Forumansvarlig Skrevet 17. mars #381 Skrevet 17. mars Reverend skrev (12 timer siden): Når du skriver at tråden vurderes i sin helhet, innebærer det også en vurdering av hvordan diskusjonen utvikler seg over tid, for eksempel graden av spekulasjon eller gjentakelse, eller gjelder vurderingen primært enkeltinnlegg opp mot forumreglene? Ser at denne måten å formulere seg på om kronprinsparet ikke regnes som brudd på regelverket. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1888938-kongehuset/page/966/#findComment-37332035 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1888938-kongehuset/page/976/#findComment-37334678 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1888938-kongehuset/page/976/#findComment-37334553 Men er det virkelig ønskelig at Kvinneguiden assosieres med å publisere slike useriøse uttalelser under dekke av "debatt"? Som skrevet tidligere, tråden vurderes i sin helhet og såfremt det kommer frem nye opplysninger og informasjon vil ikke tråden bli stengt. Selv om det handler om det samme temaet. At det tidvis kommer de samme spekulasjonene vil skje mtp opplysningene som er kommet frem. Om en bruker gjentar de samme spekulasjonene vil det etter hvert gi konsekvenser i form av advarsler og utestengelser. At nye brukere kommer til samme konklusjon kan fort skje, og det blir fjernet som spekulasjoner. Etter tilbakemelding fra brukere vil det alltid bli postet ryddemelding etter at tråden er ryddet. Er det regelbrudd vil de bli ryddet i neste rydding, slik som disse du lenket til her. Er det innlegg som ligger igjen løse for seg selv uten kommentar fra meg, eller som man tenker regelbrudd også etter rydding ønsker vi at man rapporterer de inn. Vi ønsker i minst mulig grad å stenge tråden for debatt og dessverre oppstår det innimellom tekniske problemer ved rydding grunnet stor pågang og innlegg som har vært markert for fjerning har blitt stående grunnet dette. Alternativt må vi vurdere om tråden skal stenges hver rydding. 2
Hirondelle Skrevet 17. mars #382 Skrevet 17. mars Jeg skrev et innlegg i sted og mens jeg skrev ble tråden stengt. Da jeg trykket "send inn svar" forsvant alt… Heller ingenting i "hukommelsen" som det pleier være når jeg klarer rote meg ut av fanen mens jeg skriver. Er teksten tapt for alltid? 1
Forumansvarlig Skrevet 18. mars #383 Skrevet 18. mars Hirondelle skrev (20 timer siden): Jeg skrev et innlegg i sted og mens jeg skrev ble tråden stengt. Da jeg trykket "send inn svar" forsvant alt… Heller ingenting i "hukommelsen" som det pleier være når jeg klarer rote meg ut av fanen mens jeg skriver. Er teksten tapt for alltid? Dessverre er den forsvunnet om ikke autolagringsfunksjonen ikke har lagret den. 1 1
Hebbe-lille Skrevet 20. mars #384 Skrevet 20. mars @Forumansvarlig det popper opp tråder andre steder på forumet, hvordan rapporterer man disse?
Forumansvarlig Skrevet 20. mars #385 Skrevet 20. mars Hebbe-lille skrev (17 minutter siden): @Forumansvarlig det popper opp tråder andre steder på forumet, hvordan rapporterer man disse? Man rapportere ved å trykke på de tre prikkene øverst til høyre hjørne i ett innlegg og velg rapporter. Da vil moderator håndtere disse. 1
Hebbe-lille Skrevet 20. mars #386 Skrevet 20. mars Forumansvarlig skrev (Akkurat nå): Man rapportere ved å trykke på de tre prikkene øverst til høyre hjørne i ett innlegg og velg rapporter. Da vil moderator håndtere disse. Er det regelbrudd?
Gulline Skrevet 20. mars #387 Skrevet 20. mars Forumansvarlig skrev (1 minutt siden): Man rapportere ved å trykke på de tre prikkene øverst til høyre hjørne i ett innlegg og velg rapporter. Da vil moderator håndtere disse. Skal disse trådene fortsatt stenges netter og i helger? Trodde bare det var under rettssaken. 1
Forumansvarlig Skrevet 20. mars #388 Skrevet 20. mars Hebbe-lille skrev (4 timer siden): Er det regelbrudd? Rapportering gjelder ikke kun regelbrudd. Ved å trykke på rapporter får man opp en meny hvor man kan velge årsak til hvorfor man rapporterer. Gulline skrev (4 timer siden): Skal disse trådene fortsatt stenges netter og i helger? Trodde bare det var under rettssaken. Trådene blir nå vurdert etter aktivitetsnivå og kapasitet. Kongehuset sin tråd har meget høy aktivitet og dessverre også en god del regelbrudd pr dag og den må ryddes ofte grunnet dette. Om dette roer seg vil vi så klart vurdere å ha tråden mer åpen. 5
CeXNS Skrevet 20. mars #389 Skrevet 20. mars Jeg har tenkt på ryddemeldingen fra i går. Du skrev at 98% av innleggene er brukerdebatt. Jeg lurer på om dere gjør noen analyser av hvordan det blir sånn? Og så ønsker jeg at dere slår enda hardere ned på akkurat brukerdebatt. Min oppfattelse er at det brukes bevisst for å pumpe opp temperatur og spore av. Mangelen på konsekvenser (utestengelse), gjør at de færreste forholder seg til reglene. 7 1
Forumansvarlig Skrevet 20. mars #390 Skrevet 20. mars CeXNS skrev (2 timer siden): Jeg har tenkt på ryddemeldingen fra i går. Du skrev at 98% av innleggene er brukerdebatt. Jeg lurer på om dere gjør noen analyser av hvordan det blir sånn? Og så ønsker jeg at dere slår enda hardere ned på akkurat brukerdebatt. Min oppfattelse er at det brukes bevisst for å pumpe opp temperatur og spore av. Mangelen på konsekvenser (utestengelse), gjør at de færreste forholder seg til reglene. Dette er generelt ett gjentagende problem på Rampelyset. Da diskuteres det ofte om grupperinger mot grupperinger. I tråden om Kongehuset blir det ofte referert til beskytterne, MM-tilhengerene, de som gjør alt for å støtte henne, de som tror godt om henne osv. og det er mye av det. Og det gir konsekvenser. Men pga omstendigheten har det vært mye mer av kortere ustengelser som varer fra det blir ryddet, frem til tråden åpner igjen. Og da er det nok ikke like synlig for brukere. 3 1
CeXNS Skrevet 21. mars #391 Skrevet 21. mars Forumansvarlig skrev (5 timer siden): Dette er generelt ett gjentagende problem på Rampelyset. Da diskuteres det ofte om grupperinger mot grupperinger. I tråden om Kongehuset blir det ofte referert til beskytterne, MM-tilhengerene, de som gjør alt for å støtte henne, de som tror godt om henne osv. og det er mye av det. Og det gir konsekvenser. Men pga omstendigheten har det vært mye mer av kortere ustengelser som varer fra det blir ryddet, frem til tråden åpner igjen. Og da er det nok ikke like synlig for brukere. Ok, så det er generalisert brukerdebatt det siktes til? Bra du eksemplifiserer, slik at det blir enklere å forstå hvor grensa går. Du kunne med fordel kanskje brukt eksempler fra begge leire da? De som bruker ord som hetsere, slemme, hatere, skaffe seg et liv, vondt i eget liv. Jeg syntes 98% var høyt, men skjønner jeg hvis det er generalisert brukerdebatt det snakkes om. 1 5
Reverend Skrevet 21. mars #392 Skrevet 21. mars Forumansvarlig skrev (10 timer siden): Men pga omstendigheten har det vært mye mer av kortere ustengelser som varer fra det blir ryddet, frem til tråden åpner igjen. Hva er meningen med utestengelse mens tråden er srengt likevel? Det har jo ingen effekt. 3 1
Hunter7 Skrevet 22. mars #393 Skrevet 22. mars Forumansvarlig skrev (På 20.3.2026 den 22.50): Dette er generelt ett gjentagende problem på Rampelyset. Da diskuteres det ofte om grupperinger mot grupperinger. I tråden om Kongehuset blir det ofte referert til beskytterne, MM-tilhengerene, de som gjør alt for å støtte henne, de som tror godt om henne osv. og det er mye av det. Og det gir konsekvenser. Men pga omstendigheten har det vært mye mer av kortere ustengelser som varer fra det blir ryddet, frem til tråden åpner igjen. Og da er det nok ikke like synlig for brukere. Ang. det uthevede: Dette fremstår som lite lære-effektivt. Når tråden er stengt for rydding, er det jo uansett ikke mulig å poste innlegg - uavhengig av hvorvidt man er utestengt. 3 4
Forumansvarlig Skrevet 23. mars #394 Skrevet 23. mars CeXNS skrev (På 21.3.2026 den 4.29): Ok, så det er generalisert brukerdebatt det siktes til? Bra du eksemplifiserer, slik at det blir enklere å forstå hvor grensa går. Du kunne med fordel kanskje brukt eksempler fra begge leire da? De som bruker ord som hetsere, slemme, hatere, skaffe seg et liv, vondt i eget liv. Jeg syntes 98% var høyt, men skjønner jeg hvis det er generalisert brukerdebatt det snakkes om. Det var brukerdebatt av den typen vi rydder som avsporing på rampelyset. Det å gruppere personer i en flokk og så angripe de på den måten. Og det er det det ryddes mest for. Enkeltbrukerdebatt og angrep er det mindre av, men det skjer allikevel. Reverend skrev (På 21.3.2026 den 9.25): Hva er meningen med utestengelse mens tråden er srengt likevel? Det har jo ingen effekt. Hunter7 skrev (På 22.3.2026 den 5.50): Ang. det uthevede: Dette fremstår som lite lære-effektivt. Når tråden er stengt for rydding, er det jo uansett ikke mulig å poste innlegg - uavhengig av hvorvidt man er utestengt. Tråden stenges ytterst sjelden under rydding. Da er det fordi det er grove regelbrudd og/eller mange regelbrudd som må ryddes da det har eskalert veldig. En kort utestengelse er derfor til tråder åpner som planlagt igjen, altså neste dag, eller mandag om man utfører regelbrudd på fredag. 2
Hunter7 Skrevet 23. mars #395 Skrevet 23. mars Forumansvarlig skrev (3 timer siden): Det var brukerdebatt av den typen vi rydder som avsporing på rampelyset. Det å gruppere personer i en flokk og så angripe de på den måten. Og det er det det ryddes mest for. Enkeltbrukerdebatt og angrep er det mindre av, men det skjer allikevel. Tråden stenges ytterst sjelden under rydding. Da er det fordi det er grove regelbrudd og/eller mange regelbrudd som må ryddes da det har eskalert veldig. En kort utestengelse er derfor til tråder åpner som planlagt igjen, altså neste dag, eller mandag om man utfører regelbrudd på fredag. Jeg klarer ikke helt å se den «oppdragende» effekten av et slikt tiltak. Det fremstår som en symbolsk reprimande på nivå med «ti minutter i skammekroken». I så henseende ber jeg om en forklaring på hvilken læreeffekt KG er ute etter og hvorfor dere mener at slike kortvarige utestengelser virker. 4 3
Forumansvarlig Skrevet 23. mars #396 Skrevet 23. mars Hunter7 skrev (1 time siden): Jeg klarer ikke helt å se den «oppdragende» effekten av et slikt tiltak. Det fremstår som en symbolsk reprimande på nivå med «ti minutter i skammekroken». I så henseende ber jeg om en forklaring på hvilken læreeffekt KG er ute etter og hvorfor dere mener at slike kortvarige utestengelser virker. I dette tilfellet ble det innført for å kunne gi en rask konsekvens av brudd på vårt regelverk. En mellomting mellom en advarsel og en advarsel m/utestengelse. Det gir mulighet for en raskere reaksjon på færre regelbrudd, uten at man opplever å bli utestengt i en lengre periode for flere regelbrudd. Effekten frem til nå har vært stort sett positiv og flertallet har holdt seg til regelverket i ettertid. 2
~ Ada ~ Skrevet 24. mars #397 Skrevet 24. mars Forumansvarlig skrev (17 timer siden): I dette tilfellet ble det innført for å kunne gi en rask konsekvens av brudd på vårt regelverk. En mellomting mellom en advarsel og en advarsel m/utestengelse. Det gir mulighet for en raskere reaksjon på færre regelbrudd, uten at man opplever å bli utestengt i en lengre periode for flere regelbrudd. Effekten frem til nå har vært stort sett positiv og flertallet har holdt seg til regelverket i ettertid. Men alle er jo "utestengt" fra å delta når tråden er stengt, så hva er poenget? Trodde først det var en formuleringsfeil, da det ikke gir mening. Fint med flere og raskere grep, altså, men å utestenge innebærer å fratas deltakelse i noe andre deltar i. 5
Forumansvarlig Skrevet 24. mars #398 Skrevet 24. mars ~ Ada ~ skrev (3 timer siden): Men alle er jo "utestengt" fra å delta når tråden er stengt, så hva er poenget? Trodde først det var en formuleringsfeil, da det ikke gir mening. Fint med flere og raskere grep, altså, men å utestenge innebærer å fratas deltakelse i noe andre deltar i. Tråden er kun stengt på natten. Blir de utestengt på morgenen er de utestengt frem til neste morgen. 3 1
~ Ada ~ Skrevet 24. mars #400 Skrevet 24. mars Forumansvarlig skrev (2 timer siden): Tråden er kun stengt på natten. Blir de utestengt på morgenen er de utestengt frem til neste morgen. Jeg misforsto. Takk for oppklaring! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå