Kvittre Skrevet 16 timer siden #221 Skrevet 16 timer siden (endret) https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=81784 jeg klarer det fortsatt ikke. Hvis man blar videre til side 9 og 10 i linken er de bildene jeg postet. Endret 16 timer siden av Kvittre Lagt til tekst
Eufemia- Skrevet 16 timer siden #222 Skrevet 16 timer siden Kvittre skrev (18 minutter siden): Er det lov noe sted på kg og diskutere lydopptaket som ble spilt av i retten i går? Det har vel med kongehuset og gjøre i forhold til det som blir sagt fra spaneren, men skulle kanskje helst vært postet i en Marius tråd som er stengt ? Jeg tør tenke at det hører til i MBH tråden. Den er imidlertid stengt, og har vært det i lang tid. Man må virkelig undre på grunnen til den lange stengingen. Det ligner dessverre på begrenset ytringsfrihet. Likeledes er stengingen av Kongehustråden av svært lang varighet. Basert på en oversiktlig debatt er det utfordrende å forstå den lange nedstengningen. Det er tidligere blitt brukt forklaring på dette noe sånn som at «folk må kjøle seg ned»!! Det bør snarere være slik at Forumansvarlig/moderator bør håndtere usakligheter, personangrep osv. - altså gå direkte på dem som synes å tilbakevendende legger opp til brudd på reglene. 6 1 1
Kvittre Skrevet 16 timer siden #223 Skrevet 16 timer siden Eufemia- skrev (4 minutter siden): Jeg tør tenke at det hører til i MBH tråden. Den er imidlertid stengt, og har vært det i lang tid. Man må virkelig undre på grunnen til den lange stengingen. Det ligner dessverre på begrenset ytringsfrihet. Likeledes er stengingen av Kongehustråden av svært lang varighet. Basert på en oversiktlig debatt er det utfordrende å forstå den lange nedstengningen. Det er tidligere blitt brukt forklaring på dette noe sånn som at «folk må kjøle seg ned»!! Det bør snarere være slik at Forumansvarlig/moderator bør håndtere usakligheter, personangrep osv. - altså gå direkte på dem som synes å tilbakevendende legger opp til brudd på reglene. Ja, men det sto jo i den tråden at vi kunne diskutere saken når kongehuset var innblandet, så jeg trodde tråden var stengt så lenge for at vi ikke skulle få diskutere lydklippet , men det var altså spekulasjoner om mm naturlige hårfarge som ble for mye. 1
Forumansvarlig Skrevet 16 timer siden #224 Skrevet 16 timer siden Kvittre skrev (1 time siden): Var meg som postet bilder av mm med ettervekst og bilder av henne som barn. Sto under bildene at de var hentet fra slottets hjemmeside, men det var ikke nok. Man må linke? Gikk ikke, det ville bare vist forsiden av hjemmesiden. vi hadde for en gang skyld en koselig debatt hvor vi diskuterte naturlig hårfarge, at mm kledde grått hår , ga komplimenter og sammelignet deres og barns utseende. Synd det endte i stengt tråd. De må linkes direkte. Om du bruker mobil kan du holde lenge på bildet, da kommer det opp en meny som sier kopier bildeadresse eller dy høyreklikker på bildet på pc. Når du da limer in adressen i innlegget her dukker bildet opp automatisk siden det ligger på slottets hjemmeside. Jeg har prøvd å skille ut deler av debatten slik at den kunn fortsette uten bildet.
Kvittre Skrevet 16 timer siden #225 Skrevet 16 timer siden Forumansvarlig skrev (2 minutter siden): De må linkes direkte. Om du bruker mobil kan du holde lenge på bildet, da kommer det opp en meny som sier kopier bildeadresse eller dy høyreklikker på bildet på pc. Når du da limer in adressen i innlegget her dukker bildet opp automatisk siden det ligger på slottets hjemmeside. Jeg har prøvd å skille ut deler av debatten slik at den kunn fortsette uten bildet.
Kvittre Skrevet 16 timer siden #226 Skrevet 16 timer siden Kvittre skrev (Akkurat nå): Ble det riktig nå @Forumansvarlig?
Forumansvarlig Skrevet 15 timer siden #227 Skrevet 15 timer siden Kvittre skrev (1 time siden): Er det lov noe sted på kg og diskutere lydopptaket som ble spilt av i retten i går? Det har vel med kongehuset og gjøre i forhold til det som blir sagt fra spaneren, men skulle kanskje helst vært postet i en Marius tråd som er stengt ? Det er som sagt tidligere lov å diskutere kongehusets uttalelser om boken. Det har også vært noe debatt om kronprinsparets rolle i forhold til MBH og rettssaken, men kongehuset er ikke en del av rettssaken og derfor skal ikke debatt rundt denne tas der. Det tilhører tråden som er midlertidig stengt for rydding. 1
Forumansvarlig Skrevet 15 timer siden #228 Skrevet 15 timer siden Kvittre skrev (4 minutter siden): Ble det riktig nå @Forumansvarlig? Nei, det skal ikke lagres hos deg eller oss, du skal kun kopiere lenken av bildet. Bruker du mobil eller pc?
Aricia Skrevet 15 timer siden #229 Skrevet 15 timer siden Hvis man høyreklikker på bildet på kongehusets hjemmesider kan man kopiere billedadressen:
Kvittre Skrevet 15 timer siden #230 Skrevet 15 timer siden Forumansvarlig skrev (13 minutter siden): Nei, det skal ikke lagres hos deg eller oss, du skal kun kopiere lenken av bildet. Bruker du mobil eller pc? I pad 😅
Kvittre Skrevet 15 timer siden #231 Skrevet 15 timer siden Aricia skrev (8 minutter siden): Hvis man høyreklikker på bildet på kongehusets hjemmesider kan man kopiere billedadressen:
Kvittre Skrevet 15 timer siden #232 Skrevet 15 timer siden Forumansvarlig skrev (18 minutter siden): Nei, det skal ikke lagres hos deg eller oss, du skal kun kopiere lenken av bildet. Bruker du mobil eller pc? https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=81784 Dette er lenken til bildet?
trønder Skrevet 15 timer siden #233 Skrevet 15 timer siden (endret) Kvittre skrev (28 minutter siden): https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=81784 Dette er lenken til bildet? Nei, dette er lenken til bildet: https://www.kongehuset.no/aim/kongehuset2/files/9/9/a/8d5d29e5749c95b6ffec1917eef1350929a01b70e1/99a8d5d29e5749c95b6ffec1917eef1350929a01b70e1.jpg/Scale?geometry=375x>&Set:quality=100 Endret 15 timer siden av trønder
Rev. Revenge Skrevet 14 timer siden Forfatter #234 Skrevet 14 timer siden (endret) Kvittre skrev (2 timer siden): Nei, jeg lastet de opp som vedlegg , men det sto under at de var hentet fra slottets hjemmeside. Jeg klarte ikke og linke til annet enn slottets hjemmeside, men nå skal de sies at jeg ikke er den mest tekniske. ante ikke at det skulle føre til stenging av tråden da. Da var det nok dette som gjorde at akkurat bildene ble slettet. Tror ikke det var bilder som var selve årsaken til stenging av tråden, da. Så det kan du nok ta med stor ro🙂 Endret 14 timer siden av Rev. Revenge 2
Rev. Revenge Skrevet 14 timer siden Forfatter #235 Skrevet 14 timer siden (endret) Eufemia- skrev (2 timer siden): Her er bildet som ble sensurert bort satt sammen i en bildeserie. https://www.klikk.no/underholdning/mette-marit-og-haakon-forhold-6807949 Eufemia- skrev (2 timer siden): Jeg tør tenke at det hører til i MBH tråden. Den er imidlertid stengt, og har vært det i lang tid. Man må virkelig undre på grunnen til den lange stengingen. Det ligner dessverre på begrenset ytringsfrihet. Likeledes er stengingen av Kongehustråden av svært lang varighet. Basert på en oversiktlig debatt er det utfordrende å forstå den lange nedstengningen. Det er tidligere blitt brukt forklaring på dette noe sånn som at «folk må kjøle seg ned»!! Det bør snarere være slik at Forumansvarlig/moderator bør håndtere usakligheter, personangrep osv. - altså gå direkte på dem som synes å tilbakevendende legger opp til brudd på reglene. Å følge lov om opphavsrett til åndsverk har ingenting med sensur å gjøre. MBH-tråden er stengt for gjennomlesing fra side 1 etter oppfordring fra, om jeg husker rett, @Morgan Le Fayom utallige overtramp mot ofrene, tidligere spekulasjoner fra den gang vi hadde begrenset informasjon, samt varsler om at slettede innlegg fortsatt finnes som siterte innlegg. MBH-tråden er krevende å gjennomgå, og tiden det tar har heller ingenting med begrenset ytringsfrihet å gjøre. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1788130-rr-marius-borg-høiby/page/38/#findComment-36768463 Endret 14 timer siden av Rev. Revenge lenke til informasjon om stengt tråd 2 7
Forumansvarlig Skrevet 14 timer siden #236 Skrevet 14 timer siden Kvittre skrev (1 time siden): https://www.kongehuset.no/artikkel.html?tid=81784 Dette er lenken til bildet? Som Trønder sier, det er lenken til siden. På ipad skal du også holde lenge på selve bildet og det dukker opp en meny, hvor du velger kopier lenke eller kopier bildelenke.
Kvittre Skrevet 13 timer siden #237 Skrevet 13 timer siden Kvittre skrev (2 timer siden): Kvittre skrev (2 timer siden): Ble det riktig nå @Forumansvarlig? Forumansvarlig skrev (2 minutter siden): Som Trønder sier, det er lenken til siden. På ipad skal du også holde lenge på selve bildet og det dukker opp en meny, hvor du velger kopier lenke eller kopier bildelenke. Det var akkurat det jeg gjorde her. Holdt lenge på selve bildet, det dukket opp en meny hvor jeg valgte kopier . Jeg ser ingen forskjell på dette, og på bildene som får stå av mm og Ingrid og av kronprinsesse Martha. Gir opp . Jeg ser at trønder poster en lenke til bildet, hvor bildet ikke kommer opp, men bare linken. Så det er sånn det skal være? Uten bilde? Hvorfor er de andre bildene lov? 1
Forumansvarlig Skrevet 13 timer siden #238 Skrevet 13 timer siden Kvittre skrev (42 minutter siden): Det var akkurat det jeg gjorde her. Holdt lenge på selve bildet, det dukket opp en meny hvor jeg valgte kopier . Jeg ser ingen forskjell på dette, og på bildene som får stå av mm og Ingrid og av kronprinsesse Martha. Gir opp . Jeg ser at trønder poster en lenke til bildet, hvor bildet ikke kommer opp, men bare linken. Så det er sånn det skal være? Uten bilde? Hvorfor er de andre bildene lov? Aha, da skjønner jeg, du skal ikke kopiere bilde, du skal kopiere bildelenken eller kopiere lenken, det er nok et annet sted på menyen du får opp. Loven om opphavsrett er streng og når man limer inn bildelenken ligger bildet fortsatt på den opprinnelig siden, men er synlig her, men om eier av bilder sletter det på siden forsvinner det også her. Siden man selv har ansvar for det man poster her kan man som bruker være uheldig å få krav om å betale for bruk av bildet. Man kan velge å ikke få opp bilde når man limer inn lenken for å kun få tekst slik som Trønder gjorde. 1
Anonym_2024 Skrevet 13 timer siden #239 Skrevet 13 timer siden Eufemia- skrev (3 timer siden): Her er bildet som ble sensurert bort satt sammen i en bildeserie. https://www.klikk.no/underholdning/mette-marit-og-haakon-forhold-6807949 Du kan legge inn linken på nytt?
Morgan Le Fay Skrevet 11 timer siden #240 Skrevet 11 timer siden Rev. Revenge skrev (3 timer siden): Å følge lov om opphavsrett til åndsverk har ingenting med sensur å gjøre. MBH-tråden er stengt for gjennomlesing fra side 1 etter oppfordring fra, om jeg husker rett, @Morgan Le Fayom utallige overtramp mot ofrene, tidligere spekulasjoner fra den gang vi hadde begrenset informasjon, samt varsler om at slettede innlegg fortsatt finnes som siterte innlegg. MBH-tråden er krevende å gjennomgå, og tiden det tar har heller ingenting med begrenset ytringsfrihet å gjøre. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1788130-rr-marius-borg-høiby/page/38/#findComment-36768463 Det er feil, jeg har aldri bedt om noen ryddig av tråder. Jeg bare minnet «noen» på at det også i denne tråden har vært bagatellisert og bortforklart voldsomt hva som kan ha skjedd med ofrene. Jeg synes tvert i mot at det burde ha fått stå, som en dokumentasjon på hva folk har fått seg til å si tidligere. Det har IKKE vært pent. 4 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå