Gå til innhold

Hvor vil du bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bo i Asker eller Bærum!!

Det er relativt nærme Oslo by, det er fine områder med nok liv, men likevel stille nok til å få roen over seg (Nå bor jeg midt i byen!!!). Og så har vi jo familie og venner som bor i området da, så det er rett og slett praktisk for oss å flytte hit. Desverre er det litt dyrere her enn enkelte andre områder, men miljøet der man bor er viktig, og jeg er villig til å betale litt ekstra for det :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vil bo i Bergen sør. Fint sted å bo! Ytre Sandviken og utover mot Eidsvåg har også mange fine strøk, så jeg kan nok finne på å slå meg til ro der også.

Har ikke lyst til å bo midt i sentrum - har lyst på hus med hage - og max 20 min inn til byn i bil.

Skrevet (endret)

Jeg vil fortsette å bo i Oslo vest. Her er det grønt og fint, rolige gater som er perfekte for barn og små puser, godt miljø med hyggelige mennesker, passe avstand fra sentrum. Litt dyrt, men som deg er vi villige til å betale det for å få bo der vi ønsker.

Endret av Arkana
Gjest Gjesta
Skrevet

Men jeg studerer vil jeg bo her på Oslo vest, men når jeg er ferdig vil jeg flytte hjem igjen. Er dyrt å bosette seg der, men mor og far har vel noe tomt de kan avse ;)

Skrevet

Hmm... Her i Oslo vil jeg fortsette å bo på Oslo Vest/St.Hanshaugen. Hadde jeg hatt ubegrenset med penger, ville jeg ha bodd i nærheten av Midtstuen/Tryvannsområdet for snowboarding/telemarkskjøring om vinteren og sykling om sommeren. Tenk å kunne gå rett utforbi leilighetsdøren og suse av sted ut i naturen!

I Stavanger ville jeg ha bodd på Eiganes, i et sånt søtt gammelt funkishus (evt. sveitserhus).

Gjest Gjesta
Skrevet

Bor for tiden i Larvik, men kunne tenkt meg Stavern.

Eller Texas.

Gjest Gjest
Skrevet

Samme sted som Tigerlily,faktisk!! :) Vi har faktisk nettopp kjøpt rekkehus der ( Holmenkollveien ), for noen penger vi vant pluss litt lån i tillegg. - Så nå venter jeg bare på Tigerlily som nabo!! ;)

Skrevet

Men jeg vil jo bare bo der pga aktivitetsmulighetene! Våren kommer tre uker senere enn i Oslo sentrum, og høsten kommer tre uker tidligere. Og alle "snobbene" som bor der oppe, festene og fjortissene frister bare ikke.

Hadde det bare vært "normalt" der oppe, så..!

Gjest Gjest
Skrevet

Tigerlily: det er pga aktivitetsmulighetene vi har kjøpt der oppe - vi er aktive i naturen hele gjengen, og ski i alle kategorier blir brukt fra første snøfnugg til siste smeltedråpe - snobbene er vi ikke en del av; kommer jo fra Pilestredet/Bislett, og er rotekte sogninger begge to, så snobberi er vel ikke akkurat en del av hvorfor vi kjøpte ihvertfall!!! :)

Skrevet

Ja, det er nettopp aktivitetsmulighetene som frister oss også (og vi bor på Bislett nå, som dere også gjorde), men det er bare noe med... følelsen oppe på haugen som gjør at jeg ikke har lyst til å bosette meg der oppe. Det føles litt krampaktig? Med steindyre hus på bittesmå tomter der hyttestilen dominerer - ikke helt oss det.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det er nettopp aktivitetsmulighetene som frister oss også (og vi bor på Bislett nå, som dere også gjorde), men det er bare noe med... følelsen oppe på haugen som gjør at jeg ikke har lyst til å bosette meg der oppe. Det føles litt krampaktig? Med steindyre hus på bittesmå tomter der hyttestilen dominerer - ikke helt oss det.

Jepp, skjønner hva du mener til en viss grad, men det vi har kjøpt er et rekkehus med en liten klatt gress utenfor og resten av marka til å utfolde oss på når vi måtte ønske, utenfor dørstokken!

Hyttestil er så absolutt ikke oss, så vi får prøve oss på en aldri så liten interiør-revolusjon på Kollen når vi flytter inn. Akkurat nå venter vi på IKEA-kjøkkenet

som skal på plass - i en minimalistisk,men koselig stil-ikke mye treverk og gammel hyttelukt fra det heller!! ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil bo i Norge, for jeg er drittlei av å være utlending her hvor jeg studerer.

Jeg vil bo på østlandet, for å slippe å være fremmedelement.

Men aller helst skulle jeg ønske meg langt, langt vekk, kanskje New Hampshire, dersom det ikke var så jævla lett å høre at jeg var norsk.. :ler:

Skrevet

Jeg ville flyttet til sydligere strøk. Men vet ikke helt hvor.

Skrevet

Jeg vil flytte til Oslo, gjerne vest og sentrumsnært, men ikke et krav. Jeg er ikke speiselt interessert i skog og friluftsliv så jeg trenger ikke å bo nær marka. Nå bor jeg i en annen "storby", men det er jo ingen tvil om at østlandet er best, og det eneste området i Norge jeg ville bo om jeg kunne velge fritt.

Gjest -eline-
Skrevet

Aller helst saa skulle jeg gjerne bodd i Trondheim jeg, Moellenberg/Lademoen-omraadet er ypperlig! ...men jeg innser jo at det skal mye til for at baade jeg og kjaeresten faar oss en jobb der oppe saa da satser jeg paa Romerike jeg... Lillestroem er en fin liten by som dekker alle de dagligdagsebehovene, det er naert Oslo saa man kan jobbe der, men og naert marka og paa vei til Gardemoen som gjoer det enkelt aa reise.

Gjest Gjest
Skrevet
Grefsen i Oslo

Grefsen er et fint sted, men det er så dyrt der.

Skrevet

Før jeg får barn vil jeg gjerne fortsette å bo midt i byen, kanskje også mens barna er veldig små. Men når de begynner å bli større og kan leke ute alene, vil jeg nok flytte litt bort. Er f.eks. veldig glad i Ekeberg.

Skrevet

...og jeg snakker altså om Oslo ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...