Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Det er sensur dersom man ikke har lov å diskutere noens (manglende) innsats på sminke, hår og klær når man mottar millioner hvert år til slike formål. 

Jeg har ikke sett noen snakke om kropper her så akkurat det forstår jeg ikke. 

Var det feil at jeg kommenterte at også DV har folk til å sminke seg? Det er til og med tatt opp i media, skal det være et problem? 

Så lenge man holder seg innafor regler som gjelder ellers så bør det være nok. 

Jeg leser hva forumansvarlig skriver - det kan du også, svaret hennes står på denne siden. PÅ KG må man forholde seg til KGs regler. det er ikke jeg som har bestemt det, det er regler du selv har akseptert å følge når du ble medlem her. Forøvrig kan du jo spørre FA om dette.  Jeg ville bare oppklare at reglene om ytringsfrihet ikke omfatter at man fritt kan velge hvilken plattform man ytrer seg på. 

Men jeg synes det er rart at noen forplikter seg til å følge et regelverk når man ikke har satt seg inn i det.  Reglene er lenket til nederst på hver side i forumet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (21 timer siden):

Så hvem som står for stylingen/sminke og styling vektlegges ikke i modereringen? Jeg forstår deg dithen at kun meninger om at de kongelige fremstår som flotte og velkledde til enhver tid og anledning blir akseptert.

Her er ett eksempel fra pressen som altså ikke er sensurert pga. meninger om antrekk osv.  
https://www.minmote.no/mote/roed-loeper/a/X8WJlW/mette-marits-gallakjole-faar-kritikk-fortsatt-mye-aa-laere

https://www.vg.no/nyheter/i/BJV9W0/dyster-tante-look

Her kommer VG med meninger om stylingen;

https://www.vg.no/nyheter/i/mXekg/mette-marit-verst-kledd

Forumet har altså helt egne regler for ytringsfrihet kan vi konstatere. Det er i praksis sensur. 
Det er muligens en sak for media å følge opp om denne praksisen fortsetter. Ytringsfrihetens prinsipper brytes om folk blir pålagt diktatoriske meninger. Skal vi dit - er vi der? 

Jeg har sett over artiklene og kan ikke se at noen av de inneholder nedsettende kommentarer om kropp/utseende. En av de nevner frisyre og sminke, men det er ikke skrevet på en nedsettende måte. Resterende av tekstene inneholder kommentarer om antrekk når de representere. Det er ikke kommentarer om kropp, men om antrekkene. De er heller ikke nedsettende, men kritiske og negative til antrekkene. 

Det har vært den samme linjen hele tiden. Det har vært negative kommentarer til antrekk hos de fleste i kongefamilien, men de har blitt stående ettersom de er innenfor regelverket. Det er først når det har vært nedsettende kommentarer om kropp at de har blitt fjernet. Ett forum består kun av skriftlig kommunikasjon, dermed er det viktig å tenke over hvordan man ordlegger seg. 

Tråden er samtidig ryddet for avsporinger og brukerdebatt. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Forumansvarlig skrev (42 minutter siden):

Jeg har sett over artiklene og kan ikke se at noen av de inneholder nedsettende kommentarer om kropp/utseende. En av de nevner frisyre og sminke, men det er ikke skrevet på en nedsettende måte. Resterende av tekstene inneholder kommentarer om antrekk når de representere. Det er ikke kommentarer om kropp, men om antrekkene. De er heller ikke nedsettende, men kritiske og negative til antrekkene. 

Det har vært den samme linjen hele tiden. Det har vært negative kommentarer til antrekk hos de fleste i kongefamilien, men de har blitt stående ettersom de er innenfor regelverket. Det er først når det har vært nedsettende kommentarer om kropp at de har blitt fjernet. Ett forum består kun av skriftlig kommunikasjon, dermed er det viktig å tenke over hvordan man ordlegger seg. 

Tråden er samtidig ryddet for avsporinger og brukerdebatt. 

Takk, veldig bra.

• Liker 3
Skrevet

Dette er ikke en tråd for brukerdebatt og klaging på innlegg/brukere. Ønsker man svar på hvorfor sine egne innlegg er slettet svarer bruker man private henvendelser for forespørsler om dette. Vi går ikke ut med informasjon om hvorfor spesifikke innlegg er slettet, men kan svare på hvorfor diverse temaer blir fjernet. 

Reglene gjelder for alle uansett hvor gammel brukerkontoen er. 

• Liker 5
  • 2 uker senere...
Skrevet

Minner om at dette ikke er en tråd for brukerdebatt. Ønsker man å varsle om innlegg som burde ryddes skal dette rapporteres. 

• Liker 4
Skrevet
Forumansvarlig skrev (7 minutter siden):

Minner om at dette ikke er en tråd for brukerdebatt. Ønsker man å varsle om innlegg som burde ryddes skal dette rapporteres. 

Kanskje ta en titt i tråden… 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske det slås hardere ned på denne subtile brukerdebatten som foregår i tråden. Hvis det er ønskelig fra forumet sin side å få ned temperaturen, er det et godt sted å starte. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle ønske det slås hardere ned på denne subtile brukerdebatten som foregår i tråden. Hvis det er ønskelig fra forumet sin side å få ned temperaturen, er det et godt sted å starte. 

Helt enig. Det kommer til å ende med at ingen orker å delta i den såkalte "debatten". Det kommer til å ende opp i et digert ekko-kammer 😅 Syntes forumet var et fint avbrekk fra hverdagen, sånn er det ikke lenger. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tillater meg å be Forumansvarlig om å se litt på enkelte brukere som kritiserer andre brukere for deres meninger. 
Dette vises som nedlatende personkarakteristikker og sarkasme. Det er mye ufine meldinger som slenges ut mot enkelte her inne. 

Det er åpenbart at et debattforum er et sted hvor man nettopp kan uttrykke meninger, og uten å få brukerangrep imot seg. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg er veldig fornøyd med stemningen i tråden nå. Veldig fin aktivitet og mange flotte, saklige innlegg uten brukerdebatt. Faktisk er tråden aktiv men roligere, og det er mer interessant å delta nå enn tidligere. Jeg syns tråden har fått et godt og nødvendig løft, med kun én moderering. Det sier veldig mye.

Det virker som ovenstående henvendelser handler mer om å kontrollere hvem som får delta og hvordan det skal deltas enn om selve innholdet. Det er verdt å merke seg at det er stor forskjell på saklig, konstruktiv kritikk og angrep. Og det synes i tråden.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Rev. Revenge skrev (7 timer siden):

Faktisk er tråden aktiv men roligere, og det er mer interessant å delta nå enn tidligere. Jeg syns tråden har fått et godt og nødvendig løft, med kun én moderering. Det sier veldig mye.

Kun en moderering? Når skjedde denne modereringen? 

Skrevet
Anonym_2024 skrev (28 minutter siden):

Kun en moderering? Når skjedde denne modereringen? 

Et døgn siden, mener jeg.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Rev. Revenge skrev (4 minutter siden):

Et døgn siden, mener jeg.

Fant ryddemelding.

Endret av Anonym_2024
Skrevet
Anonym_2024 skrev (13 minutter siden):

Kan ikke se at det er blitt moderert? Ligger det en ryddemelding der? 

Jupp.

Jeg tror ikke tråden er blitt ryddet med ryddemelding siden 8/11.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Rev. Revenge skrev (3 timer siden):

Jupp.

Jeg tror ikke tråden er blitt ryddet med ryddemelding siden 8/11.

Mitt siste innlegg fra i ettermiddag er fjernet uten ryddemelding, men det står jo at ting ryddes fortløpende, også uten melding 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 1
Skrevet
Korpsnerden skrev (45 minutter siden):

Mitt siste innlegg fra i ettermiddag er fjernet uten ryddemelding, men det står jo at ting ryddes fortløpende, også uten melding 

Hvorfor er det innlegget ryddet? Det var et veldig godt innlegg. 

Skrevet
Anonym_2024 skrev (10 minutter siden):

Hvorfor er det innlegget ryddet? Det var et veldig godt innlegg. 

Takk, det lurer jeg på også, så jeg har henvendt meg til dem på den "private henvendelser"-siden. 

• Liker 1
Skrevet

Ja riktig, det har faktisk forsvunnet noen innlegg uten ryddemelding og uten tydelig grunn når dere nevner det. Mulig de var svar til noe som inneholdt regelbrudd? Innhold med påtakelig brukerdebatt eller territoriehevding fester seg ikke hos meg.

• Hjerte 1
Skrevet
Rev. Revenge skrev (41 minutter siden):

Ja riktig, det har faktisk forsvunnet noen innlegg uten ryddemelding og uten tydelig grunn når dere nevner det. Mulig de var svar til noe som inneholdt regelbrudd? Innhold med påtakelig brukerdebatt eller territoriehevding fester seg ikke hos meg.

Mitt innlegg var hverken svar til noen eller brukerdebatt. Innlegget hadde i tillegg flere linker til kilder ift det jeg skrev om. Jeg har heller ikke fått svar på privat henvendelse. 

Jeg orker knapt å engasjere meg lenger i kongetrådene pga klimaet. Jeg er ikke av de som skriver "kun" i disse trådene, jeg er ikke en av de som alltid svarer enkelte personer (uansett hva de skriver), og jeg spammer ikke trådene. Da føles det veldig spesielt at et innlegg man har grublet på før man skriver det, som inneholder dokumentasjon, som ikke inkluderer brukerdebatt osv blir slettet uten noe form for forklarings, mens så mye annet merkelig får stå. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...