Gå til innhold

Kongehuset-tråden

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 11:00

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym_2024
Skrevet
Korpsnerden skrev (På 15.10.2025 den 12.24):

Mitt innlegg var hverken svar til noen eller brukerdebatt. Innlegget hadde i tillegg flere linker til kilder ift det jeg skrev om. Jeg har heller ikke fått svar på privat henvendelse. 

Jeg orker knapt å engasjere meg lenger i kongetrådene pga klimaet. Jeg er ikke av de som skriver "kun" i disse trådene, jeg er ikke en av de som alltid svarer enkelte personer (uansett hva de skriver), og jeg spammer ikke trådene. Da føles det veldig spesielt at et innlegg man har grublet på før man skriver det, som inneholder dokumentasjon, som ikke inkluderer brukerdebatt osv blir slettet uten noe form for forklarings, mens så mye annet merkelig får stå. 

Denne er fortsatt relevant. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (12 timer siden):

Kan man vennligst gjøre noe med den konstante trangen til metadebatt om andre brukere når det kommer nyheter både i denne og MBH-tråden? Det er slitsomt når alt skal skyves til side med enorme mengder debatt om brukere og deres meninger istedenfor sak. 

Her er jeg helt enig. Litt dårlig dårlig utgangspunktet for videre debattklima når en ny boklansering starter med "forsvarerne av Høiby" og tilsvarende brukerdebatt. Det slår ikke feil - hver gang!

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Debatten om boken om MBH har flyttet seg over i kongehusettråden mens MBH-tråden er stengt for moderering. Behovet for moderering er dermed like stort i kongehusettråden nå, som det var i MBH-tråden i går, men med tillegg for avsporing.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har et spørsmål om plassering av trådene om Kongehuset og MBH. Hvorfor ligger de fortsatt under Rampelys? Jeg vet det var naturlig da tråden ble opprettet, og men nå fremstår det rart. 

MBH - saken er da virkelig en nyhetssak, og gitt at Norge er et konstitusjonelt monarki, burde man jo plassere diskusjon om dem i helt andre samfunnsaktuelle kategorier. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Forstår spørsmålet, men når det ligger noe i trådene nå som kan oppfattes som en oppfordrende trussel nå som saken er så betent (selv om det forhåpentligvis ikke er ment slik), er det sikkert greit at kontrollen på Rampelys er sterkere enn der man kan være anonym. Det bidrar til litt mer selvjustis. Håper i alle fall jeg.

Endret av Rev. Revenge
tilføyelse
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

@Forumansvarlig - merker meg at folk mener de er berettiget til å late som de er administrator og bruker disse trådene til å diskutere brukere og deres handlinger, og svarer andre brukere på spørsmål som er stilt til dere. Jeg trodde disse trådene var til for å få tilbakemelding fra dere i teamet, ikke snakke om andre brukere og deres meninger når andre stiller dere spørsmål? Er denne regelen nå endret?

Forumansvarlig skrev (På 25.7.2025 den 14.26):

Minner igjen om at denne tråden ikke er for debatt rundt saken i tråden eller for å diskutere andre brukere. 

Endret av Ellie42
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Så nå er både Kongehus-tråden og MBH-tråden stengt? MBH har vært stengt siden igår, jeg lurer på hvorfor?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (34 minutter siden):

Så nå er både Kongehus-tråden og MBH-tråden stengt? MBH har vært stengt siden igår, jeg lurer på hvorfor?

Sto "stengt i påvente av moderering"

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Sto "stengt i påvente av moderering"

Ja, i 1 døgn😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (2 timer siden):

Jeg har et spørsmål om plassering av trådene om Kongehuset og MBH. Hvorfor ligger de fortsatt under Rampelys? Jeg vet det var naturlig da tråden ble opprettet, og men nå fremstår det rart. 

MBH - saken er da virkelig en nyhetssak, og gitt at Norge er et konstitusjonelt monarki, burde man jo plassere diskusjon om dem i helt andre samfunnsaktuelle kategorier. 

Hvis du ser på nå s.25 i MBH-tråden her inne, så ser du et svar fra Forumansvarlig vedr. dette.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (49 minutter siden):

Hvis du ser på nå s.25 i MBH-tråden her inne, så ser du et svar fra Forumansvarlig vedr. dette.

Takk for henvisning. 

@ForumansvarligEndrer da mitt spørsmål til å kun omhandle Kongehuset. Det bør vel vurderes som noe annet enn «kjendis»-tråd og mer av typen samfunnsaktuell sak.

Endret av CeXNS
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Ja, i 1 døgn😅

Forumansvarlig har vel ikke rukket det enda. 

• Liker 3
Skrevet
Anonym_2024 skrev (47 minutter siden):

Tror det er @_popcorn_ som moderer denne uken også. 

Vet at vi ikke skal diskutere moderering her. Men ærlig talt. Hva er det som gjør at disse trådene stenges til stadighet og over så lang tid? Skjønner ingenting. Tråder med persondebatter det vel bare å slette når man har tid - behøver vel ikke stenge tråden av den grunn? Lovbrudd ol. Skulle tro det var skrevet noe skikkelig grusomt i trådene. Nei, jeg skjønner ingenting 😅 Men det er vel kanskje ikke meningen heller 😅

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Noen ganger ligger svaret man søker i selve spørsmålet.

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Om

Aricia skrev (19 timer siden):

Noen ganger ligger svaret man søker i selve spørsmålet.

Som forumansvarlig har skrevet mange ganger; dette er ikke tråden for å fortsette debatten eller diskutere andre brukere. 

• Nyttig 9
Skrevet

Det stemmer at det er jeg som modererer Marius og Kongehus trådene for tiden. 

Tråder kan bli stengt i påvente av moderering hvis det har vært høy aktivitet, for at de ikke skal spinne videre før vi rekker rydde. Jeg har både jobb og andre forpliktelser utenfor forumet, og har derfor tatt lengre tid for meg å rydde og gjenåpne trådene, samt svare på henvendelser. 

_popcorn_, adm

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Den er åpen i dag. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Der er påfallende mange innlegg som slettes. Mange av innleggene som slettes bryter ikke med reglene. 
Det reiser seg et inntrykk av at mye av innhold som er kritisk til kongehuset og MBH slettes. Det vaskes fullstendig i lenker hvor det ikke gir mening å slette absolutt alt. 

Det etterlates et inntrykk av om det foreligger en slags «bestilling» på modereringen. Når man ser at innlegg hvor linker fra media ligger vedlagt som referanse også slettes, så utfordrer det intensjonen med debatt og ytringsfriheten. 

MBH tråden for tilbakemeldinger er låst. Derfor poster jeg dette her. Jeg godtar ikke at det slettes, dette også fordi trådene/personene svært ofte veves i hverandre. Private henvendelser besvares sjelden, eller ikke. 

En tråd/lenke vedrørende J. Snekkestad og henleggelse av saken ble slettet. Vi var flere som bidro i denne, og alt er borte!! 
På hvilket grunnlag ble lenken slettet? Innlegg var knyttet opp til linker fra pressen. Opplysninger for øvrig i innleggene er også å finne i media. 

Jeg har nevnt det før; Det kan være relevant om pressen får tips om modereringen i dette forumet, og da med fokus på det som kan fremstå som sensur. 

Eiere av forumet har plikt til å påse at de etterlever og praktiserer ytringsfrihetens prinsipper. 

Endret av Eufemia-
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Eufemia- skrev (19 minutter siden):

Der er påfallende mange innlegg som slettes. Mange av innleggene som slettes bryter ikke med reglene. 
Det reiser seg et inntrykk av at mye av innhold som er kritisk til kongehuset og MBH slettes. Det vaskes fullstendig i lenker hvor det ikke gir mening å slette absolutt alt. 

Det meste av innleggene som slettes i tråden er brukerdebatt og brukerangrep. Det glir fort over i at brukere diskutere hverandre istedenfor deres meninger.

Deretter blir det mest ryddet for avsporinger da man ikke greier å holde seg til temaet som er i tråden, nemlig den norske kongefamilien, og det diskuteres over flere innlegg/sider om andre kongefamilier og andre personer uten at debatten har noen kobling til den norske kongefamilien bortsett fra de første innleggene. 

Deretter blir det ryddet for spekulasjoner. Ofte grove spekulasjoner. Viser til regelverket som sier dette:

Sitat

Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene, eller deres nærstående.  Du har selv ansvar for å dokumentere dine påstander fra anerkjente kilder i tilfeller hvor årsakssammenhenger ikke vurderes å være allmenn kjent.

En tråd/lenke vedrørende J. Snekkestad og henleggelse av saken ble slettet. Vi var flere som bidro i denne, og alt er borte!! 
På hvilket grunnlag ble lenken slettet? Innlegg var knyttet opp til linker fra pressen. Opplysninger for øvrig i innleggene er også å finne i media. 

Jeg kan ikke se at vi har hatt en tråd om Snekkestad den siste tiden. Jeg vet det ble laget en for en god stund tilbake, men den inneholdt spekulasjoner i hovedinnlegget og ble derfor slettet. 

Jeg har nevnt det før; Det kan være relevant om pressen får tips om modereringen i dette forumet, og da med fokus på det som kan fremstå som sensur. 

Eiere av forumet har plikt til å påse at de etterlever og praktiserer ytringsfrihetens prinsipper. 

Man har ytringsfrihet, men vi har også ett regelverk man skal følge på vårt forum. Der har vi regler når det gjelder brukerdebatt, brukerangrep og spekulasjoner. Noe som ofte brytes i disse trådene. Dessverre er det også ofte gode innlegg som blir slettet da de inneholder en spekulasjon som ikke kan dokumenteres, og vi ønsker ikke å del rydde innlegg (bortsett fra sitering og svar) da det er uetisk og invaderende mot brukere. Da må man heller settes seg inn i hvilke regler man bryter når man blir ryddet, og hvordan man kan unngå dette i fremtiden. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...