PhilosopherSe7en Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg har i dag to sett med gryter. Obh Nordica og Høyang/Fiskars Party. Jeg vil nå kvitte meg med Party. De bruker en evighet på å bli varm, belegget faller av, ingen helletut og ingen sil i lokket. Jeg er forsåvidt forbød med Obh, men kunne tenkt meg lokk som er enklere å stable og samtidig får plass i oppvaskmaskinen, men beholde sil i lokket. Noen gode tips her inn mot januarsalget? Så langt har jeg sett meg ut Tefal Nordica og Zwilling SIMPLIFY, men tar gjerne i mot erfaringer på disse og tips til andre merker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Solingen emaljerte har iallefall mye skader som nye så de hadde jeg ikke kjøpt igjen. (Ikke det du spør etter men det er jo gryter). Byttet og fikk en verre. Byttet og fikk enda en med skader. Anonymkode: a91ff...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Bra med tips til hva en bør styre unna også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Vært fornøyd med sabor. Anonymkode: 3d4de...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 PhilosopherSe7en skrev (4 timer siden): Jeg har i dag to sett med gryter. Obh Nordica og Høyang/Fiskars Party. Jeg vil nå kvitte meg med Party. De bruker en evighet på å bli varm, belegget faller av, ingen helletut og ingen sil i lokket. Jeg er forsåvidt forbød med Obh, men kunne tenkt meg lokk som er enklere å stable og samtidig får plass i oppvaskmaskinen, men beholde sil i lokket. Noen gode tips her inn mot januarsalget? Så langt har jeg sett meg ut Tefal Nordica og Zwilling SIMPLIFY, men tar gjerne i mot erfaringer på disse og tips til andre merker. Hva du skal bruke grytene dine til, er vesentlige opplysninger her. Når belegget faller av på Party pannene dine, så er det feil bruk, eller feil på produktet om de er helt nye? Min erfaring er heller ikke at de bruker lang tid på å bli varm/det koker. Hva som er bra til ditt forbruk er umulig å svare på, da du ikke gir info om hva som skal lages i grytene. Anonymkode: 35d83...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg har en simplify og den er genial! Har mange ulike i stainless steel, det er det viktigste i grunn, men simplify er nydelig til pasta foreks, grønnsaker, egg. Anonymkode: 81b1b...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva du skal bruke grytene dine til, er vesentlige opplysninger her. Når belegget faller av på Party pannene dine, så er det feil bruk, eller feil på produktet om de er helt nye? Min erfaring er heller ikke at de bruker lang tid på å bli varm/det koker. Hva som er bra til ditt forbruk er umulig å svare på, da du ikke gir info om hva som skal lages i grytene. Anonymkode: 35d83...2b6 Jeg skal lage mat! Koke pasta, grønnsaker, lage sauser, ulike gryter, suppe, grøt. Helt vanlig kosthold skal tilberedes i grytene. Ok du ikke synes Party er treg til oppvarming mistenker jeg at du ikke har sammenlignet med andre gryter. Jeg synes hvertfall de er søppel og har hatet de fra dag en, så jeg skal ikke ha slike noen gang igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #8 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har en simplify og den er genial! Har mange ulike i stainless steel, det er det viktigste i grunn, men simplify er nydelig til pasta foreks, grønnsaker, egg. Anonymkode: 81b1b...785 Høres bra ut. Hvordan er den på gryterett, sauser og den type ting? Går det fint uten at det svir seg eller henger i bunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 PhilosopherSe7en skrev (4 minutter siden): Jeg skal lage mat! Koke pasta, grønnsaker, lage sauser, ulike gryter, suppe, grøt. Helt vanlig kosthold skal tilberedes i grytene. Ok du ikke synes Party er treg til oppvarming mistenker jeg at du ikke har sammenlignet med andre gryter. Jeg synes hvertfall de er søppel og har hatet de fra dag en, så jeg skal ikke ha slike noen gang igjen. At du skal lage mat i grytene dine, det klarte jeg faktisk ikke å tenke Skal du lage melkemat har du en type gryter, skal du koke fisk har du en type gryter, skal du varme grønnsaker eller koke poteter har du en type gryter. Du gjør som kokkene på store kjøkken, har ulike gryter til ulik type mat. Anonymkode: 35d83...2b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 PhilosopherSe7en skrev (5 minutter siden): Høres bra ut. Hvordan er den på gryterett, sauser og den type ting? Går det fint uten at det svir seg eller henger i bunn? Jeg synes faktisk ikke at det er et problem med noen av de jeg har. Anonymkode: 81b1b...785 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du skal lage mat i grytene dine, det klarte jeg faktisk ikke å tenke Skal du lage melkemat har du en type gryter, skal du koke fisk har du en type gryter, skal du varme grønnsaker eller koke poteter har du en type gryter. Du gjør som kokkene på store kjøkken, har ulike gryter til ulik type mat. Anonymkode: 35d83...2b6 Eller som normal husholdning, gryter som tåler litt mer enn en type mat, de fleste har ikke plass til det samme som et storkjøkken. Anonymkode: 8cb00...509 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 Vi er veldig fornøyd med Vargen & Thor grytene våre ☺️ Anonymkode: a99c9...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 Det beste som finn er kobber gryter og panner. De holder så jevn varme som ikke andre gjør. Bare vær obs på at alle er ikke antislip bunn Anonymkode: 35d4a...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #14 Del Skrevet 29. desember 2024 WMF er et veldig bra merke. Sjekk det ut. Anonymkode: 1c3f8...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 29. desember 2024 #15 Del Skrevet 29. desember 2024 Ikea 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #16 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): At du skal lage mat i grytene dine, det klarte jeg faktisk ikke å tenke Skal du lage melkemat har du en type gryter, skal du koke fisk har du en type gryter, skal du varme grønnsaker eller koke poteter har du en type gryter. Du gjør som kokkene på store kjøkken, har ulike gryter til ulik type mat. Anonymkode: 35d83...2b6 Du vet det finnes kjeler og gryter som tåler å brukes til allsidig matlaging? Anonymkode: 3d4de...8d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): At du skal lage mat i grytene dine, det klarte jeg faktisk ikke å tenke Skal du lage melkemat har du en type gryter, skal du koke fisk har du en type gryter, skal du varme grønnsaker eller koke poteter har du en type gryter. Du gjør som kokkene på store kjøkken, har ulike gryter til ulik type mat. Anonymkode: 35d83...2b6 Jeg har fint klart å lage alt jeg trenger i grytene fra Obh, så antar at det skal være mulig med andre typer gryter også. Men nå som jeg kaster Party i søpla så har jeg ikke lenger nok med de tre jeg har i fra Obh, så må anskaffe to gryter til. Hadde det ikke vært for at jeg ikke er så stor fan av lokkene til Obh så hadde jeg kjøpt flere slike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #18 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du vet det finnes kjeler og gryter som tåler å brukes til allsidig matlaging? Anonymkode: 3d4de...8d0 Man kan lage hva man vil i ulike gryter, men å lage saus eller melkemat en en tynn unnet stålkasserolle medfører at du bør røre i gryta omtrent hele tiden, for å unngå at maten setter seg i bunnen. Bruker du en tykkbunnet kjele, med belegg, så setter knapt semulegrynsgrøten seg fast i bunnen. Og slik kan vi fortsette med voksenopplæringen…… Anonymkode: 35d83...2b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 29. desember 2024 #19 Del Skrevet 29. desember 2024 VetAlt skrev (6 timer siden): Ikea Syns og det er gode gryter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #20 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg har mye fra Scanpan. Jeg har også de Party grytesettene og har ingenting å utsette på dem. Hvis belegget løsner så bruker du rett og slett feil redskap i grytene. Jeg har hatt mine i mange år, uten at belegget har løsnet, og de er helt fine i bruk. Har mange ulike, så jeg kan fint sammenligne. Kjøp Eva Solos Green Tools, så slipper du belegg som løsner... Anonymkode: 30278...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå