Gå til innhold

Noen som har operert spinalstenose og kan dele erfaringer?

Millymolly

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ganske nyoperert, flere som har gjort det samme og kan dele erfaringer vedr trening, fysioterapi, sykmeld osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge mine foreldre har gjort det, de gikk til fysioterapi en stund etter, mye på små gåturer, og var mye i basseng, mener jeg å huske.  Begge ble smertefrie og veldig oppegående nesten med en gang. God bedring og lykke til! 

Anonymkode: a5541...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert for spinal stenose for noen måneder siden. Angående trening så skal du ha fått beskjed hvor lenge du bør vente. Det kommer av hvor mye du har gjort i ryggen. er du operert i flere nivåer? Jeg måtte vente 5-6 uker. Da må en begynne med trening på lavt nivå. Lurt å få hjelp av fysio. Kjører du for hardt i starten så ødelegger du det som er gjort. Helningstid er fra 6-12 måneder før endelig resultat er der. Dette sa kirurgen til meg. I starten var det kun små turer for ble veldig fort sliten i ryggen. Jeg fikk med info fra sykehuset. 

Anonymkode: b975c...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.55):

Jeg har operert for spinal stenose for noen måneder siden. Angående trening så skal du ha fått beskjed hvor lenge du bør vente. Det kommer av hvor mye du har gjort i ryggen. er du operert i flere nivåer? Jeg måtte vente 5-6 uker. Da må en begynne med trening på lavt nivå. Lurt å få hjelp av fysio. Kjører du for hardt i starten så ødelegger du det som er gjort. Helningstid er fra 6-12 måneder før endelig resultat er der. Dette sa kirurgen til meg. I starten var det kun små turer for ble veldig fort sliten i ryggen. Jeg fikk med info fra sykehuset. 

Anonymkode: b975c...563

Fikk øvelser og beskjed om å gå turer fram til ca 6 uker etter operasjon, deretter fysioterapi- har ikke startet med det enda. Føler det går bra, men som du sier man blir sliten i ryggen- også er jeg veldig redd for å falle på isen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 18.46):

Begge mine foreldre har gjort det, de gikk til fysioterapi en stund etter, mye på små gåturer, og var mye i basseng, mener jeg å huske.  Begge ble smertefrie og veldig oppegående nesten med en gang. God bedring og lykke til! 

Anonymkode: a5541...533

Så bra! Jeg ble anbefalt basseng først etter noen måneder. 
Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...