Reverend Skrevet onsdag kl. 11:26 #301 Skrevet onsdag kl. 11:26 (endret) Det er på tide at Kvinneguiden tar grep med tanke på antall regelbrudd som eskalerer i kongehuset-tråden nå. Når kommentarfeltene for mediehusenes dekning tar grep for å verne om kronprinsessen, kan ikke Kvinneguiden være dårligere på dette. Tråden vokser i ekspressfart, og med mindre Kvinneguiden setter inn ekstratiltak for denne tråden med ekstreme antall regelbrudd på regelbrudd, lever denne tråden helt på egenhånd med høy scoring på Google. Nattestengt er fint, men ikke lengre nok. Som tidligere oppfordret, temaet omhandler nå spesielt en alvorlig syk kvinne som står i en umenneskelig krise, sammen med sine barn og familie. Ta hensyn. Vis varsomhet for liv og helse. Endret onsdag kl. 11:29 av Reverend 4 3 4
Natttåke Skrevet onsdag kl. 11:33 #302 Skrevet onsdag kl. 11:33 Nei, nettopp nå og fordi vi klarer stort sett å holde tråden kildebelagt bør den forbli åpen. Jeg synes nattetiltaket er tilstrekkelig og at @Forumansvarlig rydder godt. Det er en viktig diskusjon og jeg synes den må få fortsette i nåværende form. Sykdom fratar deg ikke ansvar. 6 1 7
Ellie42 Skrevet onsdag kl. 12:12 #303 Skrevet onsdag kl. 12:12 (endret) Igjen, stå på for ytringsfriheten @Forumansvarlig, dere gjør en god jobb. Ikke hør på dem som helst vil at alt dette skal gjemmes og at de som er eksponert ikke får stå i ansvaret sitt. Dette handler om 100-vis av faktiske ofre, ikke et knippe over-privilegerte Nordmenn som tenker på egne behov for luksus og korrupsjon istedenfor Epsteins ofre. Sykdom er ikke ansvars-fraskrivende. Både for mor og sønn. Vi lever i et demokrati hvor grunnloven står sterkt. Endret onsdag kl. 12:17 av Ellie42 7 2 3
Miominoen Skrevet onsdag kl. 12:17 #304 Skrevet onsdag kl. 12:17 Jeg må si meg enig med @Reverend Den såkalte diskusjonen er fullstendig ute av kontroll. Spekulasjoner, påstander, latterliggjøring og nedsettende kommentarer om MM florerer. Av det lille jeg så da jeg skummet gjennom et par sider kunne jeg rapportert de fleste innleggene. Når så enkelte påstår at dette er en viktig diskusjon med innlegg som stort sett er kildebelagt, må jeg si jeg lurer på om vi har vært i samme tråd. Som jeg ser det har den eskalert de siste dagene. Diskusjonen er fraværende. Den er blitt et ekkokammer hvor blodtørsten regjerer. 7 2
Gulline Skrevet onsdag kl. 12:30 #305 Skrevet onsdag kl. 12:30 Miominoen skrev (9 minutter siden): Jeg må si meg enig med @Reverend Den såkalte diskusjonen er fullstendig ute av kontroll. Spekulasjoner, påstander, latterliggjøring og nedsettende kommentarer om MM florerer. Av det lille jeg så da jeg skummet gjennom et par sider kunne jeg rapportert de fleste innleggene. Når så enkelte påstår at dette er en viktig diskusjon med innlegg som stort sett er kildebelagt, må jeg si jeg lurer på om vi har vært i samme tråd. Som jeg ser det har den eskalert de siste dagene. Diskusjonen er fraværende. Den er blitt et ekkokammer hvor blodtørsten regjerer. Da får du følge rådene til Forumsansvarlig - å rapportere regelbrudd. Slutt med denne evinnelige brukerdebatten. Du virker (som flere andre her) å tro at bare man stenger KG-trådene og knebler debatantene så vil ikke sannheten komme for en dag. Har du ikke fått med deg problemet? At man har tiet og løyet om ting som man vet vil komme for en dag. Og da blir det så mye, mye verre for de som står opp i det. Det nytter aldri å tie bort sannheter. 8 1 1
pøbelsara Skrevet onsdag kl. 12:40 #306 Skrevet onsdag kl. 12:40 Det er så høyt tempo i tråden at det ikke kan være opp til brukerne i forumet å rapportere. Hvis alle kunne holde seg til reglene, ville det ikke vært noe problem. Det er veldig mange som spekulerer, dikter opp, truer, ønsker sykdom og død og annet over de involverte, og det hører virkelig ikke noe sted hjemme. Jeg vet utmerket godt hva ytringsfrihet er - og hva reglene i forumet sier. Når folk ikke klarer å følge reglene, er det i seg selv en trussel for ytringsfrihet og -klima både i forumet, men også i samfunnet. Jeg rapporterer regelbrudd, men jeg er ikke moderator. OG jeg blir helt kvalm, redd og lei meg av at noen mener at man kan si hva som helst i ytringsfrihetens navn. Det kan man ikke. 3 6
Ellie42 Skrevet onsdag kl. 12:46 #307 Skrevet onsdag kl. 12:46 (endret) Argumentasjoner om at man må strupe folks ytring fordi noen ikke klarer å følge reglene er en meget glatt nedoverbakke. Jeg synes dere gjør en god jobb, moderatorer. Om noen syntes folks ytring er så ille, står de helt fritt til å ikke delta eller lese tråder. Det gjelder både MM og de som tar seg nær på hennes vegne. Man kutter ikke av seg armen fordi man har infeksjon i fingeren. Hensynet til folks følelser er underlagt hensynet til fritt ord. Endret onsdag kl. 12:47 av Ellie42 9 1
Aricia Skrevet onsdag kl. 12:48 #308 Skrevet onsdag kl. 12:48 (endret) Enig med @pøbelsara i at dette er et mengdeproblem. Det likner tilstandene i MBH-tråden tidlig på høsten 2024, da det også ble postet drøye regelbrudd i mitraljøse-tempo. Det kan ikke være brukernes ansvar å rapportere alt. KG må ta sterkere grep. Minner også om at forumet har en regel om at overdreven rapportering betraktes som spam. Den er høyst levende, og fører til sanksjoner, særlig når omfanget av regelbrudd blir så voldsomt som det er nå, og som det var i MBH-tråden høsten 2024. Endret onsdag kl. 12:48 av Aricia 2 4
Natttåke Skrevet onsdag kl. 12:50 #309 Skrevet onsdag kl. 12:50 (endret) Jeg synes faktisk det er heder til Kvinneguiden som forum at det nå er åpent og funker så godt som det gjør. Det ryddes og det følges med selv om tempoet er høyt og nattestengt tråd tar av trykk Jeg vil gjerne påminne alle her inne om at det å være uenig ikke nødvendigvis betyr regelbrudd eller at noe må stoppes. Vi vi møte mange meninger og da er det opp til moddene å vurdere og rydde. Så langt har de min fulle tillit og jeg mener de gjør en utmerket jobb. Jeg må tilføye at dersom jeg gjør noe jeg ikke skal så er det bedre å bli påminnet at nå brøt du grensene og skjerp deg, slik at jeg kan bli en bedre bruker. Så langt har det gått fint, siden jeg etterstreber å følge reglene så langt jeg kan. Endret onsdag kl. 12:52 av Natttåke 7 1 3
Ellie42 Skrevet onsdag kl. 12:51 #310 Skrevet onsdag kl. 12:51 Natttåke skrev (Akkurat nå): Jeg synes faktisk det er heder til Kvinneguiden som forum at det nå er åpent og funker så godt som det gjør. Det ryddes og det følges med selv om tempoet er høyt og nattestengt tråd tar av trykk Jeg vil gjerne påminne alle her inne om at det å være uenig ikke nødvendigvis betyr regelbrudd eller at noe må stoppes. Vi vi møte mange meninger og da er det opp til moddene å vurdere og rydde. Så langt har de min fulle tillit og jeg mener de gjør en utmerket jobb. Enig. Man sprenger ikke demningen fordi det lekker i en kran. Vikarierende ytringsfrihet er en stor trussel mot demokrati. 6 1 3
Natttåke Skrevet onsdag kl. 12:53 #311 Skrevet onsdag kl. 12:53 Ellie42 skrev (1 minutt siden): Enig. Man sprenger ikke demningen fordi det lekker i en kran. Vikarierende ytringsfrihet er en stor trussel mot demokrati. Sant, og det er jo det Forumansvarlig har gitt utrykk for til nå også. Svært ryddig, mener jeg. 7 1
Reverend Skrevet onsdag kl. 12:55 #312 Skrevet onsdag kl. 12:55 (endret) Enig med @pøbelsaraog @Aricia Det er umulig å rapportere alle regelbrudd i den farten tråden vokser. Slike fordømmende holdninger som utvises i tråden etter å ha skummet over innholdet etter at tråden åpnet idag medfører at saklige, gode innlegg drukner og brukerne som skriver de utsettes for regelbrudd. Det skulle ikke være nødvendig å vise til eksempler. Tråden er full av dem. Minner om hva som står lett tilgjengelig under alle tekstfelt: "Unngå brukerangrep og sjikane... Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett." Endret onsdag kl. 13:07 av Reverend 4 1
-Pusheen- Skrevet onsdag kl. 12:58 #313 Skrevet onsdag kl. 12:58 Å være uenig med hverandre er ikke regelbrudd i seg selv, og det må folk selvsagt tåle når de begir seg ut på offentlig debattforum. Problemet er når man istedenfor å redegjøre for sine meninger, tyr til sleivete og ukonstruktive kommentarer om andre brukere, eller snakker om at man håper at sykdom tar de involverte osv. 2 1 4
Aricia Skrevet onsdag kl. 13:06 #314 Skrevet onsdag kl. 13:06 -Pusheen- skrev (7 minutter siden): Å være uenig med hverandre er ikke regelbrudd i seg selv, og det må folk selvsagt tåle når de begir seg ut på offentlig debattforum. Problemet er når man istedenfor å redegjøre for sine meninger, tyr til sleivete og ukonstruktive kommentarer om andre brukere, eller snakker om at man håper at sykdom tar de involverte osv. Og det har da vitterlig ingen sagt heller. Ikke i nærheten engang. 5 2
Ellie42 Skrevet onsdag kl. 13:08 #315 Skrevet onsdag kl. 13:08 (endret) @Forumansvarlig - jeg vil gjerne minne om Kong Haralds nyttårstale fra 2014, jeg. Sitat Et annet aspekt ved det å bruke ord, handler om ytringsfriheten. Vi har – og skal ha – god takhøyde for ytringer i Norge. Jeg er glad for at vi holder denne fanen høyt, selv når det kan føles urimelig. Dette må vi alle tåle å leve med. Endret onsdag kl. 13:09 av Ellie42 7 1
Kollontaj Skrevet onsdag kl. 13:10 #316 Skrevet onsdag kl. 13:10 pøbelsara skrev (27 minutter siden): Det er så høyt tempo i tråden at det ikke kan være opp til brukerne i forumet å rapportere. Hvis alle kunne holde seg til reglene, ville det ikke vært noe problem. Det er veldig mange som spekulerer, dikter opp, truer, ønsker sykdom og død og annet over de involverte, og det hører virkelig ikke noe sted hjemme. Jeg vet utmerket godt hva ytringsfrihet er - og hva reglene i forumet sier. Når folk ikke klarer å følge reglene, er det i seg selv en trussel for ytringsfrihet og -klima både i forumet, men også i samfunnet. Jeg rapporterer regelbrudd, men jeg er ikke moderator. OG jeg blir helt kvalm, redd og lei meg av at noen mener at man kan si hva som helst i ytringsfrihetens navn. Det kan man ikke. Enig, så mange søppelkommentarer gjør at andre brukere skygger unna, inkludert jeg. Ytringsfrihet er ikke å si hva som helst, den har noen begrensninger. Her finnes det på, spekuleres, sprer rykter uten fakta og alt er liksom i ytringsfrihetens navn. Seriøst, @Forumansvarlig? 5 2
-Pusheen- Skrevet onsdag kl. 13:12 #317 Skrevet onsdag kl. 13:12 Aricia skrev (4 minutter siden): Og det har da vitterlig ingen sagt heller. Ikke i nærheten engang. Nei. Bare presiserte det, fordi jeg ofte ser disse sleivete kommentaren komme, nettopp fordi folk har ulike meninger. Debatten blir helt forskrudd av det. 1 1 1
Forumansvarlig Skrevet onsdag kl. 13:22 #318 Skrevet onsdag kl. 13:22 Som tidligere nevnt er ikke dette en tråd for å debattere mellom brukere. Det er mye meninger rundt hva man kan si og ikke si, samt ytringsfrihet. At Kongehuset selv har valgt å stenge sine kommentarfelt er ikke noe vi tar stilling til. Man skal fortsatt kunne diskutere saken, så fremt man er innenfor vårt regelverk. Vi legger oss på linje med andre nettsteder som har kommentarfelt og velger derfor å stenge på natten og i helger. Nå, som tidligere, så ryddes det fortsatt for persondebatt og personangrep i tråden. Det at noen utfører handlinger som skaper mye debatt åpner ikke opp for at man skal kunne angripe personen eller komme med latterliggjøring av deres person o.l. Men det er ikke noe høyere frekvens av dette nå enn det har vært siden før helgen. Når det gjelder rapportering velger jeg å fokusere på selve trådene pga høyt tempo, og jeg sjekker jevnlig trådene og prøver å være innom hver 2-3 time når tråden er åpent, men i tider kan det ta lengre tid grunnet ytre omstendigheter. Det vil ta tid før jeg rekker å se over rapportene, men de jeg har sett over hittil har ofte vært innlegg som allerede er fjernet etter rydding. 2 1 2
Reverend Skrevet onsdag kl. 13:32 #319 Skrevet onsdag kl. 13:32 (endret) Forumansvarlig skrev (30 minutter siden): det er ikke noe høyere frekvens av dette nå enn det har vært siden før helgen. Da leses ikke tråden på samme måte. Om man leser alle innleggene helhetlig, ikke hver og en især, ser man hvor reelt stygg og belastende tråden har blitt. Tråden kan leses av hvem som helst, det er det ingen kontroll over. Manglende skadebegrensning er godt synlig. Det ville ikke forundre meg overhodet om det skulle komme klage fra andre enn brukere på Kvinneguiden, spesielt ikke når man kan lese at det oppfordres til å kontakte organisasjonene som har beskytterskap fra kronprinsessen for å tvinge frem en avslutning. Endret onsdag kl. 13:44 av Reverend tilføyelse 6 3
Hebbe-lille Skrevet onsdag kl. 14:00 #320 Skrevet onsdag kl. 14:00 (endret) @Forumansvarlig er flashback, subjekt, diskutopia og Reddit gyldige kilder? Hvis ikke hvordan skal det rapporteres? Endret onsdag kl. 14:05 av Hebbe-lille 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå