Scheherazade Skrevet 4. mars 2006 #21 Skrevet 4. mars 2006 (endret) Jeg hadde en kort, men stormfull karriere som klarinettist et halvt års tid på aspirantopplæringen i skolekorpset, men sluttet da jeg fikk regulering. Synes ikke det var noe særlig gøy heller. Har spilt piano en del år, men nå står pianoet mitt hjemme i Bergen. Og så har jeg spilt slagverk i ca. 8 år, er dette som har vært mest seriøst. Sluttet da jeg flyttet til Trondheim, men kommer nok til å begynne igjen en vakker dag. (Og så har jeg slagverkutstyr for en 15-16 000 i kleskapet... ) Endret 4. mars 2006 av Scheherazade
Catzy Skrevet 4. mars 2006 #22 Skrevet 4. mars 2006 Har fått opplæring i fiolin og piano i tillegg til blokkfløyte. Lærte å spille gitar selv. Og dermed klarer jeg å spille ganske mange andre instrumenter rimelig greit, så lenge de er basert på en vanlig skala. Har lært å spille afrikansk tromme, marimba (store afrikanske xylofon-aktige instrumenter) og mbira av Zimbabwes svar på Edvard Grieg, Dumisani Maraire. En mbira ser slik ut: http://images.amazon.com/images/P/B000003I...SCLZZZZZZZ_.jpg (En mbira likner litt på et minipiano, men det er stemt på en utrolig snål måte. Oppbygningen av skalaen er helt annerledes enn "vestlige" instrumenter.) Har lyst på et synth eller noe sånn, som jeg kan plugge inn hodetelefoner på og kose meg med. Savner å spille musikk innimellom. Catzy
Gjest gudrun80 Skrevet 4. mars 2006 #23 Skrevet 4. mars 2006 jeg var den eneste i klassen på barneskolen som klarte å fullføre en sang på blokkfløyte... ;p ellers har jeg spilt piano i noen år men det ble en slutt på det når exen min stjal pianoet mitt.............
Gjest Malina Skrevet 4. mars 2006 #24 Skrevet 4. mars 2006 Kan du spille på noe instrument? Jeg kan spille piano og gitar. Jeg gikk på pianospilling i 2 år(11-13 år) og har holdt spillingen ved like,men det er ikke så ofte jeg spiller nå...må bli litt når jeg er hjemme hos foreldrene mine. Gitar har jeg lært litt av meg selv; og av eldste broren min...
Anglofil Skrevet 4. mars 2006 #25 Skrevet 4. mars 2006 (endret) Jeg kan ikke spille noe instrument, har alltid holdt på med andre ting. Fikk et digert og fancy keyboard for et par år siden, så jeg har prøvd meg litt på det. Har aldri vært noe notemenneske for å si det slik, dog kan litt noter. Tror at hvis jeg faktisk setter meg ned så klarer jeg nok å lære meg et instrument, har hørt at jeg er veldig musikalsk, i følge min tidligere musikklærer på ungdomsskolen. Han gav meg en sterk 5 i standpunkt, selvom jeg aldri helt fikk til gitarspillinga. Synger en del, har sunget i kor i mange år, nå trener jeg bare stemmen alene, sånn ca hver dag. Har en drøm om å kunne spille piano, å ha mulighet til å lage egen musikk, sette musikk til de sangene jeg lager selv. Mvh Yvonne Endret 4. mars 2006 av yvonne
tommeline Skrevet 5. mars 2006 #26 Skrevet 5. mars 2006 Spiller tverrfløyte. Overrasket over hvor mange her som har spillt/spiller fiolin. Kjenner nesten ingen som gjør det...
Catzy Skrevet 5. mars 2006 #27 Skrevet 5. mars 2006 Spiller tverrfløyte. Overrasket over hvor mange her som har spillt/spiller fiolin. Kjenner nesten ingen som gjør det... ← Veldig mange unge piker gjør visst det. Jeg er en av dem. Tror det er noe foreldre synes er fint, og som ungene enten fortsetter med, eller dropper hardt og brutalt når de begynner på ungdomsskolen... Catzy
Amanlis Skrevet 5. mars 2006 #28 Skrevet 5. mars 2006 Av hensyn til omgivelsene mine gjør jeg ikke det.
Gjest gjest1 Skrevet 5. mars 2006 #29 Skrevet 5. mars 2006 Jeg var ganske gammel da jeg begynte å spille fiolin/fele. Begynte da jeg var student. Men siden jeg har spilt veldig mye annet gikk det ganske fort å lære... Nå spiller jeg aktivt i spelmannslag sammen med mange gamle menn
Gjest Gjesta Skrevet 5. mars 2006 #30 Skrevet 5. mars 2006 Spilte piano før, men tror ikke jeg husker så mye nå
Donnie Darko Skrevet 6. mars 2006 #31 Skrevet 6. mars 2006 Jeg spiller trommer i to band. Spiller også gitar, bass og piano/synth
NullHull Skrevet 6. mars 2006 #32 Skrevet 6. mars 2006 Jeg spiller kirkeorgel. Startet med vanlig orgel da jeg var 6, etter 3 år begynte jeg å synes det ble for kjedelig. Min orgel-lærer syntes det var for ille at jeg skulle slutte så tidlig, og ettersom han selv jobbet som organist, fikk han meg til å begynne å spille mere klassiske stykker av Bach, osv. Og dét var kult det!! Dermed ble det til at jeg fortsatte helt til voksen alder. Hadde en drøm om å kunne leve av musikk en gang, men med alderen ble interessen for andre ting større og jeg havnet i reiselivet. Men jeg kan fortsatt spille mange av de hundrevis av klassiske stykkene jeg har pugget opp igjennom årene, selv om fingrene har stivnet noe
Gjest |H| Skrevet 6. mars 2006 #33 Skrevet 6. mars 2006 Jeg spiller litt av gitar, keyboard. Gikk 2 år på keyboard-skole. Så har jeg spilt en del trommer. Begynte i band på ungd.skolen og gikk musikklinja på folkehøgskole hvor jeg spilte trommer.
Angelheart Skrevet 6. mars 2006 #34 Skrevet 6. mars 2006 Spilte orgel noen år i min barndom, men gikk etterhvert over på først klarinett og så saxofon, som jeg enda spiller. Er på det 26. året i samme korps, nå! Har så vidt begynt å spile litt trommer nå, KJEMPEGØY
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå