Gjest LoisLane Skrevet 3. mars 2006 #1 Skrevet 3. mars 2006 Kan du spille på noe instrument? Jeg fikk et lite oppsving når sønnen min fikk blokkfløyte nylig. Jeg har spilt både klarinett og saksofon og kjente det klødde litt i fingrene.
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #2 Skrevet 3. mars 2006 Har selv spilt piano siden jeg var fem, og stortives med det. Men med to jenter på Musikkskole (en på fiolin, en på piano) her jeg vært pent nødt til å bli kjent med fiolinen også. Og det er pinadø ikke enkelt! Strever som bare det med å spille "Lisa gikk til skolen" forholdsvis rent! Men vi har det utrolig artig når vi øver, og det er kjekt å kunne hjelpe jentene når de strever, om det er med notene eller fingersetting. Og ikke minst: Det å spille er en aktivitet som krever ro og konsentrasjon, og i en hektisk hverdag er musikken et hyggelig avbrekk fra stress og styr.....både for liten og stor!
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #3 Skrevet 3. mars 2006 JA! Musikk er gøy. Jeg spiller fele nå (folkemusikk), aktivt. Har spilt mange instrumenter i løpet av oppveksten, og har vært lærer på kulturskolen i gitar og piano. Så har jeg jobbet som organist i en periode. Og dirigert kor. (Pluss en mørk fortid som klarinettist i korps, men det har jeg ikke fortsatt med...)
Gjest Chrizzy Skrevet 3. mars 2006 #4 Skrevet 3. mars 2006 Gitar Har spilt piano og fiolon også. Men det var når jeg var lita.
fiesta Skrevet 3. mars 2006 #5 Skrevet 3. mars 2006 Nei. Men på skolen så har vi spilt både gitar og mandolin. Men det er mange år siden. Hadde vært gøy å kunne spille piano. Men er for gammel til å lære det nå. Syntes jeg da.
Arkana Skrevet 3. mars 2006 #6 Skrevet 3. mars 2006 Ja, jeg har spilt piano siden jeg var 6. Gikk på musikkskole i flere år. Nå er det imidlertid lenge siden jeg har spilt piano, så jeg kunne trengt litt oppfriskning. Vi lærte å spille blokkfløyte og gitar på barne- og ungdomsskolen, men vil ikke si jeg er nevneverdig flink i det.
Gjest Chrizzy Skrevet 3. mars 2006 #7 Skrevet 3. mars 2006 Nei. Men på skolen så har vi spilt både gitar og mandolin. Men det er mange år siden. Hadde vært gøy å kunne spille piano. Men er for gammel til å lære det nå. Syntes jeg da. ← Nei det er man aldrig for gammel for. Man spiller jo et instrument fordi det er noe som bringer glede og kreativitet inn i livet. Det handler ikke om aldre, om man ikke har tenkt å bli berømt da
Gjest Markus i Oslo Skrevet 3. mars 2006 #9 Skrevet 3. mars 2006 Jeg er ikke så aller verst på gitar. Til vanlig mest rytme, men drar gjerne noen soloer hvis jeg er litt på en snurr.
iingvild Skrevet 3. mars 2006 #10 Skrevet 3. mars 2006 Spiller klarinett i tillegg til skolens opplæring i blokkfløyte og gitar. Prøver på egenhånd å lære litt piano-spilling.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #11 Skrevet 3. mars 2006 nei, og jeg angrer som fy på at jeg ikke i det minste prøvde meg på musikkskole da jeg var liten. jeg har lyst å spille gitar, bass, piano, slagverk og mye annet, men akkurat nå er det ingen som kan lære meg det og jeg har ikke råd til timer akkurat nå, men med tiden skal jeg i alle fall ta pianotimer.
Poor Leno Skrevet 3. mars 2006 #12 Skrevet 3. mars 2006 Jeg har alltid hatt lyst å lære meg å spille piano, men det ble med en kort kornett-karriære i skolekorpset da jeg var yngre.
Gjest LoisLane Skrevet 3. mars 2006 #14 Skrevet 3. mars 2006 Bare venter på den første som spiller på sex.
Gjest Gjesta Skrevet 4. mars 2006 #15 Skrevet 4. mars 2006 Er utdannet fiolinist, og spiller i tillegg piano. Har også spilt litt orgel og gitar, men kun på hobbybasis.
Within my guitar Skrevet 4. mars 2006 #17 Skrevet 4. mars 2006 Spiller gitar. Det er en veldig stor del av meg. Derav navnet. Spiller også litt grunnleggende piano. Mest for å akkompagnere når jeg synger.Ønsker meg så inderlig et piano. Men har ikke plass. Sukk. Også spilte jeg fiolin da jeg var mindre. Angrer på at jeg sluttet. Og når jeg er hjemme hos foreldrene mine spiller jeg på trommene til pappa og bassen til broren min. Men det låter nok ikke så fint er jeg redd. Men har planer om å lære meg å spille bedre på de instrumentene jeg kan bittelitt av. Instrumenter er genialt og viktig.Er utrolig fint å kunne spille et eller annet. B.
tuji Skrevet 4. mars 2006 #18 Skrevet 4. mars 2006 Tok pianotimer fra jeg var 8 til jeg var 18, uten at jeg er så utrolig flink av den grunn.
Gjest lillelou Skrevet 4. mars 2006 #19 Skrevet 4. mars 2006 Jeg spilte fiolin fra jeg var 7 til jeg var 14. For noen år siden begynte jeg å spille cello (fantastisk instrument).
Catus Skrevet 4. mars 2006 #20 Skrevet 4. mars 2006 Jeg spilte keyboard da jeg var yngre; spilte vel i 5-6 år. Angrer som bare det på at jeg sluttet, da det er kjempegøy å kunne spille! Men det er vel forhåpentligvis bare litt oppfriskng som skal til!? Og..ehh..et nytt keyboard hadde vel også gjort seg. Ikke særlig gøy å spille på mitt 80-talls nybegynnerbrett lenger, nei.. Ellers har jeg også spilt slagverk i tre år. Spilte i både rockeband og i kor. Trommer er gøy!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå