gclid=EAIaIQobChMIv6XQ_cfQigMVcUGRBR3iHzPvEA0YASABEgKDtPD_BwE

jeg synes slike jakker med farger er typisk eldre damer bruker. Så holder du deg unna det så blir du automatisk yngre synes jeg da. 

Nja, det er en distinkt forskjell på disse jakkene synes jeg. De eldre bruker nesten uten unntak modeller uten hette, mens de yngre (og da mener jeg under 50) bruker modellene med hette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

1. Du skal ikke ha en Kari Traa-lue. Du er voksen. Kjøp i det minste en Kashmir-lue (UTEN logo)  eller kjøp en hjemmestrikket petiteknit-lue eller noe fra Finn. 

2. Her var det mange smårare forslag til vinterjakker, men det kommer jo an på hva du skal bruke jakken til. Skal du ha en pen til-og-fra-jobb kåpe i ull, eller en gå-tur-med- hunden/leke med barna ute jakke? I så fall er jo en tykkere Patagonia-jakke en mulighet. Unngå for all del disse legg-lange dunkåpene, de er ut.

Anonymkode: 963b3...2e3

Ja den lua var bare et forslag, alle går med sånne ulluer om dagen ikke sant?

Skal bruke jakken til å gå ute til jobb, i bil osv. Ikke en typisk allværsjakke jeg tenker på nå. Har jakke jeg bruker til å gå på ski og stå slalåm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (54 minutter siden):

Nja, det er en distinkt forskjell på disse jakkene synes jeg. De eldre bruker nesten uten unntak modeller uten hette, mens de yngre (og da mener jeg under 50) bruker modellene med hette.

Alle jeg har sett med slike jakker er eldre damer. Ingen yngre bruker dette. De er jo ikke fine og kule da. Nei damer 60+ elsker de jakkene der. Og gjerne med sterke farger. Ikke fint. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen forslag. Ingen av disse er kule, men praktiske. Og blir ikke umoderne neste år. 

For dager det ikke er mye nedbør eller for kaldt, en ullkåpe med mye ull. For eksempel noe slikt:

https://johnnylove.com/product/women/outerwear-women/all_jackets_w/aw21-margot-003/

https://www.zalando.no/maxandco-longrun-klassisk-kape-frakk-midnight-blue-mq921u04s-k11.html

For dager med sludd, en vattert parkas som tåler vann. For eksempel noe slikt:

https://www.didriksons.com/no/dame/jakker/hostjakker/lea-women-s-parka-2-505817-300

For iskalde dager, dunjakke. Hadde ikke kjøpt de tynne, korte som er vist lengre oppe, det er litt 60+. Funker ok på ski da.

Anonymkode: c6c43...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en sort kåpe i ull, med fint snitt, og knytting i livet, er klassisk (og trendy akkurat nå) i alle aldre. Tommy Hilfiger og Ralph lauren har noen fine modeller. Eller tiger of Sweden.

Ellers er dunkåper veldig populært nå, og veldig behagelig og varmt. For eksempel fra Marc o´Polo

Anonymkode: a52fe...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes en sort kåpe i ull, med fint snitt, og knytting i livet, er klassisk (og trendy akkurat nå) i alle aldre. Tommy Hilfiger og Ralph lauren har noen fine modeller. Eller tiger of Sweden.

Ellers er dunkåper veldig populært nå, og veldig behagelig og varmt. For eksempel fra Marc o´Polo

Så nå du skriver "liten", jeg er høy, så kåper til midt på leggen er favoritten om vinteren. Som kort vil mulig jakker i hoftelengde være finere? 

Det sagt, varme og komfort over stil, er min mening. Har sett mange lave kvinner med ullkåpe i 3/4 størrelse, og synes det kler også dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...