Gå til innhold

Bør jeg gå til ortoped?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått til fysioterapeut og vet jeg har bekkenlåsning, en flat muskel i rumpa og betennelse i en annen muskel som kompenserer for den flate muskelen. Har hatt vondt og smerter i 4 år.

I det siste har jeg fått en annen type smerte i hofta. Er lei av å gå til fysio (føler de kun sluker penger), kan jeg da gå til ortoped i stedet? Må si jeg er litt usikker på fysio sin diagnose da skaden kommer fra et traume (fall på sykkel) og jeg har aldri tatt mr eller røntgen, så jeg er redd for at det er noe annet. I tillegg så hjelper ikke øvelsene mot smertene, så føler jeg trenger mer hjelp.

blir det riktig å gå til ortoped?? Eller er det noen andre jeg bør dra til?

Anonymkode: 14f67...2d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen? Spørre om henvisning til MR eventuelt. Ortopeder er jo når det skal vurderes operasjon.

Anonymkode: 8133c...8e3

• Nyttig 1
Skrevet

Med mindre du går privat kan du ikke gå til ortoped, du må henvises via fastlegen din. 

Men, har du falt fra sykkelen og vondt etter det, så tenker jeg det er innenfor å gå til legen etter så lang tid og spørre om å få tatt bilder for å få utelukket at det er noe annet. Ikke sikkert legen vil henvise deg med en gang til ortoped, men henviser deg til MR/røntgen også vil henvisning avhenge av hva bildene viser.

Anonymkode: d27ed...5da

Skrevet

Flat muskel i rompa? Altså hva slags kvakksalver er det du har vært hos? Har du vondt gå til fastlegen og få henvisning til røntgen. 

Anonymkode: d8b15...f76

• Liker 4
Skrevet

Fysioen din burde jo rådet deg til å gå til legen for røntgen eller MR for lenge siden. Rart vedkommende kan stille diagnose sånn uten videre uten bevis. Spesielt siden du ikke har nytte av trening. Min fysio sa jeg måtte til lege da ryggen min ble dårlige tross trening. Fant ut på MR det var noe galt og måtte opereres. Problemet var ikke der vi trodde først det var. Er nå i full gang med trening igjen og det går bedre. 

Anonymkode: ad930...ab0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...