solsolsol Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Får plutselig besøk av en vennefamilie (vi ikke kjenner supergodt) på nyttårsaften. Moren sendte melding og sa at ungene er kresne og er fornøyde med å bare spise tilbehør. Prøvde å spørre hva slags tilbehør de forventer, men det lo hun bare bort. Så ja. Vi pleier ikke ha noe som er spesielt barnevennlig. Da mine var på sitt kresneste spiste de liksom bare selve kalkunen. Ungene er 3 og 8. Burde jeg kjøpe pølser? Kjøttboller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Hadde ikke laget noe voldsomt ekstra, kanskje kjøpt noen pølser og lomper? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Potet og saus? Anonymkode: 8ac82...ad7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knappemor Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Spørs hva slags tilbehør du vanligvis har, jeg ville ikke ha kjøpt inn pølser etc, men kanskje laget litt ekstra grønnsaker som brokkoli og gulrot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 Potet, saus, grønnsaker. Anonymkode: 38128...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 Da hadde jeg trodd de spiste poteter og saus, vis det var «tilbehør» som var greia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 Waldorfsalat Anonymkode: 6f219...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 Alle liker waldorf og poteter. Anonymkode: 27ea3...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 Kalkun er jo en barnevennlig middag, er jo ikke østers Hvis de ikke like kalkun så er det jo poteter, saus og grønnsaker. Rosenkål er jo veldig godt og har aldri hatt et barn her som ikke liker det. Men nå er vi over gjennomsnittet glad i mat. Jeg må alltid ha noe i bakhånd i tilfelle jeg får slike kresne mennesker til mat så jeg hadde nok kjøpt inn noe pølse og brød i tilfelle, uansett så bør alle få noe de liker å spise. Anonymkode: 04ac6...751 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 Her har vi babygulrøtter og rosenkål til. Om mor har sagt de er kresne, klarer de seg nok med det, poteter og saus Anonymkode: badaa...183 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 Hadde kjøpt noen poser med babygulrøtter (fryst) fra Kiwi (Rema sine er staver, men god de også). Ofte liker barn gulrøtter, og enda mer når det er smått. Ellers kommer en langt med potet og saus. Kan ha sosisser til kalkun også om du har lyst, men sikkert ikke nødvendig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 Barnevennlig tilbehør til kalkun? Altså potet, saus, gulrot, mais pleier å være relativt barnevennlig? Kanskje jeg hadde hatt noe loff med smør eller rundstykker om jeg ville strekke meg (aka. Amerikanske "dinner rolls" eller noe lignende?). Det er kul umulig å vite hva andres kresne barn spiser, men kanskje noe kokt pasta i en enkel salat eller en pastasalat om jeg ville på død og liv "gjøre noe". Som mamma til kresen barn tenker jeg at dette ikke er ditt problem, det er deres. Enten må kresen barn spise "rundt det de ikke liker" ellers bør foreldre selv ta med noe som er safe. Måte på hva du som vertinne skal dikke-og-dille med syntes jeg. Anonymkode: fce87...227 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle liker waldorf og poteter. Anonymkode: 27ea3...61b Nei det gjør vi ihvertfall ikke, waldorf er det eneste jeg som voksen ikke spiser. Majones iblandet frukt og nøtter er for spesielt interesserte. Anonymkode: fce87...227 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet 29. desember 2024 #14 Del Skrevet 29. desember 2024 Hvis mor ikke definerer hva hun mener, så er det nok mest en beskjed til deg om at du kan forvente at ungene ikke spiser alt du serverer så hun slipper å forklare ved middagen. Sikkert litt lei/flau over et. Antar hun har en mening med at barna skal lære seg å spise det som serveres, så hadde ikke gjort noe ekstra uten at hun ba konkret om det. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #15 Del Skrevet 29. desember 2024 Ikke lag noe ekstra som ikke tilhører en kalkunmiddag, som kjøttboller eller pølser. Det blir bare flaut for mora. Ikke gjør noe stort nummer ut av det. Barna spiser det de liker av det som står på bordet. Vi pleier å ha ris til kalkunen i stedet for poteter. Det er hvertfall barnevennlig og kan evt. være et tilleggsalternativ til potetene uten at det virker rart. Anonymkode: 094b6...cde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. desember 2024 #16 Del Skrevet 29. desember 2024 Møtt en del barn som ikke liker hverken rosenkål eller waldorfsalat (eller surkål for den del), så her er det nok veldig ulikt. Gulrot er nok mer safe enn rosenkål og waldorfsalat, selv om det er barn som ikke vil ha gulrot heller. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #17 Del Skrevet 29. desember 2024 Stekte epler? Rotmos? Anonymkode: 0bef0...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #18 Del Skrevet 29. desember 2024 Hadde laget akkurat som vanlig, kunne til nøds satt på noe ris som ekstratilbehør. Blir foreldrene sur så er det deres eget problem. Kan ikke forvente noe annet når de skal i besøk. Da må de selv ta med noe ungene spiser, de er jo deres problem. Anonymkode: 069b0...866 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #19 Del Skrevet 30. desember 2024 Hadde hatt agurker og baguett/loff og kanskje noen pølser som var lett å varme. Spar litt av ingrediensene til waldorf (epler, ananas, druer) og ha i egne skåler. Både waldorf og rosenkål utgår lett for mange barn. Anonymkode: 50805...1da 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #20 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg vil vel si at tilbehør til kalium er noe av det mest barnevennlige det er, så hadde ikke laget noe ekstra, spesielt ikke når foreldrene ikke har spesifisert hva de liker og ikke. Men er enig med anonym #13 at Waldorfsalat ikke er noe alle liker. Det må være det minst barnevennlige av tilbehøret vil jeg vel heller si. Majones/rømme/dressing- aktig, med frukt og nøtter i, ting blandet sammen er jo oppskriften på hva vannene barn har problemer med😅 Men siden mor presiserte at de klarte seg på tilbehør, regner jeg med vanlig kalkuntilbehør er noe de kan ha. Anonymkode: 0968a...679 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå