Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til gode å se noen som uttaler at de er pro-Kongehuset, men derimot mange som skriver (igjen og igjen), på ulike måter, at de er pro-fakta. Å ikke ha oppfattet det, er godt gjort. Skjønner heller virkelig ikke hvilke regler som kan ha blitt brutt av sitert setning over her. 🧐 («Trenger jeg å fortsette osv»)

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke spesielt imponert over modereringen!! Hvorfor er det lov for enkelte, kanskje bare en, i tråden å latterliggjøre andre, kverulere og rett og slett komme med faktafeil og blank løgn - UTEN at det får følger?? 
Klare regelbrudd blir rapportert, men innleggene får likevel stå. Hvorfor?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Minner om at det på rampelys er regelpresiseringer som gjelder for disse forumene, og disse skiller seg ut, og åpner opp for mer rettede innlegg når det gjelder individuelle brukers meninger. My av det som blir rapportert inn som brukerdebatt går nettopp på dette:

Sitat

* Brukerdebatt

Brukerdebatt er å diskutere enkeltbrukere, altså personen bak brukernavnet, ved å diskutere enkeltbrukerens psyke og privatliv, eller bruk av nedsettende karakteristikker. Det er derimot tillatt å diskutere ytringer fremmet av en spesifikk bruker i en debatt.

Innlegg som retter seg mot diskutere flere brukere og deres hensikter med å delta i en tråd, kan ryddes for avsporing. Innlegg som sporer av debatten kan bli ryddet som avsporing.

Det fjernes allerede i stor grad veldig mye av debatten i denne tråden da det til stadig brukes nedsettende kallenavn og latterliggjøring i ellers gode innlegg, noe som gjør at flere gode debattanter får sine innlegg slettet da de er rettet mot de spesifikke problemstillingene som er diskutert i innleggene som starter denne debatten. 

Jeg innser det er forskjeller i hvordan diverse ord oppfattes og tar dette til meg. Og for å presisere, regelbrudd blir utført av begge sider av debatten og det blir slettet i stor grad fra begge sider. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvordan i alle dager er Mette Marits intervju med Murakami på Litteraturfestivalen på Lillehammer avsporing i kongehustråden??

Det var et oppdrag hun utførte i kraft av å være kronprinsesse, og en nyhetssak fra forrige uke. Denne modereringen synes jeg var helt uforståelig.

Endret av Aricia
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (40 minutter siden):

Hvordan i alle dager er Mette Marits intervju med Murakami på Litteraturfestivalen på Lillehammer avsporing i kongehustråden??

Det var et oppdrag hun utførte i kraft av å være kronprinsesse, og en nyhetssak fra forrige uke. Denne modereringen synes jeg var helt uforståelig.

Helt enig! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (2 timer siden):

For en gangs skyld er jeg 100% enig med deg. Det er helt absurd hvordan den tråden «ryddes». Det som står igjen blir jo helt «god dag mann økseskaft». Og det blir komplett uinteressant å delta i tråden. Men det er kanskje sånn man vil ha det, hvem vet?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Aricia skrev (15 timer siden):

Selve innlegget er forstatt stående i tråden samt noen innlegg som svarer på dette. De resterende innleggene ble slettet av flere grunner. Det var blant annet persondebatt og personangrep som ble en lengre avsporing som tidvis var på tema, men vanskellig å skille ut da de fleste av disse innleggene var mer opptatt av å diskutere brukerene og tillegge de meninger, som det har blitt nevnt at det er ryddet for lite av her, samt ispedd diverse latterliggjørende uttrykk mot både kongeuset, andre forumbrukere og en person som ikke har noe med kongehuset å gjøre. Flere steder i debatten ble det også referert til innlegg som inneholdt latterliggjøring, og som ble fjernet for dette, og da vil også disse innleggene bli fjernet da vi ikke ønsker å delrydde setninger i innlegg da dette både er uetisk og kan forandre hele debatten. 

Som nevnt tidligere, det meste i denne tråden slettes da det er mye latterliggjøring både av brukere og av Kongehuset, det er mer brukerdebatt, enn debattering av brukerens meninger som vi tillater her på Rampelyset. Dette er jevnt over fra begge sider for å gjøre dette klart. Det beste hadde vært at man greide å holde seg uten latterliggjøring og brukerdebatt, for da kunne tråden hatt en mye bedre flytt enn den dessverre får nå. Men så lenge noen fortsetter med dette i stor grad så fører det dessverre til at ellers gode debatter blir kuttet ned i så stor grad som nå.

Allerede nå måtte jeg rydde tråden igjen, ettersom det med omtrent en gang tillegges andre brukere meninger, som fører til en debatt rundt dette istedenfor trådens tema. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

@Forumansvarlig Du slettet to av mine innlegg i tråden i går, men har samtidig latt dem stå igjen som sitater i innlegg som svarer spydig på dem, med brukerdebatt ++. Disse har jeg rapportert på nytt i dag, men de står fremdeles. Normalt tar jeg ikke opp slikt i åpent forum, men når rapportering ikke fører fram blir jeg nesten nødt. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er personangrep egentlig? I ett innlegg beskyldes jeg for å ha et «lavt nivå av kunnskap og innsikt» uten noen begrunnelse (til tross for at jeg har bedt om det).   - Og nei, jeg ønsker IKKE at det skal slettes, synes bare det er bra at det står der. Ser bare ikke noen konsekvent linje.

Og hva regnes som latterliggjøring av kongehuset? Er det ikke lov å tulle med denne institusjonen?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, det er en del uforståelig sletting nå, samt en del som får stå som er like uforståelig. 🧐

• Liker 2
Skrevet
Aricia skrev (21 timer siden):

@Forumansvarlig Du slettet to av mine innlegg i tråden i går, men har samtidig latt dem stå igjen som sitater i innlegg som svarer spydig på dem, med brukerdebatt ++. Disse har jeg rapportert på nytt i dag, men de står fremdeles. Normalt tar jeg ikke opp slikt i åpent forum, men når rapportering ikke fører fram blir jeg nesten nødt. 

Oj da, jeg har stengt den nå slik at jeg får gått over den på nytt, og alle rapporter. Pga størrelsen på tråden opplever vi en del tekniske problemer når de ryddes samtidig som at det er høy aktivitet i tråden og jeg har opplevd at innlegg som skulle være slettet var slettet, og innlegg som ikke skulle vært det var det. Men tar en skikkelig gjennomgang nå for slik skal det ikke være. 

Morgan Le Fay skrev (21 timer siden):

Hva er personangrep egentlig? I ett innlegg beskyldes jeg for å ha et «lavt nivå av kunnskap og innsikt» uten noen begrunnelse (til tross for at jeg har bedt om det).   - Og nei, jeg ønsker IKKE at det skal slettes, synes bare det er bra at det står der. Ser bare ikke noen konsekvent linje.

Og hva regnes som latterliggjøring av kongehuset? Er det ikke lov å tulle med denne institusjonen?

Personangrep er når det er snakk om personer utenfor forumet, ikke brukere. Det er en generell grense, og hva man selv godtar av skjellsord og nedsettende kallenavn har ingenting å si for hvordan vi rydder da vi ikke kan ta hensyn til hver enkelt medlem. Men brukerangrep gjelder hver enkelt bruker her inne. Hvordan dette er ryddet står både i egne regler for rampelyset og generelt for forumet:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298374-regelpresiseringer-for-rampelyset/

Sitat

Brukerdebatt er å diskutere enkeltbrukere, altså personen bak brukernavnet, ved å diskutere enkeltbrukerens psyke og privatliv, eller bruk av nedsettende karakteristikker. Det er derimot tillatt å diskutere ytringer fremmet av en spesifikk bruker i en debatt.

Innlegg som retter seg mot diskutere flere brukere og deres hensikter med å delta i en tråd, kan ryddes for avsporing. Innlegg som sporer av debatten kan bli ryddet som avsporing.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1581961-regelpresisering/

Sitat

* Brukerdebatt, brukerangrep eller brukerforfølgelse. Brukerdebatt er å diskutere enkeltbrukere, altså personen bak brukernavnet, som å diskutere enkeltbrukerens psyke og/ eller privatliv, eller bruk av nedsettende karakteristikker. Det er derimot tillatt å diskutere ytringer fremmet av en spesifikk bruker i en debatt. Brukerangrep er å gå til angrep på brukere man diskuterer med. Brukerforfølgelse går ut på at man henviser til tidligere ytringer i andre tråder enn den gjeldende gjort av en spesifikk bruker.

Diskuter sak, ikke person. Eksempler på brudd på denne regelen: «Har du tungt for det?», «Skaff deg hjelp», «Har du bodd under en stein?», «I den tråden sa du det og det», «Trodde du mente sånn og sånn» o.l.

Latterliggjøring er også spesifisert i regelpresisering:

Sitat

* Latterliggjøring. Tråder og innlegg som kun opprettes for å latterliggjøre noen tillates ikke, selv om de ellers ikke kan karakteriseres så sterkt som hets eller krenkelser. Svarinnlegg med latterliggjørende emojies/ bilder, språkpirk, «Så teit» eller liknende kan ryddes under denne regelen.

Men det har vært hovedsakelig vært latterliggjøring av andre brukere som er ryddet. Er fåtall innlegg som gjelder mot noen andre enn brukerene som er ryddet for latterliggjøring, og da har det vært innlegg som er på grensen til hetsende. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ser både Kongehustråden og MBH tråden er stengd for svar. Kva er forskjell på det, og dei trådane  som blir stengd for moderering?

• Hjerte 1
Skrevet
oss-to skrev (2 timer siden):

Ser både Kongehustråden og MBH tråden er stengd for svar. Kva er forskjell på det, og dei trådane  som blir stengd for moderering?

Marius tråden skal nå være åpent igjen. 

Disse blir stengt for moderering da vi ønsker i størst mulig grad at folk fortsatt skal kunne lese om saken mens det pågår rydding som kan ta alt fra i underkant av en time til dessverre en dag eller to om det er veldig mange rapporter som må gås igjennom. Og vi skjuler de i ytterst få tilfeller, da som oftest når det har kommet en stor mengde innlegg over kort tid med mye og alvorlige spekulasjoner. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ser at om ein beherskar hersketeknikk med kløkt ,so godtek moderator dette. Er verdt merke seg. Spesielt for nye debatantar ,som raskt får gruppesøksmål i mot seg ,om ein ytrar noko.

Endret av oss-to
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som gjentok og diskutert slettede regelbrudd. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Uforståelig sletting i tråden nå. Saklige svar er slettet, mens innlegget de svarte på får stå. Er det bevisst eller teknisk feil igjen?

• Liker 1
Skrevet
Daisy R skrev (4 minutter siden):

Uforståelig sletting i tråden nå. Saklige svar er slettet, mens innlegget de svarte på får stå. Er det bevisst eller teknisk feil igjen?

I denne omgang ble tråden ryddet for spekulasjoner, samt ett innlegg som inneholdt brukerdebatt og som førte til en ganske lang avsporing om solguder og tilbedelse. 

Skrevet (endret)
Forumansvarlig skrev (22 minutter siden):

I denne omgang ble tråden ryddet for spekulasjoner, samt ett innlegg som inneholdt brukerdebatt og som førte til en ganske lang avsporing om solguder og tilbedelse. 

Jeg tenkte helst på innleggene om FNs lykkeindeks. Det var ikke brukerdebatt der. Det med solkongen tar jeg til etterretning 🫣

Endret av Daisy R
  • Liker 4
Skrevet
Daisy R skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte helst på innleggene om FNs lykkeindeks. Det var ikke brukerdebatt der.

Enig, uforståelig sletting. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

At noe(n) rapporterer alt, betyr faktisk ikke at det er brukerdebatt eller andre regelbrudd. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...